Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Shit...

Nu köpte jag termobyxor och overall på mybaby. Båda MAT.
    Och regnbågsbyxor fr LLM...
    Nästan så jag hoppas att det inte finns {#lang_emotions_embarassed}... Eller jag vill ju, men kanske inte plånboken...

♥♥♥ God jul och gott nytt 2010 ♥♥♥
  • Stormis
    Duntoffla skrev 2009-12-28 00:58:27 följande:
    Butte- vilken av Moosetröjorna är det du har? med print ärmar eller grå/svarta? Har du ngn bild?
    Är det med orange kantband? I så fall printärmar. Kolla i hennes galleri under bildtråd, där finns en bild på Bia, men jag är lite kass på killprinten så jag kanske menar helt fel tröja .
  • Stormis
    JsN skrev 2009-12-28 07:43:40 följande:
    Tur att overallen inte fanns i en storlek till nästa år. JAg vet inte ens om jag gillar overall.JAg tycker du gjorde rätt som köpte byxorna till jackan!Du, det är bara att inse att du och jag lever i en egen värld när det gäller storlekar! Förmodligen beror en del på att både Pytte och K är rätt smala så det behöver ingen extra plats på bredden utan tvärtom så finns det alltid rum över.
    Fast nu tog jag 98 på allt iaf. Hade bestämt mig för at 92 skulle räcka, men nu har jag låtit mig övertalas här och o kalendertråden, så jag hoppas bara att hon inte drunknar i 98 för overallen blir nog svår att få tillbaka pengarna på. Liksom för dyr redan fr start. Fast på TS går MAT dyrt så då får man kanske testa att sälja den där istället..
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-12-28 14:32:15 följande:
    helprint jag har bild i mitt galleri du har koll du
    Jo, men har man tråkigt miss i nassen när alla andra sover så är det kul med lite uppdrag . Ungen somnade halv fem igår natt.... Och det är inte mkt action på fl nattetid med undantag av meget knäppa trådar {#lang_emotions_sealed}.
  • Stormis
    mortillsju skrev 2009-12-28 19:32:37 följande:
    Grattis till söta lilla lillebror!
    på dig!
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-12-28 19:39:10 följande:
    ojdå haha han gillar att vara uppe mitt i nassen
    Du, det där asgarvet kan du hålla för dig själv... . Lagom kul också när maken jobbar och jag måste gå upp med K kl 06. Sov totalt 5 h i helgen tror jag. Folk tycker at jag ser lite blek ut ...
    Smultronhjärta skrev 2009-12-28 19:40:22 följande:
    God kväll i tråden!Vad händer här? Jag är shoppingsugen men allt som jag vill ha finns hos shoppar som ännu inte rear..Jag fundilerar starkt på att maila och fråga ifall de inte ska börja rea snart som alla andra
    Hej gums! Vart har du hållit hus? Inte vid datorn iaf??? Firat jul med familjen eller . Du, visst hade du en MAToverall till Max som var för stor? Stl och längd på honom? Köpte en 98 igår efter lite råd här och där, hade eg bestämt mig för 92 och nojar nu om jag ska vara pinsam och kancellera ordern eller ej {#lang_emotions_embarassed}. K kommer vara ca 94 cm i jan nästa år (alltså 2011) och jag velar mellan 92 och 98 som sagt...
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-12-28 20:12:38 följande:
    K kommer aldrig kunna ha 92 nästa vinter. Maia har ju vuxit ur sin 98 och hon är 98cm lång.
    Sånt vill jag höra! Men samtidigt så säger nån fr annat håll att de är stora i stl. Och anorkarna jag har är ju stora i stl... Åh, så svårt. Ångesten hade inte varit så stor om jag slagit till på Camilon, men nu köpte jag ju deras lyxvariant som med halva priset fortfarande kostar 900 kr ! Känns inte som om att jag får igen det i höst om det visar sig vara fel stl?
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-12-28 20:12:38 följande:
    K kommer aldrig kunna ha 92 nästa vinter. Maia har ju vuxit ur sin 98 och hon är 98cm lång.
    Och förresten, jag är säker på att du haft en på T i 98 som du beskrev som stor i stl, dvs som en 98/104 snarare än en ren 98. Eller har jag helt drömt det? Fast de kanske också har ändrat i stl precis som Molo? Åh, vad svårt det är!
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-12-28 20:27:48 följande:
    men overallerna är ju inte alls som anorakerna och jackorna i storleken. Maia drunknade ju i strl.98 (3år) på anoraken så jag fick sälja den.
    Ok, bra! Men Busbellan har skrivit att hon tycker att anorakrna och brallorna är små i stl , vilket ju vi inte håller med om. Jag köpte ju termobyxor i 98 med, men så skriver JsN att hon viker upp 1 dm på 92 (i år) så de verkar ju också stora... Men, men de har ju inget med overallen att göra .
    LJ2 skrev 2009-12-28 20:25:26 följande:
    www.luckylittleme.se/picview.asp?pid=25102hur e de modellerna i stl? små? stora? vad kan man säga att 2-3 år är i huvudomfång?? eller 4-5 år? vill ha såna åt barnen, men vet inte stl??
    Normala...? K är en normalliten 2-åring och bäst sitter eg minsta stl, men hon surade med den så jag bytte till mellanstl och den sitter ok, men inte jättetight. Stämmer ganska bra i stl med de i bomull (dvs ungefär jämnstora om man lägger dem på varandra), men eftersom de inte är så stretchiga så blir det inte riktigt samma iaf.
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-12-28 20:30:28 följande:
    nej alltså jämför man med t.ex Molo så är MAT som 98/104 i Molo så det var det jag menade i annonsen, tyckte den motsvarade en 98/104 i de flesta märken. Maia kan inte ha 104 i Molo heller, det är precis på gränsen.
    Aha! Din röst är iaf på att behålla då och du har ju koll så jag kanska bara ska släppa detta, betala och lita på att det blir bra .
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15