Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Stormis skrev 2009-12-08 23:11:59 följande:
    Snackar vi DH? God kvälls allihopa! Tänk om det blir dags imorgon, börjar bli nervös... Vill inte bestämma detta egentligen om det inte finns några medicinska skäl för eller emot. Samtidigt skulle det vara så skönt att få säga hej till lillebror snart + att jag inbillar mig att det är skönt att ha födelsedagen så långt ifrån jul man kan?
    jag tycker du ska köra imorgon Tänk på att han ändå är ganska stor redan...inte så skoj o gå över tiden då också {#lang_emotions_undecided}
    Men vad du än bestämmer dig för så önskar dig LYCKA TILL {#lang_emotions_flower}
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2009-12-08 23:30:12 följande:
    Kan du inte kolla hur lång hon antagligen är och utgå ifrån det? 116 låter ju väldigt stort om 98 är bra nu?
    hon har 98 i jackan och armlängden är precis så den passar, tror inte den kommer räcka hela vintern Byxorna är 104 och jag har fått dra åt dom men de sitter jättebra.
    110 känns riskabelt om det ska passa ända tills februari/mars 2011...vet inte hur lång hon beräknas vara då men 4½ år och alltid följt normalkurvan på längden.
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2009-12-08 23:50:21 följande:
    Liljan: Hur är det med din mage förresten? Har Pedro lugnat ner sig och vill stanna lite längre?
    nädu...han trycker på som s*tan (ursäkta språket...) neråt o jag har sammandragningar varje dag, men inget regelbundet. Inget blod men jag är lite smått oroad att jag läcker fostervatten...ska kolla upp det på fredag.

Idag tryckte han till ordentligt så jag bara skrek till o fick då förklara för en uppskrämd Maia att lillebror vill ut, fick då svaret "men vad ska han göra här ute?"
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-12-08 23:56:51 följande:
    ytterkläder?? vilka?
    Hummel
    Buttelina skrev 2009-12-08 23:59:22 följande:
    isabel är 4½ nu snart och 116 i byxor hade inte funkat iår...
    Men Isabel är väl inte så jättelång va? Känns som att Maia kommer vara längre än henne vid samma ålder...
    Hon har ju 104 i byxorna nu så 110 om ett år känns ju sådär risky {#lang_emotions_undecided}
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-12-09 00:00:09 följande:
    och du liljan om 98 passa nu så ta ABSOLUT inte större än 110. hon kan ju inte växa 3 strl på ett år
    men 98 räcker inte hela vintern...ångrar att jag inte tog 104 i jackan Tror du verkligen att 110 räcker hela nästa vinter då??
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2009-12-09 00:04:41 följande:
    Söt kommentar!! Du får väl be sambon trycka tillbaka då
    Ja jag blev så ställd av hennes kommentar så jag sa att han måste ju komma ut någon gång, det vet du väl? hon tittade storögt på mig och svarade då "ja han kanske också vill ha lite frukost" (detta var i morse alltså)
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2009-12-09 00:13:53 följande:
    Hade en kompis som fick barn och allt var frid och fröjd, efter 3 dgr gick storasyster knappt 2 år och hämtade bebisens overall och skulle ringa taxi. Får då skulle bebisen hem tyckte hon
    Ja Maia har ju sagt att hon ska flytta till mormor o morfar för annars får inte bebisen plats här hemma

Nu kom hjärtklappningen igen...måste vara de förbannade järntabletterna...
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2009-12-09 00:15:07 följande:
    Ja, och dina förlossningsberättelser gör ju att jag läääängtar. Jaja, har ju mina 3 och ett tag trodde jag ju inte jag kunde få barn alls så jag är ju glad men liiiiite sörjer jag allt.
    Jag hara alltid velat ha många barn...minst 5-6 stycken men det lär nog aldrig hända...jag är inte skapt för o klara graviditeter särskilt bra
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2009-12-09 00:21:06 följande:
    Tråkigt! Men en liten till klarar du nog. Jag ville också ha 5, maken har alltid sagt 2. Men eftersom nr.1 tog 5 år på sig innan han kom så drog liksom åren iväg lite fort. Hade ju nån konstig ide om att jag inte vill bli mamma efter 30......
    jag kommer nog gå med på sambons vilja och ta en 3a ganska tätt....men sen blir det nog inte fler på många år, kanske i så fall en elller två sladdisar om sisådär 10 år...tur att jag ändå började tidigt o inte hade problem som ni, det underlättar ju mycket.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15