Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Rååsa Smurfen skrev 2009-11-11 09:40:37 följande:
    ja  och hur taskiga alla är när hon kommer in skratta åt henne och himla med ögonen ,hur alla dömmer någon på grund av utseende och hur förvånad hon ändå blev då hon kom med jag måste har en skiva med henne hennes röst ge mig gås hud så himla vackert och helt underbart
    Ja det är så kul att se hur de blir tryckta på nosen allihopa!
    JAg gillar inte den typen av musik men jag gillar hennes röst och hennes attityd till alltihop.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Morty skrev 2009-11-11 09:43:34 följande:
    Mysig tradition. Tror till viss del att det blir en del shopping via nätet för min del. Skönt att slippa trängas. Samt att jag har en bokad lördag då jag och en kompis ska ut på en shoppingdag i stan.
    Nätshopping är toppen!
    Vi har inte så många fler än våra egna barn att köpa till. Bara tre kusiner och två gudbarn. Vi har tagit bort det mesta av köpandet till vuxna. Bara något litet, brukar bli foto på barnen eller nåt sånt.
    Skönt när det inte är så många.
    Blir väl att ge pengar till vissa i år. Någon vill väl bara ha bensinpengar till "trallen".
  • lillronya
    Flock skrev 2009-11-11 09:45:00 följande:
    Regnbågsjackan är bara så fin och riktigt -pris oxå ju!Du.. HAr du kollat vilken systemkamera man ska köpa och så?? Vi var och titta på siba igår men känner jag vill ha lite mer på fötterna innan jag köper..
    Ja precis!

Jag frågade här i tråden och fick många bra svar ang kamera. Nu har jag glömt vilken jag bestämde mej för, köpte ju ingen då.
    Girlsen här har toppenkoll!
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-11-11 09:46:28 följande:
    Superbra! Vi ger fotokalendrar till alla mor- och farmödrar Jag har också hört rykten..man kan ju hoppas att den kommer innan jul,känns ju aningens osmart att missa julhandeln
    Ja vi gjorde det ett år och det var uppskattat. Tror vi kan ta en repris på det nu.
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-11-11 09:55:31 följande:
    Jag tycker att man ska klämma och känna så mycket man kan på Canon och Nikon..för man känner snabbt vilket system som känns mest passande för just mig. (lite som Ericsson och Nokiatelefoner ) Det avgörande för bra bilder är ju objektivet samt ljusinsläppet. Det medföljande objektivet är helt ok om man ska fota porträttbilder och t ex Traderabilder..för macro,landskap och mer avancerat fotograferande krävs andra objektiv för bra skärpa.
    Aha! Bra förklaring!
  • lillronya
    Morty skrev 2009-11-11 10:02:42 följande:
    Hihi...ja kan tänka mig att det är en önskan om bensinpengar där. Här ska inte heller köpas så många klappar, det är till barnen, min bror och min mamma. Maken får köpa till sin familj. Jag och M ska inte köpa julklappar till varandra i år då våran gamla dator är på vippen så vi investerade precis i en ny så det får bli våran julklapp. Faktiskt rätt skönt att slippa shoppa en massa. Det blir konstigt nog en massa julklappar ändå under granen.
    Vi köper sällan till varandra här heller. Det är om man vet nåt speciellt som den andre vill ha. Roligare att ge barnen.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 10:16:20 följande:
    Godmorgon
    Godmorgon!
    Hur mår du idag?
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 10:33:20 följande:
    Värre...pratade precis med läkaren igen men hon vill fortfarande inte ge mig penicillin utan tycker jag ska rida ut det Ska till mvc i eftermiddag iaf o få min b12-spruta...hoppas den gör mig en aning piggare!
    Fy vad jobbigt för dej att de inte hjälper dej!
    Skickar kramar iaf.
    Plummy skrev 2009-11-11 10:28:06 följande:
    Ja men det kanske Signe kan ha! Är det små el stora? Har ni någon?
    De är stora i stl. Anjelin är 90 cm och har 86 i sina såna klänningar.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-11 10:41:18 följande:
    Tycker babyklänningarna varierar jättemycket Ella var 88-90 cm lång i somras och hade en i strl. 74 (tror jag det var, kan ha varit 80)Den blev kanske mer tunika, men alldeles tillräcklig tycker jag
    Ja våra tjejer är ju ungefär lika stora.
    Här är A i 86 i somras. Liiite lång för min smak, men det är ju olika hur man vill ha de.
  • lillronya
    Flock skrev 2009-11-11 10:44:09 följande:
    Jag måste få en julklapp av mannen. Hade jag inte fått det så hade jag nog börjat gråta.. Jag älskar presenter och jul och blir som ett barn när det advent närmar sig!Så olika det kan vara!
    JAg gillar också att både få och ge, men min man är dålig på den biten. Och då får han inte längre nåt tillbaka.
    Men så ibland så får han för sej att köpa nåt och det är ju roligt.
    Får alltid julklappar av mamma o pappa och min syster. Och svärmor. Så några får jag ändå.

Advent och jul är så himla mysigt! Ronnies familj har aldrig haft några traditioner och julen har alltis varit jobbig för honom. Så jag har genom åren tvingat honom att lära sej tycka om julen liiiite iaf, eftersom jag gör det så mycket.
    Nuförtiden har vi julmiddag här för hans släkt på juldagen och de har fått sni första jultraditon.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15