Inlägg från: Jes sica |Visa alla inlägg
  • Jes sica

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hej alla förresten: Lite morgonshopping dock inte danskt utan po.p Känns som jag har det mesta jag villha från hösten från molo

• Jes sica
    JuliaochNelly skrev 2009-10-27 08:45:46 följande:
    det är väl bara och tuta och köra. Jag ska slänga ut det sista nu med idag tänkte jag. Sen kommer det massa måsten innan jul och då orkar man inte med T direkt. Plus att sambon är lite grinig för mina tradera kassar i hallen
    Fasiken vad ni är duktiga med T. jag bara samlar på hög jag .hemskt! Nu när vi dessutom ska skaffa bebbe vill jag ju spara en hel del till den bebisen oxå.
  • Jes sica

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-27 08:48:44 följande:

Jes sica skrev 2009-10-27 08:47:17 följande:
    Å ska ni ha bebis?
    Ska försöka iaf
  • Jes sica
    Zvartaliljan skrev 2009-10-27 08:48:57 följande:
    Maia har börjat blöda från tarmarna
    Nemen fyyy gummman Vad tror de det beror på då? Kevin hade så första halvåret av hans liv nämligen. Gjorde alla undersökningar som gick tror jag.
  • Jes sica
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 19:46:50 följande:
    Godkväll. En stressig dag avslutad *pust*Det gick bra hos läkaren med Maia. Vi har nu fått remiss för tarmröntgen (de sprutar in kontrastvätska och röntgar) och de ska ta en massa blodprover o så ska vi lämna avföringsprover. 3 rör fick jag som skulle innehålla prover från 3 olika tillfällen då hon bajsar...rören kunde klara sig i kylen i 3 dagar. men hur f*n ska jag då lyckas få prover från tre olika tillfällen när hon bara bajsar en gång var tredje dag och då bara med lavemang...Tjolla - Vi ska till centralsjukhuset i Kristianstad för provtagningen. Blir nog på Måndag. Lekdate??
    Men alltså? Kan det inte vara för lavemanget hon bajsar blod? Är ju inte så konstigt att en så liten kropp reagerar på det och att tarmarna blir känliga när hon får lavemang hela tiden. Fortsätter hon få lavemang kommer det dessutom vara jättesvårt för tarmarna att fungera normalt sen. Kevin var så förut bajsade inte själv och läkaren sa till oss att vi måste sluta med lavemang ändå eftersom det på sikt bara ger mer skada. Det var en skitjobbig tid men med massa movicol och laktulos och katrinplommon så bajsade han tillslut själv och utan blod efter ett tag.
  • Jes sica
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 20:20:02 följande:
    Men Maia KAN inte bajsa utan lavemang...vi har testat och sist vi gjorde det slutade det med 5 dagar på sjukhus...Hon får redan så mycket Movicol som vi får i henne och laxerande kost, mjölkfritt o.s.v. Vi gör redan ALLT för att hon ska klara sig utan lavemang men det GÅR inte.Utredningen är ju inte för att utreda varför hon blöder, utan för att kolla varför hon är så förstoppad o inte kan bajsa.
    jaha ok trodde det var för att kolla blodet och jag tänkte att det ju inte är konstigt alls att det kommer blod. Hoppas då att de hittar vad det beror på det är ju som sagt inte bra med lavemang men går det inte utan sp vad ska man göra
  • Jes sica
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 20:27:14 följande:
    ja nu har hon inte bajsat sedan måndags morse...så snart dags för lavemang igen...är så trött på det o hon far så illa
    Men stackars gumman jag förstår dig kommer ihåg den tiden då vi höll på me ddet såå jobbigt. Men nu är ni ju iaf igång med en utredning så då kommer de säkert på nåt bra. Det kan in´te hjälpa att peta lite med en tops eller nåt i rumpan för att stimulera? Det gick på k ibland.
  • Jes sica
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 20:34:39 följande:
    nä tops hjälper inte ett dugg. Inte ens mikrolax eller klyx hjälper ju...hon behöver starka grejer.
    ok stackarn ! Hoppas iaf undersökningarna går bra. Får hon bara tillräckligt med lugnande går d nog bra. Kevin gjorde tom koloskopi på lugnande o d gick superbra.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15