Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2009-12-16 17:53:50 följande:
    Hejhej! Fråga till experterna! Har en köpare på T som inte var nöjd med katvig byxa+jacka i velour, hon säger att muddarna och resåren "gett med sig" men muddarna på byxora är ju då? Byxorna är använda 2 ggr och var så från början? Hursom, om hon får göra ett återköp, betalar ni tillbaks portot då också eller? Både tur och retur? Har aldrig varit med om detta förr så jag behöver råd
    Det där återköpet hade jag INTE stått för! Du får förklara för henne att muddarna på de äldre katvigarna (för vi snackar lila/röd eller hur?) absolut inte är likadana som på de nya! De är ju mycket lösare och vidare. och tror hon inte på dig så kan du ju be henne fråga en katvigpterförsäljare då
    Om hon vill skicka tillbaks dom så får hon då stå för portot fram och tillbaka tycker jag...det är INTE ditt fel för att hon inte vet hur gamla Katvigar ser ut i modellen
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-12-16 20:55:09 följande:
    Sån "ful" säljare som INTE samfraktar och tar ut skyhöga fraktavgifter för att gå runt Traderas avgifter Jag hoppas att han inte säljer ett skit
    vadå 52kr med dhl?? En serietidning går väl LÄTT ner i Dhls kuvert för 33kr (eller vad det nu är, runt 30) om han nu måste skicka försäkrat!
    Han måste ju ha högre traderaräkning än vad han får in med de utropen....
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-12-16 21:01:38 följande:
    Säljaren är helt ärlig med att han tar ut extra avgifter som bakas in i frakten eftersom Tradera har ändrat sin provision Med en kronas utrop får man ingen osåltavgift
    Vart läser du det? jag hittar inget han skrivit om det...inte i fraktvillkoren heller.

Just det, de har ju tagit bort orsåltavgiften vid 1kr *glömt*
  • Zvartaliljan

Godmorgon.
    Alltså jag har flera köpare som betalt idag (ja barnbidrag) som vann den 9-10. Alltså har de fått vänta 8-9 dagar med betalningen. Nu mejlade en och skrev "hoppas jag får paketet till julafton!!" är inte det att begära för mycket när man fått vänta så länge med betalningen???? Det innebär ju liksom att jag måste posta IDAG för att det ska hinna fram!! (vi reser bort över julen på söndag)

Vad skulle ni göra??

• Zvartaliljan

Ja jag väntar...ser att just hon som mejlat och bad om leverans till julafton har inte ens pengarna kommit in än...så jag ser väl inte dom förränns i eftermiddag och då räknar hon tydligen med att jag ska rusa till postlådan! Det står i mitt vinnarmail att jag är sängliggande och skickar paket 1 gång/vecka!
    Blir så sur när de begär sånt, o så kommer hon säkert sätta ner mitt omdöme bara för det {#lang_emotions_yell}

• Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2009-12-19 20:37:21 följande:
    God kväll Hoppar in med ett OT-inlägg eftersom jag vet att några av er troligen vet. Om jag vill handla Me&I, kan jag då göra det av vilken säljare som helst (och att sakerna skickas) eller måste man vända sig till sin närmaste säljare (som jag inte haft ngn kontakt med på ett par år)? Om någon vet så och inte vill svara här så inboxa mig gärna.
    du kan handla av vilken säljare som helst (jag handlar av jojoa75 o hon bor ju långt härifrån). Det skickas med Schenker till ditt närmaste utlämningsställe.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15