Inlägg från: eilenna78 |Visa alla inlägg
  • eilenna78

    Februarimammrna har hunnit till tråd 15

    Februarimammornas nummer 15

    Inte så mycket mer att tillägga va???

  • Svar på tråden Februarimammrna har hunnit till tråd 15
  • eilenna78

    Julfika hos Annelie 10/12 kl 13.00

    *Annelie, Elias och Max
    *Camilla, Noel och Julian
    *Eva, Algot och Siri
    * Amelie och Albert

  • eilenna78

    BF-lista för "2:orna":

    Juna: Bf 18/12 2009
    KKC: Bf 8/2 2010 (Caisa 070130)
    Tora: Bf 17/2 2010 (Hilma 070208)
    Stollan: Bf 13/3 2010

    Födda "2:or":

    GG: Sigrid 080416 (Hilda 070224)
    Bess: Siri 081117 (Algot 070214)
    fali: Henry 081130 (Elise 070220)
    micropop: Judith 090328 (Sixten 070223)
    eilenna78: Max 090420 (Elias 070214)
    norrpann: Fiffi 090507 (Acke 070213)
    Camilllla: Julian 090605 (Noel 070222)
    oyra: Viktor 090702 (Felix 070207)

  • eilenna78

    KKC: Håller tummarna! Nu är det ju ändå goda chanser om det skulle bli förlossning nu. Men hoppas h*n vill stanna lite till iallafall!

    Elias har kommit in i en väldigt bra period trotsmässigt. Med lite lätt lirk funkar det mesta och han är för det mesta glad och lugn.
    Hoppas det håller i sig men det är väl ett önsketänkande... Alla åldrar har ju sin trots och 3-årstrotsen ska visst vara värre har jag hört...
    Att det går bättre nu tror jag kan bero på att vi förstår mer vad han säger och att han kan uttrycka sig bättre. Det blir mer kommunikation än skrik och trots.

  • eilenna78
    Ja, fy vad jobbig att inte få vara med familjen!
    Håller tummarna för att du får komma hem nästa vecka!
    Lycka till!!!
  • eilenna78

    KKC: Håller tummarna för att det går bra ända fram till snittet!

    Haza: Grattis! Mysigt med en sommarbebis!

    Är jag den enda med två som är sjukt sugen på tre? Jag blir mer och mer sugen, men förnuftet säger stopp, iallafall nu...
    Får se hur det känns om ett år eller två. Är iallafall avis på er gravvisar som snart får snusa på nyfödd bebis!

    Max tycker jag har blivit stor alldeles för fort. Elias var ju tidig med det mesta, men Max är ännu tidigare. Han har börjat resa sig mot möbler själv och tar några steg längs med dem också innan han glömmer bort att måste hålla i sig och ramlar.
    Hjälmen på...

  • eilenna78

    Ja, Juna, nu är det nära! Mer än en månad är det ju inte iallafall!
    ställ in dig på +14 dagar så är allt innan dess ett plus!

    Fali: Bara att sätta igång då!

    Fikan här blir såklart av sålänge alla är friska!
    Idag är det precis tvärtom, alla är sjuka, men jag hoppas på förbättring till torsdag!

  • eilenna78

    Tack för din historia KKC! Hoppas ni blir starkare för var dag, båda två!

    Ang fika hos mig... Tyvärr måste jag ställa in.. Båda barnen är ordentligt sjuka. Elias är inne på 5e dygnet med feber över 40* och Max är på sitt 3e... Har varit hos läkaren, men det är ett virus...
    Inte så mycket att göra, bara hoppas att dom blir feberfria snart!
    Har aldrig sett barnen så sjuka förr. Elias var piggare när han hade sin lunginflammation, så det är lite skrämmande att se sina barn så utslagna.
    Så bekräfta gärna här att ni sett detta ! Annars slår jag en pling ikväll!

    Förslag på ny dag emottages varmt!

  • eilenna78

    Var hos läkaren idag igen och dom tog svininfluensaprov på Max. Han har fått förkylningsastma så eftersom han var så illa däran och i en riskgrupp så ville dom kolla det.
    Max feber ligger kvar högt, 39,6 med alvedon, men Elias börjar nog bli bättre, 38.7 Hoppas iallafall!
    Fredag kväll var det en vecka sen Elias blev sjuk så jag tycker det borde räcka nu!
    Gärna ny fika!

  • eilenna78

    Hej igen!

    Max är fortfarande sjuk och idag blev hans astma så illa att vi fick åka in akut.
    Han hade dålig syresättning och en väldigt hög andningsfrekvens, ett andetag i sekunden. Det var så läskigt att se honom så sjuk och ännu läskigare var att han efter tre inhalationer fortfarande inte blev bättre.
    Efter 10 hemska timmar blev han tillräckligt syresatt och dom fick ner andningsfrekvensen. Det var först efter en rejäl dos kortison som det blev bättre.
    Nu håller jag tummarna för att det inte går tillbaka.
    Känns tyvärr som att vi får ta den där fikan efter jul istället. Max är så infektionskänslig, och jag ska bara ta det lugnt hemma med barnen nu fram till jul. (så vi slipper fira julen på sjukhuset )
    Hoppas det är fler som kan komma då!

Svar på tråden Februarimammrna har hunnit till tråd 15