• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2010-01-05 15:46:51 följande:
    Huu Bubblan vad kallt ni har det! Hoppas det går bättre med huset framöver, ni har ju sån jädrans otur! Men du 2 glas fönster är ingen hit, dom stjäl mkt värme... Byt dom när ni kan!
    vi pratade med en kompis till oss som kan sånt där,(nyss byggt hus själv med dessutom, o jobbat med lite såntdär) vi funderade med på att byta.
    han sa att om fönstrena e ordentligt kittade runt om, o det är fräscha lister så gör inte 2-3 glas så jättemycket skillnad.. sparar inte ihop vad fönstrena kostar på måånga år tydligen mot elen/uppvärmingen..
    det som gör skillnad på uppvärmning i ett hus är isoleringen (taket) hur mycket som läcker ut, o hur mycket som stannar kvar sa han..
    så han sa att man ska börja med att fixa listerna o kittet, det gör en hel del..
    o sen isolering..
    sen efter det kan man se över byte av fönster om det behövs..

vi ska fixa våra lister o allt nu om ett tag, inte när det e kallt ute.. *drar inte så mycket, bara lite lite grann*
    o lägga några kr på ny isolering, sen får vi se en vinter om det hjälper.. hjälper det inte så ska vi kolla över fönstrena..

sen e det alltid kul o få nytt iofs.. våra e några år ju..
    men kan va en lösning så man kan spara ihop till fönster isf, om det nu behövs..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

o hej förresten
    *springer mellan dator o barnen*

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    ängeln83 skrev 2010-01-05 17:56:15 följande:
    Nån shop som har Molos lurv overaller på rea?, hittar ju inga :/
    jo, men jag kollade ju på det för nån timme sen bara!!! *letar*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    ängeln83 skrev 2010-01-05 18:03:29 följande:
    Åh tack, synd att den lila var slut i 68, men super blue skulle kanske också funka.
    jag kollade med efter lila i större stl.. såå fin!!!
    tyvärr fanns bara smått kvar.. =((
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2010-01-05 18:14:54 följande:
    Jag vill verkligen handla lite till de små. Vilka är era favoritplagg/kombosar? Tips önskas på fina plaggförslag till lille M och lilla S. Vilka plagg går varma i garderoben??
    just nu så är gamla butterfly en stor favorit efter jag hittade den i större stl igen!!
    o så nya fjäril.. såå fin
    sambon fjäskar nog tror jag..
    igår hämtade jag barnen på dagis, o då hade hon fjäriltunikan, o starsjeansen.. bara molo hela ungen *lööv*
    idag hade hon ot ljuslila lindexbody o molojeans..
    undra vad han fjäskar för??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2010-01-05 18:35:20 följande:
    Det låter jättefint! Härligt när man hittar print man gillar i större storlek. Vissa plagg vill man bara inte skiljas ifrån!!
    ja.. stackaren hade en suit i 80 som jag vägrade lägga undan
    kort i både armar o ben..
    sen tips om vart den fanns.. så nu har jag en i 92 {#lang_emotions_heart}
    älg e stor favvo med.. har lite allt möjligt i det, mest sommarkläder  men ett par leggings hittade jag sist på salg
    från nya har jag bara stadsfjäril o hajar än.. kollar på kaninklänning o robotar.. får väl se kommer ju nytt snart med så väntar nog liite till..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2010-01-05 19:04:54 följande:
    Kan ni inte gå in och rösta i denna tråden, hade varit kul att höra hur ni andra här gör www.familjeliv.se/Forum-3-28/m49781132.html Själv byter jag kläder på barnen varje dag oavsett om de är synligt skitiga eller inte, hur ska man annars hinna använda alla fina kläder
    jag har redan röstat, men inte kommenterat =))
    de FÅR ha i 2 dagar.. e vi hemma så kan de va kläder som inte e smutsiga, men jag lägger de använda på skötbordet, o i lådan där.. använder oftast inte samma 2 dagar på rad..
    sen om de KAN använda 2 dagar är en annan sak.. *kladdiga*
    tycker det e onödigt att kasta jeans i tvätten om vi varit hemma o kollat film tex, o bara slappat.. inte smutsiga då ju.. o overall över när man e ute..
    sommartid e ofta byte varje dag, elelr mer.. svettiga, kladdiga, smutsiga.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2010-01-05 19:04:54 följande:
    Kan ni inte gå in och rösta i denna tråden, hade varit kul att höra hur ni andra här gör www.familjeliv.se/Forum-3-28/m49781132.html Själv byter jag kläder på barnen varje dag oavsett om de är synligt skitiga eller inte, hur ska man annars hinna använda alla fina kläder
    nu har jag kommenterat med då =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2010-01-05 19:10:21 följande:
    ja på sommaren får man ju ofta byta mer än en gång per dag, sand och smuts överallt ju
    ja.. förra sommaren kröp ju lillan med bara.. haha..
    2-3 ombyten va lixom standard
    sandlådan e fin på kläderna med
    skitiga barn e glada barn säger dom ju..
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15