Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Emmsan skrev 2009-11-05 11:14:42 följande:
    det har INTE varit bra men nuuuuu börjar det se ljust ut.. har tom budat på ett hus som jag bara väntar på svar på om jag får eller inte.. sen packar jag barnen o drar :)
    Skönt att det börjar kännas bra nu då.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya

NU måste jag bara ösa ur mej lite här. Finns ingen hemma jag kan säga det till...

Ringde till sjukhuset för att fråga om vi kunde få vaccinera Emilio mot influensan eftersom han har ganska stora problem med sin astma på vintern. Han är ju trots allt 2½ år och ingår i riskgrupp.
    Trodde jag ja!
    HAn är inte tillräckligt sjuk för att vara i riskgrupp...
    Då ska man behandla varje dag året runt. Att man behandlar för astma mer än halva året är inte tillräckligt mycket.

Fy vad jag är ledsen.....

• lillronya
    Emmsan skrev 2009-11-05 11:30:12 följande:
    vi behandlar varje dag men melker får inte heller :( e oxå skiit arg o ledsen :(
    VA!
    Får inte han heller?!
    Hon var ganska krängd dom jag pratade med. Så fort jag började argumentera svarade hon bara att det inte var hon som bestämt detta.
    Hon sa bara att de som eventuellt skulle smitta Emilio är ju vaccinerade redan så det är ingen fara för honom.
    HUR kan hon säga så? Det är ju många som inte vaccinerat sina barn...
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-05 11:31:14 följande:
    Åh, jag förstår dig, är lite i liknande sits just nu När man väl bestämt sig så FÅR man inte.Jag hade ju bestämt mig för att inte vaccinera Ella. Men så fick hon ju ett par lunginflammationer nu på kort tid och det gjorde att jag ändrade mitt beslut.Men nu vet inte jag heller om hon tillhör riskgrupp eller inte. Barnmottagningen här kunde inte svara på det, de måste få den infon från hennes läkare i Gbg, och därifrån har de inte fått nåt ang. att hon är riskgrupp.Har nu försökt få kontakt med hennes läkare i Gbg för att få reda på om hon är riskgrupp eller inte.Jag vet att på andra sjukhus så räknas barn som föds med diafragmabråck som riskbarn, oavsett om de haft några följder av bråcket eller inte, men jag vet inte hur de resonerar på Drottning Silvia
    Fy vad jobbigt för er med!

Jag funderar på hur de på sjukhuset kan veta hur mycket jag medicinerar E nuförtiden. Har inte pratat med läkaren på ganska länge och har ju gott om recept på medicinerna.
    HAr telefontid med läkaren om ett par veckor. Den tiden ska kraftigt utnyttjas!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-05 11:35:17 följande:
    Ja, se till att ta reda på så mycket som möjligt!!
    JA verkligen. Människan jag pratade med idag intog ju försvarsposition med en gång och kunde inte svara vettigt på nånting...
  • lillronya
    Flock skrev 2009-11-05 12:18:56 följande:
    Hej i tråden!!Nu är vi hemkommna från öppna förskolan. Godisburken fick välja kläder själv i den stora högen när han skulle iväg och det blev dinotröja och dinohood. Så fin han är!! Så glad jag köpte hooden!!Salg är verkligen superkul!!
    KAn tänka mej att han är fin i alla dinosarna!
    Emilio har också sin dinotröja på sej.

Hämtade nyss A på kyrkis och när vi kör hem vrålar hon: Mamma där är Evlins pappas bil!!!
    Skåpbilen stod vid kyrkan. Vilken koll!
  • lillronya
    Flock skrev 2009-11-05 12:24:35 följande:
    Haha.. GULLUNGE Så roligt för godis blev verkligen så glad för dinosarna som jag hoppades på.. Kom du inte iväg idag??
    VAd kul att ha gillade de!

Nä jag ställde in. Vaknade med migränkänning kl 5. Tog tabletter men hade ändå huvudvärk när jag vaknade. Förmodligen vätskebrist och lite sånt från igår.
  • lillronya
    Flock skrev 2009-11-05 12:29:08 följande:
    Usch, jobbigt! Då är det bättre att ta det lugnt idag.
    Ja precis.
  • lillronya
    Louise84 skrev 2009-11-05 12:41:49 följande:
    mycket fint ni fynda igår. :)
    Ja visst gjorde vi?! En annan gång får du med följa med. Börjar väl bli dags för det nu?
  • lillronya
    Louise84 skrev 2009-11-05 13:07:41 följande:
    Ja det e verkligen dax snart. Till våren får det allt bli..:) Men Wilmer får ärva efter Emilio. Haha fast det e rätt många storlekar i mellan..:)
    Ja jag tycker att du ska satsa på våren!
    Visst får han ärva.  Men då får han allt växa till sej lite till.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15