Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:29:18 följande:
    ha ha ja det kanske funkar när man väl börjar, men hon är väldigt bestämd. Inte som andra barn
    JAg har också en bestämd dam och där krävs det en bra film eller nån annan trevlig muta.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:32:01 följande:
    okej ha ha ja så gör vi ju nästan också. Svea vaknar ju mååååååååååååååånga gånger på natten, så hon brukar komma ner vid ett tiden i vår säng. då har vi tröttnat på att springa i trappan.
    Emilios säng står 20 cm från vår säng och han sover aldrig hela natten i sin säng. Klättrar över till oss vid midnatt ungefär.
    Tids nog sover de i sin egen säng iaf.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-31 21:33:25 följande:
    God Kväll alla!Salg har jag läst om men vad mer avhandlas här?
    Godkväll!
    Här diskuteras håklippning och växasäng
  • lillronya
    Preggi skrev 2009-10-31 21:34:04 följande:
    Jag klippte lite men det blev ingen skillnad.. Kanske ska ta lite till.. Är lite orolig för att det bara ska komma rakt hår på Matilda nu med.. Men man måste ju klippa nångång... Vi bytte vid ca 2,5 på P och M var 2 typ. M sov jättedåligt när vi bytte länge och var uppe och vandrade på nätterna..
    Ta lite i taget och se hur det blir.
    Jag klipper mina ganska ofta och inte så mycket i taget.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-31 21:35:23 följande:
    Hoho allas dilemme. MÅSTE berätta att s som fyllt tre börjat sova i egen säng nu efter att ha sovit i min sen hon föddes
    Å vad hon är duktig!
    E sover mer hos oss än i egen säng. Jag brukar säga att han gott kan göra det länge till. Vi får väl se.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-31 21:36:22 följande:
    Mina har fått chips hos frissan Men nu behövs det inte längre de älskar att gå till "snälla Birna"....
    Ja det är ju speciellt att gå iväg och klippa sej! Spännande!!
    Nikita fick göra det för första gången nu när hon fyllde 9. Så himla glad hon blev!
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:39:33 följande:
    Måste ju visa fiiiiina sängen. Svea är ju inte ot Och så här lär det se ut i natt
    Å vad fin!!!
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-10-31 21:40:23 följande:
    Som vanligt lite OT här inne när man kikar in Maia sover till 90% hos oss nu...i omgångar har hon sovit i egen säng men varje gång hon blivit sjuk så har hon hamnat hos oss o då blir det att starta om med att vänja henne vid egen säng...måste väl ta tag i det nu igen innan lillebror kommer
    Vi byggde till vår säng när vi väntade E, för A hade ju inte slutat sova hos oss då. Det funkade superbra.
    Satte en spjälsäng utan långsida intill mannens sida av sängen som A fick ligga i. Då var hon ändå nära.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-31 21:40:31 följande:
    Han är ju så liten än. Ingen brådska. S har alltid varit en gosgris. Hon somnar inte själv men det funkar nu att sova i den egna sängen, innan vaknade hon efter 1½ timme och gallskrek. Vi har delat en 90 säng sen hon föddes, det börjar blir trångt nu tycker jag men hon älskar det där trånga bökandet
    Det är så mysigt med småttar i sängen.
    Förstår att det är lite trångt i en 90säng.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-10-31 21:53:07 följande:
    hos oss är det ca.40cm på varje sida av sängen...och garderober som ska kunna öppnas där...får inte ens rum med en spjälsäng i vårt sovrum så vi ska ha en takvagga som hänger halvt ovanför min sida av sängen...kommer väl bli lite trångt men inte omöjligt om Maia vill fortsätta sova hos oss då.
    Nä då blir det ju lite knas.
    Låter som att ni kommit på bra lösningar ändå.
    mortillsju skrev 2009-10-31 21:53:25 följande:
    Lite tight Men vi sover alla i samma rum....alltså de två små och jag. Vi sover gott alla och det är ju det som är det viktigast. Och om nån krånglar kan den komma till mig eller så baxar jag sängen jättenära min. Efetrsom jag inte har nån avlastning alls är det viktigast att jag får sova så mycket det bara går
    Vi delar ju också rum med småttarna. Helt ok. Som du säger så måste man ju orka.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15