Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Jes sica skrev 2009-11-27 10:16:49 följande:
    Nemen gumman fyyyy va jobbigt. Men nån undersökning måste du väl få?? För å se så det inte kommer från moderkakan eller så.
    det kollade de i onsdags och blödningen kommer från tappen...därför vill han inte in o påverka att den utplånas snabbare av att han är där o pillar...
    Fick en utskällning i morse för att jag gick ut i köket...5 meter från mitt rum men ajaj det fick jag absolut inte...men jag bara MÅSTE få sträcka lite på benen...höfterna och ryggen gör SÅ ont o vad är värst, smärtan som stressar upp mig eller att jag tar några steg fram o tillbaka??
    Maia 060528 och Lillebror bf. 100130
  • Zvartaliljan
    saturnina skrev 2009-11-27 10:22:18 följande:
    Stackare, jag såg ditt nyhetsbrev. Hur länge kan han hålla sig kvar tror dom?
    Maia höll jag kvar 5 veckor efter värkarna startade och 3 veckor efter slemproppen börjat rinna...och 5 dagar efter vattnet gått...låg då också inlagd i sängläge...men det går väl inte att räkna på alls egentligen, då ingen vet varför det blivit så här. Har jag riktig tur så avstannar allt och jag t.o.m går tiden ut...men det räknar jag inte med, jag brukar ju aldrig ha tur...
  • Zvartaliljan

Nu blev det en råååsa lurvfleece till Maia lila overallen till lillebror väntar jag lite med....

Tog 104 i jackan...hoppas det blir bra nu...

• Zvartaliljan
    saturnina skrev 2009-11-27 10:38:26 följande:
    Åh, har beställt den fjärilstunikan idag. Längtar! Vi är vaxade alla fem nu och det var bara mamma & pappa som blev krassliga dagen efter. De tre barnen var helt opåverkade. De kände knappt sprutan när de tittade åt ett annat håll, så det gick väldigt smärtfritt. 2-åringen blev dock lite misstänksam när vi skulle ta av tröjan, men det är ju den åldern lite grann - rädd för allt utom mamma.
    men fick dina barn i armen?? Maia gav de i låret...de sa att det var bästa stället på barnen... vilket ju inte var så roligt för sköterska + ta av byxorna på Maia = gallskrikande hysterisk unge som tror de ska göra något helt annat...

Hur är det nu? Vilka ska ha en 2a dos?? Har ju gått över 3 vcekor sen Maia fick...har för mig att hon egentligen ska ha en dos till, vad händer om det dröjer 4 veckor innan hon får den??
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-11-27 10:45:15 följande:
    Usch fy vad trist att ligga stilla så... Jag tyckte dom 3 dagarna på BB var urtråkiga! förstår att du saknar Maia med... Men om du nu ska ligga kvar måste dom ju fixa så att hon får hälsa på?! Annars hade jag dött...!
    Ja inte f*n ligger jag här flera veckor utan min lilla loppa...Farmor pratade om att komma ner nästa vecka o då får väl förhoppningsvis hon komma hit med Maia lite om dagarna...det är ju svårare för mina föräldrar som bor 13 mil bort. F har så himla mycket i skolan och går ju till efter kl.18 ibland så det funkar liksom inte att han har henne ensam för han hinner inte hämta henne på dagis...
  • Zvartaliljan
    Jes sica skrev 2009-11-27 10:47:29 följande:
    Här får barnen som är under två år i benet alla andra i armen.
    okej...även det olika mellan landstingen då...eller så tyckte väl sköterskan att Maia var lika liten som en 2-åring så det var därför {#lang_emotions_undecided}
  • Zvartaliljan

Butte - Nu MÅSTE jag ju ha den där tunikan också ju! Vilken storlek tog du till Isa? Vilken tror du Maia ska ha?

• Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-11-27 10:55:44 följande:
    jaaaa det måste du! f*n vad underbar!!!! 110/116, den var stór tyckte jag så ta 98/104 max till maia
    ok då får det bli det Ska bara få sambon att pallra bort till B&R...
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-11-27 11:00:00 följande:
    Ja det förstår jag. Fy vad kämpigt... Men om det avstannar nu, kan du inte få ligga hemma då? Över jul iaf liksom!
    Jo bara jag slutar blöda så verkar det som de släpper hem mig på sängläge hemma...eftersom jag inte direkt har så mycket värkar. Så jag hoppas att det slutar snart...
  • Zvartaliljan

Nu under lunchen ska sambon iväg till B&R o plocka upp en regnbågstunika till Maia Jag sa att jag behövde tröstshoppa den Lurven vet han ännu inte om {#lang_emotions_innocent} den tog jag på babyshop. Då tyckte han att jag skulle tröstshoppa något till mig själv också så då ska han handla ett vetebälte till mig med, hoppas det hjälper lite mot foglossningen.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15