Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ChokladMoshin skrev 2009-12-16 17:23:17 följande:
    Gokväll i tråden tjejer!!Nu behöver jag lite hjälp och råd.Jag har handlat i en närbutik och kläderna har ännu inte kommit fram, beställde och betalade den 29/11.Nu har hon inte de kläder jag vill ha i rätt stl. kvar då hon endast hade ett plagg i varje stl.Nu ska hon kolla med Molo om dom kan skicka nya men hon kan inte lova leverans innan jul (de var tänkta som julklappar) om inte så blev jag erbjuden tillgodo på beloppet jag betalat, vilket inte känns ok att ligga ute med tills hon ev. får in ngt jag vill ha.Vad skulle ni göra??
    Menade såklart näTbutik.....
    Vad vore en dag på salgen........
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-12-16 17:28:41 följande:
    Du har väl rätt att få tillbaka dina pengar?
    Ingen aning. Så här skrev hon bla.

Försökt få tag på min leverantör för Molo men dom gick inte att få tag på idag så jag försöker i morgon igen, så hoppas vi att dom har dessa kläderna kvar i rätt stl.
    Annars kan vi erbjuda dig tillgodo kvitto eller att du väljer andra varor för den summan du har handlat för..
    Hoppas att detta låter okej för dig.
  • ChokladMoshin
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-16 17:30:06 följande:
    Kräft pengarna tillbaka Hon är ansvarig för kläderna tills dess att hon lämnar över ansvaret till posten - vilket görs genom att skicka plaggen rekomenderat - Har inte det gjorts så är hon ansvarig tills du mottagit paketet.
    Hon har inte skickat dom rek. säger hon. Hon har tydligen ringt till posten en massor men dom kan ju liksom inte göra så mycket om det inte går att spåra.
  • ChokladMoshin
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-16 17:31:34 följande:
    och är det den butiken jag tror det är så hade jag gått ut hårt från början
    Ok, och vilken menar du då?
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-12-16 17:32:23 följande:
    Klart att butiksinnehavaren försöker slippa.
    Ja, det känns så. Hon ringde även i morse och lät himla ofårstående, hade ALDRIG hänt henne förut......
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-12-16 17:35:08 följande:
    Kass.Var det mycket du hade beställt?
    Av nyheterna, robotar, cars & en marin lurv, så ca 1300:- 
    Sonen hade ju liksom önskat sig.....
  • ChokladMoshin
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-16 17:35:47 följande:
    Jupp Hoppas de va oki? och då är hon ansvarig för dom. Vänd på steken, hade hon betalt dig vid en retur om du postat men hon inte mottagit kläderna? Appropå det måste jag kuta och och lämna in lite rekomenderade brev nu innan 18 snart tillbax
    Kloka ord du ligger inne med, ska sparas för framtida korrespondens med butiken
  • ChokladMoshin
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-16 17:36:54 följande:
    hmm V ?
    Och typ H
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-12-16 17:41:14 följande:
    Fy attan vad surt!!
    JA, mycket. Får leta som en tok nu för att hitta nya!!!

Skriver så här till henne, hur låter det?
    Hejsan,
    alltså jag vill inte chansa på att jag kanske hinner få dom till jul då det är julklappar och i så fall skulle behöva ha dom senast tis den 22/12.
    Känns inte heller ok att ligga ute med den summan tills ni ev. får in några varor jag vill ha istället för dessa.
    Hoppas ni förstår detta.
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-12-16 17:48:34 följande:
    Låter bra. Kläm in att du vill ha dina pengar tillbaka med.
    Det glömde jag ju, och hade redan hunnit skicka. Jaja, får se vad hon svarar.
    Hittade i alla fall lurven och robot tröjan på barnlyan, får leta efter cars tröjan nu osså.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15