Inlägg från: LA Woman |Visa alla inlägg
  • LA Woman

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Gokväll

Ja, det provet var väl inte så kul att göra. Det kunde mycket väl vara flunsan med knorr men svaren kommer först nästa vecka, så det blir inget dop för oss i helgen Mitt kusinbarn ska döpas och jag hade dessutom lovat att göra doptårtorna, känns supertrist att missa det!!!!

• LA Woman
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 17:23:11 följande:
    Hej!Huu, hoppas det inte är det så ni klarar er! (å andra sidan kan det vara skönt att ha den "avklarad" så man slipper oroa sig mer såvida man inte bli jättesjuk vill säga)Jättetrist med dopet! Hur stor är risken att man får så smittsamt sjukdom innan en sådan stor grej då ...Håller tummarna att du snart mår bättre och att töserna klarar sig!
    Ja, det är ju som sagt barnen jag är mest nervös för. Matilda fick vaccin idag men Felicia är ju för liten och även om Matilda fick vaccinet idag så kan hon ju hinna bli sjuk ändå. Läkaren ville gärna gett Felicia vaccin idag men det går ju inte. Han undrade också om jag hade nån att lämna henne till de närmaste dagarna men det har jag inte.

Mycket retfullt med dopet, kändes väldigt taskigt med tårtorna också men min kusin skulle försöka göra dom själv...
  • LA Woman
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 17:23:11 följande:
    Hej!Huu, hoppas det inte är det så ni klarar er! (å andra sidan kan det vara skönt att ha den "avklarad" så man slipper oroa sig mer såvida man inte bli jättesjuk vill säga)Jättetrist med dopet! Hur stor är risken att man får så smittsamt sjukdom innan en sådan stor grej då ...Håller tummarna att du snart mår bättre och att töserna klarar sig!
    och TACK {#lang_emotions_kiss}
  • LA Woman
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 17:48:49 följande:
    Fast jag tror de har släppt på 3 årsgränsen nu så även Felicia skulle kunna få?Dessvärre smittar man ju redan 2-3 dagar innan första symptomerna sa de till oss så man smittar ju redan innan man vet att man själv är smittad Hoppas att det inte är det nu då så Matildas vaccin hinner göra någon verkan - Gu' så typiskt, samma dag ..Förstår att det känns taskigt med tårtorna men du får vända på det - jag tror inte de skulle uppskattat att du/ni kom dit med både vackra tårtor och flunsan. Nu har tiden sprungit ifrån mig, måste stänga ner och åka hem snart.
    De ska släppa på det men tror inte det är gjort ännu...

Jo, det var så jag resonerade
  • LA Woman
    Tejja skrev 2009-11-13 09:10:40 följande:
    Angående vaccinationen, så läste jag precis i tidningen att nu rekommenderas även barn från 6 månader (som inte är i riskgrupper) vaccinering. De har gjort en studie på 51 barn och kommit fram till att det är ok. Tycker att det låter som aningens litet underlag. Argumentet var oxå att det är så stor del av de svårt inskjuknande som är under 4 år.
    Utöver dom 51 så har ganska många barn i riskgrupper under 3 år också vaccinerats.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15