• Morty
    Buttelina skrev 2009-12-17 08:17:26 följande:
    god morgon tjejer idag är det julfest på barnens dagis! och så har det snöat så barnen är såå lyckliga ska bli kul att gå ut i snön!!kom på att det är sista dagen barnen går på dagis imorgon och jag skullev ilja köpa en liten present till fröknarna ...vad brukar man köpa dom är hmm 8 st (3 på vaje avd+ mattanten+ 1 resurs) det är ett öppet dagis så jag kan inte bara köpa till min avdelning.. hmm
    Här hade vi gemensam insamling (50:- /per barn )och alla fröknarna fick biobiljetter. Tror det är 13-15 fröknar.

Annars finns det ju Åre strutarna med choklad i. Vet dock ej vad de kostar. 
    Hoppas tomten kommer i år...........
  • Morty
    ChokladMoshin skrev 2009-12-17 09:42:43 följande:
    Smidigt med insamling, funkar inte här på dagiset. I somras var det bara vi som gav presenter och nu i jul en annan som gett.....
    Ja, det var en mamma som mailade alla om summa och konto. Himla smidigt. Sen när barnen lussade i fredags fick fröknarna sina guldkuvert.

Oj, det kanske inte är vanligt att man ger något till dem eller? Vi har förut bara gett till barnens mentor.
  • Morty
    nikki2006 skrev 2009-12-17 09:38:43 följande:
    hej hej idag är jag ledig så vi skall snart ut i snön och leeeeka
    Härligt!

Jag ska snart köra till flygplatsen och hämta svärisarna. De skulle kommit hem igår men av någon skum anledning så kom inte planet iväg från Kanarieöarna igår så de fick tillbringa en natt till. Men de ska ha åkt tiiiidigt i morse. Så jag ska m a o ut och köra på de hala vägaran.
  • Morty
    ChokladMoshin skrev 2009-12-17 09:50:20 följande:
    Riktigt smidigt!HAr pratat med andra kompisar och dom ger inte/har inte insamlingar på deras dagis. Det börjar man väl fösrt med i skolan tyckte dom, jaha varförf det tyckte jag....Klart man ska visaa uppskattning
    Absolut! Varför göra skillnad lixom!!??!! Konstigt. Har alltid sett det som självklart att ge någon sorts present för precis som du säger man visar ju sin uppskattning. Behöver ju inte vara något dyrt eller så.
    ChokladMoshin skrev 2009-12-17 09:51:01 följande:
    Näe, så trist! Kör försiktigt!!!!
    Ja, det ska jag göra. Köra i god tid tror jag. För när det har snöat här nere i Skåne blir det ju helkaos på vägarna.
  • Morty
    Tjollabolla skrev 2009-12-17 09:52:44 följande:
    Vi har oxå en sån insamling här, man ger 50 kr och så är det både sommar och vinterpresent. Men jag tycker det är sååå tråkigt och anonymt, för man får aldrig veta vad dom får för ngt eller se när dom får det! Så jag brukar ge ngt själv, tycker det är roligare. Det är väldigt olika det där med att ge present. Det är klart att det är uppskattat, men absolut inget man förväntar sig eller tycker att man borde få. Men jag blir alltid lika rörd när jag får ngt av en förälder, det är så gulligt på ngt vis tycker jag, att dom tänker på oss liksom. Som Lilronya sa så är alltid en godisskål i personalrummet uppskattat Det tråkiga är ju bara att dom flesta är lediga nu innan jul... Fast godiset tar nog slut ändå
    Ja, det är ju trist. Här passar de på när det är någon sorts samling. På våren (maj) brukar de ha sommarfest och då passar vi på att överlämna det där när alla är samlade och käkar sina medhavda picknik.

Godis är ju ALLTID gott.
  • Morty
    Tjollabolla skrev 2009-12-17 10:09:02 följande:
    Du borde ha en crazy salomon tycker jag
    Ser hur hela familjen springer runt i sina färgglada kläder på tomten. Underbart!!!
  • Morty
    lillronya skrev 2009-12-17 10:00:36 följande:
    Å det borde vi med, men det är såååå kallt. JAg vill också ha en molo-overall!!
    Maken min köpte ett par vindbyxor som är fleecefodrade på Gekås för några år sedan. Sköna och varma. De hade jag på mig idag när vi åkte iväg. Tycker också det är så sjukt kallt när jag bl a springer runt för att lämna på dagis och skolan.
  • Morty
    lillronya skrev 2009-12-17 10:22:12 följande:
    Ingen risk att jägarna tar fel här inte.
    Tur det!!!
  • Morty
    lillronya skrev 2009-12-17 10:26:40 följande:
    Smart!Får nog skaffa nåt sånt. Jag har termobyxor men tror inte de passar längre....
    Du ska väl till Gekås nästa vecka...... kika där. Just dessa fanns ju då på herr avd. Lite stora i midjan... sen är det dragsko i benslutet så jag släpar dem inte i marken.

Åh förresten - hälsa Morgan och Boris när du är där!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15