• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-10-20 14:01:26 följande:
    Ja det är klart! Nu ska jag köra till frissan med Nikita. Hon fick det i födelsedagspresent. Har aldrig blivit klippt av någon annan än mamman.
    Du skulle inte vilja pallra dig hit och klippa lite svinto på mig? Jag brukar aldrig heller gå till frissan. {#lang_emotions_cool}
  • nikki2006

Nu får jag nog gå och göra wåfflor till ungarna kram kram

• saturnina
    Milliz skrev 2009-10-20 13:57:24 följande:
    Den ser ju jättefin ut! Har de 20% ännu, eller var det bara en dag de hade det?
    Jag tror det var tillfälligt. Men det blir nog rea snart igen - klänningen finns på något annat ställe också, kommer bara inte på vilket... *tänker knak knak*
  • Pimm
    nikki2006 skrev 2009-10-20 13:55:59 följande:
    Min också Veliga till tusen men min har gått med på en sladdis med om några år. Men jag tycker om 1 år. Vi får väl se vem som vinner. jag vill ju inte vara för gammal heller. Man vill ju kunna leka med dem och inte bara vara gammal och trött. Plus att det alltid är större risk att något går fel ju äldre man är.Vad roligt att ni skall ha en till.-)
    Jag känner mej inte gammal och trött än om jag är äldre. Jag älskar att få rå om min gosse och skulle inte vilja ändra på något.Men visst kan jag förstå ditt tänk fast jag håller inte med:)
  • Milliz
    saturnina skrev 2009-10-20 14:08:19 följande:
    Jag tror det var tillfälligt. Men det blir nog rea snart igen - klänningen finns på något annat ställe också, kommer bara inte på vilket... *tänker knak knak*
    Ja, jag fick ett mail om att de hade 20% men jag såg det för sent... Visst är klänningen i babystorlekar? Förresten har du någon koll på hur man tvättar den? Jag tänker bara så att det inte är handtvätt, sånt orkar jag inte med..
    Elias 070202 Ella 080920
  • JsN
    Milliz skrev 2009-10-20 14:19:36 följande:
    Förresten har du någon koll på hur man tvättar den? Jag tänker bara så att det inte är handtvätt, sånt orkar jag inte med..
    HAr inte nästan alla tvättmaskiner ett handtvättsprogram? Själv tvättar jag alltid ull i maskinen på ulltvätt även om det är märkt handtvätt. (Saker som inte tål att tvättas i tvättmaskin eller diskas i diskmaskin får ändå inte bo hos oss så det är bara att prova, och hitintills har inget inte gått)
  • nikki2006
    Pimm skrev 2009-10-20 14:17:46 följande:
    Jag känner mej inte gammal och trött än om jag är äldre. Jag älskar att få rå om min gosse och skulle inte vilja ändra på något.Men visst kan jag förstå ditt tänk fast jag håller inte med:)
    Åhhh förlåt det var absolut inte meningen att trampa dig på tårna{#lang_emotions_embarassed}
    Vi tycker olika helt enkelt och jag tycker inte att du är gammal. Jag känner bara att för egen del så vill jag inte vänta för länge men den sista. Tycker det är kul om de inte har för många år emellan. Jag samlar gärna småbarnsåren efter varann om du förstår hur jag menar.
    Inte alls meningen att såra dig eller så, det hoppas jag att du vet{#lang_emotions_kiss}Alla får ju göra som de vill.
  • 1 och 1 är 3
    SMILLA: INGEN tar för stor plats i denna tåden! Jag har fått lära mej att här pratar man om ALLT, stort eller smått. En skrapning är tufft, så e de bara! Allt kom ju lite som en chock för dej igår, gravid, inte gravid... I know de e tufft!! Men DU, NI är en helt underbar familj som tar till er barn som behöver er. {#lang_emotions_flower} 

THEA: GRATTIS!!!!!

SMULTRON: Kan du ta min dotter oxå nattetid om du ändå är vaken menar jag... Jag som skrytit om en sotter som sover 12 timmar i sträck har nu fått uppleva småbarnslivets baksida... Fy så trött jag är!

NIKKI: Vilka fina hummeljackor!!!!
    080826 - Puma Teolin
  • saturnina
    Milliz skrev 2009-10-20 14:19:36 följande:
    Ja, jag fick ett mail om att de hade 20% men jag såg det för sent... Visst är klänningen i babystorlekar? Förresten har du någon koll på hur man tvättar den? Jag tänker bara så att det inte är handtvätt, sånt orkar jag inte med..
    Det är handtvätt - jag mailade nämligen och frågade eftersom någon hade nämnt att den bara fick luftas. {#lang_emotions_surprised}

Men jag brukar köra handtvätt-programmet på maskinen, det funkar för det mesta. Men om maken råkar slänga den i 40 grader, så är det ju kört.

Det finns även en modell som är till äldre barn som jag ska köpa till storasyster, men då får det bli myyycket rea först.
  • Milliz
    JsN skrev 2009-10-20 14:24:13 följande:
    HAr inte nästan alla tvättmaskiner ett handtvättsprogram? Själv tvättar jag alltid ull i maskinen på ulltvätt även om det är märkt handtvätt. (Saker som inte tål att tvättas i tvättmaskin eller diskas i diskmaskin får ändå inte bo hos oss så det är bara att prova, och hitintills har inget inte gått)
    Det är sant det har de ju. Nej här tvättas inte något förhand, men jag brukar undvika att köpa sånt som ska handtvättas.. Fast det är ju som du säger finns det ett handtvättprogram så borde det funka utmärkt..
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15