Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Busbellan skrev 2009-10-31 17:43:27 följande:
    Jo, den läste jag också...tyvärrFattar inte hur inskränkta folk kan vara
    Det är helt galet...
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-31 19:20:09 följande:
    Nu är jag ännu mer irriterad, men på sambon han är sur över att jag ska åka på salgen på lördag, han tycker det är enda dagen han i lugn och ro har möjlighet att tapetsera Noras rum eftersom August är på kortis i helgen.Alltså VARJE gång jag vill göra nåt jag tycker är kul och göra det alldeles själv utan några barn med så blir han sur. Sist var det ju Ullaredresan som vi planerat in, men Ella blev sjuk så jag tyckte jag kunde få åka själv. Jag gjorde det, men han var sur i flera dagar.Och nu denna resan då. Alltså jag gör ALDRIG i princip nånting helt själv. Händer kanske 1-2 gånger i halvåret att jag hittar på nåt utan barnen med.Han däremot är iväg och kollar hockey minst en gång i veckan, spelar innebandy en kväll i veckan, ja ni hör.Men direkt jag vill iväg själv om så bara en kväll så tycker han det är jättejobbigt. Han säger det inte alltid rakt ut, men man märker hur sur han blir.Så, nu har jag fått avreagera mig lite till Tur att ni finns här så jag kan lasta över mina problem på nån
    Så himla jobbigt med sånt surande...
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-31 20:46:51 följande:
    Jag försöker ta upp det ibland, men jag tror inte han ens ser att jag ALDRIG är iväg på nåt själv. jag är ju iväg varje fredag på Noras ridning t.ex, men det är ju inte samma sak, då har jag ju Nora med och så gott som alltid Ella också.
    Vi hade såna diskussioner en gång i tiden.
    Gaaaammal här med 18 år ihop

Då bokförde jag all egentid ett tag.
    Svart på vitt hjälper.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-31 20:54:30 följande:
    Åh, tack för tipset, DET ska jag börja göra. Min egentid blir inga problem att skriva upp, den finns inte Så visst borde jag få unna mig en dag på salg en gång i halvåret
    Ja skriv både din och hans. Min existerade inte heller då.
    Det här var effektivt hos oss iaf.
  • lillronya
    Preggi skrev 2009-10-31 21:03:11 följande:
    Godkväll tjejer!
    Godkväll!
  • lillronya
    Preggi skrev 2009-10-31 21:13:27 följande:
    Här var det lugnt. Ska alla på salg?
    Inte alla väl, men måååånga.
  • lillronya
    Preggi skrev 2009-10-31 21:16:53 följande:
    Jag skulle så gärna vilja åka men jag kan inte nästa helg
    VAd synd!!
    Preggi skrev 2009-10-31 21:23:17 följande:
    Måste ställa en fråga.. Mkt viktig.. Är jag helt galen om jag klipper av Matildas lockar? Funderar på om jag ska klippa av henne håret...Grejen är att det är riktigt slitet efter sommaren och vi har ju typ aldrig klippt henne så jag funderar på om man skulle kapa håret och låta det komma nytt tjockare hår? Nu kommer ju vintern så då kommer hon ju ändå ha mössa Vad säger ni?
    Det skadar ju inte att klippa lite iaf. behöver kanske inte skala av allt?
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:25:47 följande:
    ja du är galen här har jga försökt övertala Svea hela veckan, vill också klippa henne, men hon vägrar.
    Jag sätter barnen på bordet vid tv:n och klipper bara.
    Ev muta kan behövas.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-31 21:28:06 följande:
    Mutor är bra Ella var inte heller så samarbetsvillig, men med en påse smågodis så gick det
    Emilio brukar få hålla i trimmern medan jag klipper med saxen och sen tvärtom. Gäller bara att hålla koll så att haninte hjälper till.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:28:23 följande:
    Måste också vara lite ot. När bytte ni säng till era små? Från spjälis till växarsäng. Vi bytte i dag till Svea, hon är 2 år o 2 månader. Om några månader får hon en liten kusin som skall få ta över hennes spjälis så tänkte förbereda henne redan nu. Men ungen har ju smått panik när hon vaknar nu (vaknar som vanligt ungefär varannan timme eller oftare). Tror att hon sover men ropar Svea soooova.
    E fick sin växasäng när han fyllde två.
    A fick också sin då nån gång.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15