• Koocachoo

Prematurkläder

Är utbildad sömmerska fast syr bara på fritiden (just nu i alla fall). Älskar att sy barnkläder (syr och säljer en del i några affärer på nätet). Men det som jag skulle vilja börja sy är prematurkläder. Vad jag nu undrar är om det finns någon marknad för det? Vet inte hur brett eller hur lätt/svårt det är att få tag i kläder till dom små.....är det storlek 38 och 44 som gäller? Är det något som man bör tänka på i klädvägen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-07 07:29
    Lista på vad att tänka på:
    * Utan fötter, eller så man kan lossa på 'fötterna'
    * Supermjuka sömmar....inga sömmar som skaver innuti
    *

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-07 11:31
    * Inget att trä över huvudet

• Svar på tråden Prematurkläder
  • HN79

Precis sådana är det, men som jag skrev innan så tror jag inte det finns nån marknad för sådana mössor eftersom de finns på avd.

• Lilla Ls mamma

Nej Cpapmössa är nog ingen idé jag tänkte mer att det är ändå en hel del som går hem med syrgas och som kanske bara behöver det på natten och då är det ju inte jättekul att behöva riva tejparna varje morgon (vi lät den skyddande duodermen sitta kvar under dagen) men kunde man istället ha en mössa som man fäste syrgasgrimman i så vore det kanske en idé.

• Lilla Ls mamma

Kan ju vara idé att kolla med gänget i bpdtråden vad de tror för många där är ju syrgasberoende.

• HN79

Jättefina, sådana hade jag velat haft när tjejerna var små. Nu är de "jättestora" och drar hela 74 i kläder

• Koocachoo

Tack! Kommer att sy i andra tyg sedan, nu tog jag bara av lite stuvar när jag testsyr första gången (man vet ju aldrig hur det blir....kan ju bli helt galet!!)

• Ärtan1

Jättefina, älskar den randiga =)

Mamma till Alfred och ängeln Lucas
  • Koocachoo
    Gillar oxå den egentligen.....synd är bara att den är lite snevävd så därför blir ränderna på sniskan....inte första tyget jag köpt som är så....man blir bara lite besviken för man kan inte utnyttja allt...då blir det till bitar man testsyr utav istället.
Svar på tråden Prematurkläder