Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hej tjejer!

N kommer jag här med mina ot frågor. Men står mitt i tappetseringsförberedelserna och behöver lite råd. Gogglar men hittar inte. Så vart skall man inte fråga om inte här :-d

Tapeterna som finns nu är relativt nya, huset har dock rört sig så det har bubblat sig i hörnet. Där måste jag så klart ta bort det bubbliga. Och ja spackla igen lite hål o så. Men behöver jag ta bort all den gamla tapeten?

• SmillaMilla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-11-27 16:50:05 följande:
    Spackla skarvarna oxå bara! Dom har inte tagit bort tapeten i vårt nya hus.. den väggen dom tapetserade på fel håll... dom spacklade skarvarna och satte upp ny tapet bara. Hej tjejer! Inte varit inne på hela veckan och bara en snabb titt nu oxå. Sista kvällen som hela familjen är samlad sen packar V in sej i lastbilen och återkommer lagom till flytten
    Ahhh det låter bra. Så då tar jag bara bort det som är ojämt så låter jag resten sitta kvar. O ja spackla kanterna.
  • SmillaMilla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-11-27 17:01:26 följande:
    Ja, skär bort bubblorna och spacka i så de blir slätt och fint. Så ska de nog gå bra! Lycka till!
    Tack för hjälpen!

Står nu o fixar för fullt. Såååå kul. Tur att jag har tre trötta barn som tittar på pippi. Mätta o glada.
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2009-11-27 17:44:15 följande:
    jag är nog skadad av min sambo som är målare men TA ALLTID BORT ALL tapet!!! underlags arbetet är a och o för ett snyggt resultat!! finns inget fulare att se fula  skarvar under den nya tapeten
    hmmm kanske skall göra det i alla fall, får det inte riktigt slätt när jag sandpapprar. Köpte något ta port medel i butiken i dag. Så testar med att ta bort all tapet. Tack.
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2009-11-27 17:53:50 följande:
    det kan vara JÄKLIGT jobbigt att få bort men det är värt det i slutändan men jag är som sagt lite skadad av min målargubbe
    ja men det är bara bra att man får lite tips. Jag har ALDRIG tapetserat tidigare Så jag har noll koll på detta.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-11-28 10:00:57 följande:
    Å hajtrljan med röda kanter är ju bara så fin!! Var tvungen att köpa den till Emilio. Sista säsongen med babystl nu antar jag. Köpte örntröjan med. Också superfin!!
    Åhh hur sitter den på honom? Och hur stor är han? Är tröjorna lika som i våras?
  • SmillaMilla

God morgon!

Kul med utförsälning. Men hur var det skulle inte ott ha det i stockholm också?

Har inte fått något meil från dem.

• SmillaMilla
    jompa skrev 2009-11-29 08:13:25 följande:
    Nu börjar det stora testet igen när alla adventskalendrar drar igång. Ska man klara av att stå emot alla erbjudanden Jag har iblan liiite dålig karaktär när det gäller rea, handlar fast jagi nte behöver
    ja men då är du inte ensam. Tur att jag snart får skatteåterbäring På Åland får man den den 6 december. Perfekt ju.
  • SmillaMilla
    jompa skrev 2009-11-29 08:18:46 följande:
    Det är ju perfekt Har du sett Wiells erbjudande?
    ja jag såg, la ett par byxor i varukorgen, men stängde ner hela sidan. sitter nu på händerna

har du shoppat?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15