• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Snart ska även Chris få sin lön så då ska jag köpa lite bebissaker, sedan är det ju det där med vagnen.
    Jag älskar cameleon bugabbos, så snygga och lätt körda.
    Har alltid fastnat för dem, men nu är det ju vår ekonomi som inte riktigt gillar den.
    Vi har ett max på 5000 kr, tyvärr men vi har inte råd med mer.
    Om vi ska klara hyran och allt själva så blir det svårt. Och speciellt i dessa dåliga tider!
    Jag och Chris hoppas ju för varje dag att han inte ska få sparken! Sedan så investerar våra föräldrar med pengar om det kör ihop sig helt. När vi får lite pengar över från någon månad så ger vi det till dem.
    Jag vill inte leva på mina och Chris's föräldrar, det blir ju ca. 20 000 kr om året som vi lånar av dem.
    Det är 2 månads löner men sedan har vi hyra på 5000 kr, mat, kläder, bensin till vår bil och mycket mer!

ehh ?? hmm. skröt hon inte om att hon hade mycket pengar??
    jag vet inte ?

2 månadslöner = 20000 ca .. o så bara en som jobbar..
    hyra på 5000 = 5000 kvar, sen el, tele, internet, mat, mob.. till 2 ??
    jag e blond, men inte SÅ blond så jag inte fattar att det inte går ihop.. =))

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-12-28 21:16:05 följande:
    Snart ska även Chris få sin lön så då ska jag köpa lite bebissaker, sedan är det ju det där med vagnen. Jag älskar cameleon bugabbos, så snygga och lätt körda. Har alltid fastnat för dem, men nu är det ju vår ekonomi som inte riktigt gillar den. Vi har ett max på 5000 kr, tyvärr men vi har inte råd med mer. Om vi ska klara hyran och allt själva så blir det svårt. Och speciellt i dessa dåliga tider! Jag och Chris hoppas ju för varje dag att han inte ska få sparken! Sedan så investerar våra föräldrar med pengar om det kör ihop sig helt. När vi får lite pengar över från någon månad så ger vi det till dem. Jag vill inte leva på mina och Chris's föräldrar, det blir ju ca. 20 000 kr om året som vi lånar av dem. Det är 2 månads löner men sedan har vi hyra på 5000 kr, mat, kläder, bensin till vår bil och mycket mer! ehh ?? hmm. skröt hon inte om att hon hade mycket pengar?? jag vet inte ? 2 månadslöner = 20000 ca .. o så bara en som jobbar.. hyra på 5000 = 5000 kvar, sen el, tele, internet, mat, mob.. till 2 ?? jag e blond, men inte SÅ blond så jag inte fattar att det inte går ihop.. =))
    nu måste jag förtydliga mig,..
    att själva hushåller går ihop förstår jag, menade att köpa dyra märkeskläder bara..
    det går inte med en lön efter allt annat ska va bet...
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Vilket är ditt senaste inköp: Hmm... En baby bodie på lindex
    Var fick du dina senaste pengar ifrån: Mamma

mer o mer synd om henne...
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Stormis skrev 2009-12-28 21:18:16 följande:
    Kan inte år-stl, de benämns ju lite olika har jag sett. Men till lillan som har 92 hade jag nog köpt mellanstl tror jag. Då räcker den minst nästa år med. Minsta stl kan du kasnke bara ha i år? Killen borde kunna ha mellan med tycker jag. Eller stora...
    gjorde ju saken lättare o få fler alternativ
    men sant..
    kanske ska kunna ha nästa år med, men.. om de kan ha den nu, så kn lillan ha den nästa förmodligen, o bara ny åt son behövs *duktiga mig*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    sara1981 skrev 2009-12-28 21:23:11 följande:
    Var är tråden? Behöver nåt att göra..

kolla sen in bilder, o dagbok..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    sara1981 skrev 2009-12-28 21:30:53 följande:
    Kvällens underhållning är ordnad!
    haha.. japp
    min med.. jag måste tyvärr lägga mig =(((((
    ska upp 05.10 i morgon *suck*
    inga lediga mellandagar här inte...
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Tasha78 skrev 2009-12-28 21:35:36 följande:
    ja du kommer missa mycket
    japp.. tyvärr
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nä, nu kopplar jag ner flickor..
    godnatt på er {#lang_emotions_kiss}

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    precious76 skrev 2009-12-29 20:11:44 följande:
    Hej tjejer! Får jag plats här? Är nyfrälst när det gäller danska barnkläder. Har fyra pojkar i åldrarna 11, 7, 5 år & lillkillen på snart 3 månader. Dom stora är väl lite svåra att få på dessa underbara kläder. Iofs springer 7-åringen omkring i kalsonger & sin nya lurvtröja & tycker den är mysig. Fick hem ett stort paket idag med kläder fårn MOLO, Katvig, Småfolk & Ida.T. Har provat & provat & provat. Dom är SÅ fina!
    Hej hej *vinkar*
    vad e det man säger?
    ingång sker på egen risk
    låter KUL med stort paket kläder!!! julafton igen

förresten tjejer, hej på er med
    fick hem molo jackan/luvtröjan idag.. den med stjärnor från est, den va ju tjockare foder inuti!!!
    perfekt till våren/försommaren sen ju!!!
    eller under overall kallare dagar..
    såå nöjd att jag köpte den..
    o vilken snabb lev sen!!!! wow. pengarna va inne igår, bet ju i sön kväll
    o idag låg det i lådan!!!
    *nöjd*
    tom sambon tyckte den va perfekt!!
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15