-
"sparat i favoriter" TackGreksmurfen skrev 2009-11-24 10:46:58 följande:liljan: där e länk=) www.clinkhostel.com/
-
Haha nu bor inte syrran direkt i en storstadSmillaMilla skrev 2009-11-24 11:04:15 följande:Aha då går min ide bort Men kanske någon typ personlig shoppare som kan ge lite tips o råd. Finn väll både på åhlens o nk.
Tror inte det finns någon personlig shoppare i Kalmar...annars var det en jättebra idé!
Fick besked från min läkare nu att mina provsvar kommit på blodproven de tog o han ville att jag skulle åka in till sjukhuset o kolla upp varför min sänka låg på 46
(ska ligga under 28, snabbsänkan de tog låg på 28 o ska ligga under 8)
Detta är ju EFTER min lunginflammation som de tagit dessa prover, men kan det inte bara vara den som spökar lite fortfarande i kroppen fast jag inte har några symtom kvar?? Åhh vill inte åka in...jobbade hela dagen igår och såg frame mot en slappadag idag utan stress... -
Smillamilla - Jag blev så yr o trött så jag gick o la mig istället o har sovit tills nu
Jag får åka in imorgon istället så får de göra sina jäkla tester då...är väl inget som inte kan vänta någon dag hoppas jag. För F slutar inte förränns vid 8 idag och dagis stänger ju 6...så jag måste hämta Maia.
Jag hoppas det bara är "resterna" av lunginflammationen som spökar med värdena.
Stormis - Det var den där IF-grejen jag dillade om förut, jag kom bara inte på namnet
Det är iaf det jag + mamma+ brorsan+ 2 systrar saknar (ärftligt?) så jag har fått b12-sprutor sen 12-årsåldern. Minst var 3e månad. Nu under graviditeten får jag det en gång i månaden. O snart ska jag väl börja få järnsprutor också igen om det inte stiger snart...men just nu kämpar jag med brustabletter o blutsaft 
-
Jag ger den när som helst, eftersom Maia får 2 påsar/dag så försöker jag ge en på morgonen och en på kvällen. Men bara jag får i henne det så kvittar det lite när...hon bajsade precis två stenhårda plommon efter att inte ha bajsat sen i fredags så hon är ganska förstoppad just nu men hoppas vi slipper ge dulcolax...hon bajsade ju lite iaf så jag hoppar över den ikväll...SmillaMilla skrev 2009-11-24 18:28:15 följande:liljan: Hur var det med den här movicolen, kunde man ge den när som hellst under dygnet? Har för mig något att man skulle ge den till frukost. Stämmer det? Har nu gett den i kvällsvällingen men den vill inte riktigt ge något resultat. Onödigt att ringa barnavdelningen när vi har en expert i tråden
Förresten, rekommenderar inte att blanda den i vällingen...försök hellre blanda med saft eller annat, jag blandar med iste/kamomillte. -
Vällingen är så tjock så då tillgodoser inte tarmarna sig movicolen lika bra. Bättre o blanda i något tunnflytande som saft, juice etc.SmillaMilla skrev 2009-11-24 18:41:49 följande:Kanske borde öka dosen, nu när du säger det. Varför inte i vällingen? Just nu äter hon inte mycket mer än sin kvällsvälling så därför skulle jag vilja blanda den där i. Till frukost skall jag testa med kamomillte o microlax till henne. Men hoppet är inte så stort att hon skall vilja dricka det tyvärr. Kräsen tjej det här. -
Åh jag ska inte logga in på fl när jag är trött o grinig, nu blev jag irriterad på en tråd om "helsvenska" dagis o där påstår de då att Maia inte är svensk...för det är man tydligen bara om båda föräldrarna är helsvenska??
Åhh vad arg jag blev nu
hon är svensk ut i varje fingertopp!! Trodde faktiskt inte folk såg henne som "icke-svensk"... jag skäms ju inte för att hon är en "blandning" men jag tycker ändå att hon är svensk då vi lever som svenskar, hon får en typisk "svensk" uppfostran och talar svenska. Vart går gränsen vad som gör en "svensk" egentligen?
Enligt den tråden är adoptivbarn svenska...så om Maia varit adopterad istället så hade hon varit svensk?
Ähh helt OT o jag är sådär grinig o borde gå o lägga mig istället....
-
nä på det sättet fattar jag. Men de pratar om "helsvenska" dagis där då Maia inte skulle få gå! Hon beter sig för f*n inte annorlunda än helsvenska ungar! Hon är lika svensk som de förutom att hon kan bladdra något ord på spanska ibland! På vilket sätt skulle hon påverka andra barn negativt?? Förstår inte varför de inte vill ha henne på deras dagis!! Sånt gör mig ledsen om föräldrar tänker så...tänk bara vad deras barn kommer ha för fördomar senButtelina skrev 2009-11-24 23:27:12 följande:men alltså maia är ju en blandning och alltså inte helsvensk... men det spelar väl ingen roll men adoptivbarn från andra länder är ju definitivt inte svenska tramsigt! bry dig inte om energitjuvar gums
-
Maia är den enda med något utländskt ursprung på hennes dagis nu (förutom en som har en pappa från Norge, men enligt den tråden är det tillräckligt nära för att räknas som svenskt) så förutom henne då så är det dagiset "helsvenskt" det var därför jag hamnade i den tråden...och blev ledsen för tänk om det faktiskt finns de på hennes dagis som tycker hon är för annorlunda bara för hennes efternamn? Föräldrar påverkar ju sina barn...och Maia är ju lite utanför o har inte så många vänner på sitt dagis

-
jag blir riktigt rädd av att det finns föräldrar med såna fördomar...vadå att deras ungar ska bli kallade hora/fitta m.m bara för att det finns invandrarbarn på deras dagisTasha78 skrev 2009-11-25 00:24:51 följande:den tråden borde vara i sandlådan
Jag blev kallad sånt i högstadiet o på min skola gick en enda invandrare (ja den stackarn...) så det är då inga ord som bara invandrarbarn använder...det är ouppfostrade skitungar som använder dom, oavsett ursprung!
Maia gick ju på ett dagis innan där alla var invandrare, och visst det var mycket mer livat där o hon mådde inte bra, men det berodde snarare på de pyttesmå lokalerna, alla vikarier, ingen uteplats m.m som gjorde att ingen av barnen verkade må särskilt bra där o det var ett jäkla liv hela tiden...och många barn som inte ens kunde svenska o då var de ju förstås frustrerade och agerade ut pga det...inte deras fel ju, men att de då inte ska få gå på dagis med svenska barn gör ju inte saken bättre! Då får de ju inte ens en chans att lära sig svenska!! -
Jag hade tänkt att lillebror skulle få bara pappas efternamn och att jag skulle stryka ett av Maias då...mitt...eftersom jag tycker hon ska anamma sitt ursprung eftersom hon annars är så väldigt svensk och att då heta ett så tråkigt namn som Johansson säger ju ingenting. Men nu blev jag riktigt tveksam...Neguembor lär väl låta illa i mångas öron och lär säkert göra det svårare för henne i livet...lika bra de båda får båda namnen så får de själva välja sen...Tasha78 skrev 2009-11-25 00:33:53 följande:Jag blev också rädd av att läsa den tråden som du säger du ser Maia som svensk jag ser min dotter på samma sätt men när man läser den tråden förstår man att hon kommer nog få det tufft i livet om hon träffar på någon från den tråden. Kanske lika bra att jag lär henne ordet hora redan nu
Hur blir det för mig när vi gifter oss då...Malou Neguembor...undrar vilka fördomar bara namnet kommer skapa fast jag är 100% svensk...