-
Blodstrycket? Har gått ner nu så det är ganska ok, fortfarande högre än vanligt men inte så högt som igår så det är ju ett bra teckenJsN skrev 2009-11-26 11:36:37 följande:Liljan, hur är det med BT? -
Fast jag är ju inte inlagd pga högt BT så något sånt har de inte sagt till mig...bara jag ligger stilla i sängen så får jag använda datorn. Men jag orkar inga längre stunder känner jag...börjar snurra i huvudet nu igen så jag ska snart ta mig en tupplur till...passa på innan jag ska få sprutan om en halvtimma.JsN skrev 2009-11-26 11:48:00 följande:Bra, jag fick nämligen inte "lov" att läsa, titta på TV eller sitta vid datorn när jag låg inlagd för högt BT. Och när jag följde råden så blev BT mycket bättre... Nu handlar det ju om för din del att verkligen vara rädd om dig, varje dag och vecka som bebisen stannar i magen ökar ju chanserna för att det inte ska bli några problem.
Tappen har de inte kollat idag...de vågar inte undersöka mig så jag vet inte hur det står till där men det rinner fortfarande blodblandat slem. Värkarna är inte så starka och inte regelbundna alls. Kan komma allt från var 20e minut till varannan timma liksom. -
Godkväll
Har två måsten nu, rosa lurvfleecjacka med lila kantband och lila lurvoverall med mintkantband (ja den blev godkänd av sambon
)
Robotar blir det nog sen också när det kommer i suit till lillebror. Annars är jag inte så exalterad över nya Molo hittils.
Sambon stack idag till vc för att ta vaccinationen, då hade det tagit slut o de får inte nytt förränns på onsdag
men han förklarade situationen om att han förmodligen väntade en prematur bebis o då sa de att han skulle komma en timme innan allmänna vaccinationstiden på onsdag så skulle han få gå före i kön...rätt så snällt ändå. Men helst skulle han ju fått det idag...
-
ska vara ärlig o säga att jag har djävulskt ont just nu så det är därför jag sitter här...behöver skingra tankarna från det onda. Det är inte värkar utan sprutan som ger muskelspänningar o ryggont som F*N! O hela kroppen är som "influensaliknande symtom" som bm så fint förklarade för mig...svettas som en gris o har svallvågor...men detta var sista sprutan iaf sen behöver jag inte få fler *skönt*lillronya skrev 2009-11-26 19:00:26 följande:Godkväll! Ååå den lila är bara sååå fin!! HUr mår du idag? -
De har inte kollat idag...säger att de inte vill störa mer än nödvändigt. Ska kolla imorgon. Men det blöder fortfarande hela tiden så jag är ju lite rädd för att den är på väg att utplånas...Buttelina skrev 2009-11-26 19:04:56 följande:vännen då tappen är fortfarande lika lång? -
tänker på våra barn som fått dessa sprutor...är ju samma sprutor som de ger vid akuta astma/kruppproblem...Maia har fått den flera gånger. Hade ingen aning om att man mådde så förjävligt av den! Tycker genast så mycket mer synd om henne...lillronya skrev 2009-11-26 19:05:44 följande:Usch vad jobbigt du ska behöva ha det. Skickar kramar -
TackButtelina skrev 2009-11-26 19:08:14 följande:men fy gumman vad jobbigt du alltid ska ha det *kramar*
det känsn ju som en upprepning hur det var med Maia...min kropp är inte så bra på detta med graviditet helt enkelt...skillnaden är dock att denna gången har jag en laptop iaf
När jag låg inne 5 veckor med Maia så hade jag bara en tv med 1,2 & 4an
-
jag lyckades ju hålla Maia kvar i 2 veckor efter slemproppen gått så jag hoppas på minst det denna gången med...tjurar lite bara för att jag missar så mycket roligt, hade två kalas i helgen och såg fram emot att julpynta hemmaButtelina skrev 2009-11-26 19:14:41 följande:haha laptopen är bra att ha håller tummarna att pedro stannar där inne ett par veckor till i alla fall och att ni sen får komma hem snabbt
Var ju inte hemma förra julen så då fick jag ju inte göra det...löjligt jag vet i jämförelse med mina problem men jag är ändå jätteledsen för att jag inte får göra det nu
-
jag avundas inte dig...hade du mycket problem med grav.illamående de andra gångerna också?? Jag blev av med det nu runt v.25 o fick sura uppstötningar istället...lite bättre iaf. De där veckorna 5-15 var de värsta...usch för att du ska behöva må illa över julenJes sica skrev 2009-11-26 19:23:34 följande:Hej tjejer. uschtycker synd om mej själv nu. Går in i vecka 5 imorgon och redan mår jag skit. Trött som satan och illamendet har börjat komma. usch
-
Godmorgon...oförändrat läge här. Fortfarande blödningar o läkaren vill inte ens undersöka mig av risk att påverka...ska bara ligga här platt i sängen och har fått SÅ ont av foglossningen då. Sängen är ju inte direkt skön *suck*
Men nog klagat...nu ska jag nog ta o shoppa lite nytt MOLO tror jag...