• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Pimm skrev 2009-12-19 22:03:17 följande:
    Jag tyckte om grå med grön stjärna och vit med grå stjärna( har ett par grå sobeabyxor som den hade varit snygg till, men hur länge är vitt vitt? Den lila var också fin...ujujuj hihi
    mm.. precis vad jag känner
    ujujuj... dyrt om jag köper allt jag vill ha, så bara nån, o testa stl, sen mer isf
    så.. hmm.. ja.. *klurar på färger*
    jag har mycket cerise o lila inslag, så blir nog dom.. tror jag.. kanske..
    eller.. hmm.. *asg* bra beslutsångest nu
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-12-19 22:07:38 följande:
    Hej hej på er, nu har jag shoppat igen. Tre lurvar blev det Borde kanske egentligen inte shoppa mer med tanke på att vi var på Väla idag och ska till gekås imorgon

men det e kul o shoppa då e det svårt o låta bli =))
    jag sitter o velar färger, sen ska jag klicka hem med
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-12-19 22:12:37 följande:
    Vilka velar du mellan? Jag tog en av varje färg av de nya färgerna som fanns på barnlyan. En till varje barn
    vit, svart*slut tyvärr*, cerise, lila, grå..
    vill köpa, men e osäker på om hon kan ha, så får räcka med en eller 2 saker tror jag, tills jag provat!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-12-19 22:46:41 följande:
    Måste fråga er här i tråden för att jag antar att vissa här är likadana som mig Jag shoppar alltid massvis (enligt vissa alldeles för många) julklappar till barnen. Jag älskar att göra det och fixa med paketen och älskar att se när de sitter där med en stor hög med klappar framför sig på julafton. Men oj vad folk kan reta sig på att man handlar mycket julklappar, tycker det ändå vore upp till var och en. till och med från släkten får man pikar. Visst jag hade förstått det om vi suttit där på julafton och mina barn fått dubbelt så många klappar som kusinerna, men så är det inte. Vi delar ut det mesta av paketen på morgonen och sen har vi bestämt att timten på em har 4 paket till varje barn så alla får lika många då.
    jag e inte lika där..
    jag har alltid tyckt att det e för mycket klappar..
    har bett i flera år att de hellre ska köpa en sak, eller lägga ihop..
    de glömmer vem de får ifrån, o sliter upp paketet, tittar 1 sek innan de sliter upp nästa.. o blir inte tacksamma för de sakerna de får??
    när max fyllde 3 nu så bad jag även om mindre antal då med, men de vägrade lyssna då med*som vanligt*

det slutade med att han började gråta! för att han tyckte det va tråkigt att öppna paket..
    så när nästa kom efter 2 timmar, så vägrade han öppna paket o sprang iväg..
    tror de va uppvaknandet för släkten *HOPPAS*
    han SKA inte minnas jul o födelsedag som tråkigt med paket??
    i år har jag varit benhård o sagt 1 paket till varje barn!
    hoppas verkligen de lyssnar nu!
    själv ska jag köpa 1 till julstrumpan på morgonen, o 1 till tomten.. men en dyrare sak då, som de kanske uppskattar mer, o har mer nytta av.. *som i år, en ny tv tex*
    tycker inte antalet behöver gå över 10.. ! vi e många syskon, o om alla vill köpa 3 paket var så, ja, då sitter han där med jättehögen sen..
    nä, hellre en som han uppskattar än 4 som han inte vet vem som han fick dom av..
    men det e jag..
    håller däremot med om att var o en ska få väöja om hur man vill ha det med sina barn, utan kommentarer, o det även utan att folk ska pika eller ifrågasätta det..

jag vill inte köpa många, men säger inget till de som väljer det åt sina barn, men jag respekterar även om folk säger ifrån.
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Damien och Adrian skrev 2009-12-19 23:01:32 följande:
    kul idé, med maxantal paket, så slipper tomten knäcka ryggen.  Nä jag tycker man ska få köpa hur många paket man vill,hos oss i släkten är det tradition med översvallande mkt just på jul, det är skitkul! om någon har synpunkter så är det acvundsjuka, kontra med något annat. Jamen du åker ju till Teneriffa varje år DET är slösesri med pengar el bortskämdhet det. Många har synpunkter på att jag bryr mig om märkeskläder - ni känner igen det där. Jag brukar säga - andra köper teknikska prylar, samlar på skor, väskor el dyr inredning. Vi har alla en hobby. Jag har en till: jag köper för mkt leksaker och presenter till mina barn. OCH jag gillar inredning, haha, jag är verkligen shopoholic!
    ja, kanske lite flickiga färger.. men jag har ju tjej..
    röd passar inte julia i tycker jag, hon har knappt nåt rött alls.. iaf inte tröja, så det ligger mot ansiktet.. hon blir så blek..
    stora dottern hade massor rött!! o ljuslila.. men inget rosa typ.
    lillan har rosa, o mörklila!! o passar sååå fint i ljusblått!

max däremot e så fin i rött!!!
    så röd tröja hade varit fint, skulle komma mer sa nån?

haha.. ja, de där oändliga kommentarerna om märke till barn.. jag har slutat bortförklara mig..
    säger bara  " det är väl inte du som betalar mina barns kläder?" eller nåt..
    eller oxå att ja, bättre med kläder än att ränna på krogen varje fre o lör..
    då får man tyst på de flesta..
    de som röker kan man med få tyst på ganska lätt *som klagar på valet av kläder då!!*
    jag köper dyra kläder, visst.. *erkänner*
    men jag handlar med på lindex ? o de säger de inget om?? *konstigt nog??*
    tror det stör att man har råd med så mycket faktiskt..

men jag lägger gärna lite mer o e glad över kläderna, än o köper bara för att de måste ha.. o tycker de e tråkiga..
    har fått kommentarer av både dagispersonal " hon har jämt så fina färger på sig" som av okända tanter/damer på stan " men gud vilka härliga kläder hon hade på sig!"
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Damien och Adrian skrev 2009-12-19 23:04:19 följande:
    jag ahr ofta löst det där med många julklappar att D fått öppnalite då o då inte bara undr jul. 
    jag köper en del saker till dom ändå mellanåt

men säger som sagt inget om hur folk gör, deras barn - upp till dom =)
    men här har jag märkt att barnen inte uppskattar på samma sätt, o som sist då.. det va droppen för oss.. han ska inte gråta över paket.. så enkelt e det..! *hos oss!!*
    han mådde inte bra av det.. så nu hoppas jag de lyssnar..
    om de gör de, så kommer det bli 6 paket, plus från oss.. o 1 från farfar/farmor som e skickat o ska hämtas ut snart..
    tror han mår bättre av det.. =))

men minns när jag va liten, o alla syskon.. vi bytte med många, o man tyckte det va spännande med många paket =)) så förstår det där med må¨nga paket fortfarande..
    men här funkar det inte, så löser det till barnens bästa =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Damien och Adrian skrev 2009-12-19 23:18:09 följande:
    ja, man borde sluta ursäkta sig faktiskt. Jag köper sällan annat än Molo men tröttnar då o då och köper då vad som helst, alla plagg kan uppskattas. Jag vill också ha mer molobas, hoppas alla färger kommer! Och byxor som någon efterlyste. ja krogen går jag aldrig på, intresserar mig inte det minsta. DET ska jag använda!
    lindex e helt suveräna med sina velourbyxor i alla färger
    kappahl köpte jag kjolar på sist.. =))
     jag minns inte sist jag va ute!! men ska ut juldagen.. sen kommer det väl dröja 6 mån igen till nästa gång.. =))
    sist va nog typ metallica, men inte fest eller så ju.. det va 20 juli...
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    {#lang_emotions_tomte}  GOD JUL PÅ ALLA GOA PÖLSEKÄRRINGAR!! {#lang_emotions_tomte}

Här e det nu full fart.. barnen fick öppna våra paket, o e upptagna med dom nu =))
    mamma, syskon har kommit, väntar in sista. =)
    skinkan e kokt, griljerad, o vi ska börja med den sista maten nu..
    sen kalle o tomte..
    så.. nu loggar jag ut
    ska umgås o ha trevligt nu..
    har precis fixat sista julklappen åt mamma, o betalt den.. tack o lov för tidningsprenumerationer

puss o kram på er!!!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-12-26 18:41:21 följande:
    När tror ni det är läge att lägga ut på tradera igen? Är det lagom att vänta tills slutet av januari? Skulle behöva rensa NU
    jag kommer nog lägga ut i mitten igen, med avslut lagom till bb o lön =)
    har MASSOR o rensa !! massor som ska ut!!!
    men nu kommer jag ha tid o ork igen, nu e min övertid slut!!
    o nu kan jag hämta mina barn själv på dagis! o äta ihop med dom
    sååå skönt!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-12-26 18:45:07 följande:
    Åh vad skönt för er!!! Jag kommer med få en lugn period när nästa termin börjar i skolan v.3 Vi är i skolan bara 3 dagar i veckan då och 2-4 timmar varje dag. Ja, jag ska rensa massor, tyvärr åker nog även babyklänningarna nu
    lika skönt för dig
    känner verkligen att jag behöver en lugn period nu!!
    o umgås med mina barn lite mer =)

åhh.. babyklänningarna e ju såå fina..
    jag har tur o kan ha baby över iaf sommaren räknar jhag med, då hon fyller i slutet av april =)
    men har laddat med junior i 92 med, hittade så fina på salgen ju =))
    har massa kort som ska in i mitt galleri, men har inte orkat.. kanske ska fixa det..
    har en del fina klänningskort när vi provade dom
    o sen hoppas jag på salg i maj nu, då laddas det med lite mer klänninar tror jag
    då ser jag mer hur stor hon e, så jag vet vilken stl jag ska köpa =))
    hon har ju haft en period nu, så kommer väl lagom till våren igen =)

åhh.. sitter på mina fingrar nu.. *fy fy, behöver inte*
    o så rea på allt nu.. hua..
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15