• march

våran väg genom och efter ett ma/mf

LinduzZ skrev 2009-10-12 10:13:42 följande:
    god morgon tjejer. min dag började inget roligt. vaknade med värsta huvudvärken, migrän. tog lite tabletter och satte mig i bilen. kom halvägs i ca 40km/h. då fick jag stanna och kräkas. så det var bara att vända om. få tag på chefen och säga att jag inte kom idag. det var bara att lägga sig i sängen. vaknade nu men bara lite lite huvudvärk. Sambon sa till mig att jag skulle testa mig och i den lilla runta står det gravid. jag tror jag smäller av. det kan inte vara sant, det kan bara inte vara sant.
    YES!!
    GRATTIS!
    Men gud vad roligt :D Står det gravid så är du gravid men jag förstår att du vill dubbel kolla.
  • march

Idag sjukskrev jag mig. Vaknade imorse med världens huvudvärk och kunde inte resa mig upp, var SJUKT trött och mådde så illa. Jag vet att hade jag rest mig upp så hade kräkningen börjat. Så jag låg kvar och reste mig för ca 1 timme sen och nu mår jag bättre(har dock huvudvärken kvar). Imorgon hoppas jag på en bättre morgon.
    Förlåt att jag klagar, jag vet att ni andra vill inget hellre än att må så här med samma anledning till att må så oxå.

• march
    mithrandil skrev 2009-10-11 19:50:31 följande:
    Någon som känt av när ägget fäster? Innan idag kände jag att det stack till som tusan i magen. bara under en kort kort sekund och sen var allt borta. Kan det ha varit att ägget fäste? Har aldrig känt av när ägget fäst innan, men jag bara undrar. Man kan ju alltid hoppas iaf!
    Ja, jag brukar det :D det känns som du beskriver det fast jag tror att det brukar vara i ett par sekunder. Det är så att man viker sig av det som sticker till.
  • march
    Subklavia skrev 2009-10-12 12:51:27 följande:
    Usch din stackare, finns inget värre än att må illa. Du får klaga hur mycket du vill, det är väl det tråden är till för oavsett om man är gravid eller ej! Inom en snar framtid kan vi alla spy i kapp Hoppas du mår bättre snart!
    Tack. Ja nu börjar antalet gravida i tråden att öka och fler ska vi bli :D
  • march
    mithrandil skrev 2009-10-12 15:47:11 följande:
    march: minns du på typ vilken dag efter äl du känt dessa stick? Med alla graviditeterna?
    mellan dag 5-8. Denna gången var det på dag 5.
    Vilken dag är du på nu??
    Jag hoppas verkligen det tagit sig för dig nu. Men som du säger bättre att inte hoppas för mycket. Hellre en positiv överraskning än en negativ.
  • march
    LinduzZ skrev 2009-10-12 17:53:47 följande:
    jag har också haft sådan dagar och nu idag också, var så glad då jag gjorde det digitala testen men nu när jag gjorde det vanliga blev jag osäker... inte kul att känna att man inte kan prata med någon sådär, visst är det bara att försöka vidare men det är ju ändå ett sorgearbete på ett sätt. något man misst osv
    Du är gravid :D Gör ett till test i slutet av veckan oxå. Jag gjorde ett till igår en vecka och 2 dagar efter jag fick mitt första positiva test. Jag förstod inte att jag verkligen är gravid men igår kändes det underbart att se det starka svaret. Därför tycker jag att du ska vänta ett par dagar till, för gravid är du oavsett om du fått ett svagt streck.
  • march
    LinduzZ skrev 2009-10-14 09:23:38 följande:
    nej ingen vill bo i en stressad miljö, men du ska se att det kommer när det kommer. Men jag håller tummarna för dig att det tar sig denna månad. ÅÅÅÅ nu börjas det oron letandet osv. inget illamående idag ont i ryggen och i magen. rosa flytningar innan läggdags igår...jag blir snart galen....Är jag gravid eller var det för tidigt så det blir ett tidigt mf??? suck jag pallar inte med detta tjejer....orkar inte. nu på morgonen inga flytningar är helt torr jag som haft massor med flytningar tills nu....ska testa igen idag och se men det känns som om mensen är på g iallafall
    Åh vännen. Förstår din oro. Det är nog ingen fara man hör ju jätte många som har lite blödning i början av graviditeten. Håller tummar och tår för dig. Kramar.

Själv har illamåendet börjat ta fart och jag har börjat kräkas lite. Är redan sjukskriven :( Jag känner att den här graviditeten kommer vara som när jag väntade mina barn. Jag har fått sjukskrivning till 27/10 och fortsätter kräkningen att öka som kommer jag troligen fortsätta vara sjukskriven. Nu börjar den känslan att vara världens lyckligaste och världens olyckligaste om ni förstår vad jag menar.
    Postafen hjälper inte för fem öre och jag vill inte börja med de starkare tabletterna än. Är rädd för att skada fostret, fastän att det inte är bevisat.

Mith: ja du tiden går snabbt snart är det dags testa :)

Röd ros: Nu är det nya tag att ta och positivt test som resultat.
  • march
    mithrandil skrev 2009-10-14 22:00:08 följande:
    Åh.. tre stycken som har äl typ samtidigt då. Så kul att ha någon att invänta bim med. tycker det låter skönt att alla är så avslappnade nu. vi kanske börjar komma tillbaka från "vår ma/mf gravidbesatthet." Nästa bim måste vi alla plussa! LinduzZ: [kramar om] usch som du har det jobbigt! Försök att inte oroa dig så mycket! Denna gången ska de gå fint ska du se! march: jag lider verkligen med dig vännen. Dumma jvla illamående. jag skulle önska jag kunde ta lite för att lätta din börda.
    Du är bara för god :D Det är lugnt, jag vill inte att någon annan ska må på detta visset. Snart får du kanske det ändå utan att jag delar med mig ;)
  • march
    mithrandil skrev 2009-10-14 22:38:02 följande:
    inte för att verka sniken men jag har aldrig mått illa under mina graviditeter. Bara min sista, men jag tror jag mådde illa för att den inte stod rätt till. Hoppas på samma tur nu. ifall jag tar bara lite så blir det ju inte för jobbigt för nån av oss.
    Hoppas du slipper denna gången oxå. Avis ;)

Inatt har jag sovit så dåligt pga illamåendet och så fort jag reste mig upp i morse så kräktes jag. Ja det är väl ett gott tecken i mitt fall. Förra graviditeten så kräktes jag endast en gång och var "endast" illamående, det var därför jag misstänkte att något var fel. Så denna graviditeten följer samma mönster som med mina barns graviditeter. Vilket är positivt och negativt.
    Längtar till den 26/10 då har jag inskrivning och vul vi ändrade tiden pga mitt Hyperemesis. Då ska hjärtat slå det har jag bestämt. Fast bm varnade mig för att det kan vara lite tidigt för att se något men att det är lugnt för då gör vi ett nytt vul några dagar senare. Min bm är super, jag har pratat med henne tre gånger och hon lyssnar på allt jag har att säga och är oerhört hjälpsam. Jag kommer vara i v. 7+4 enl sista bim men enl äl så kommer jag vara 7+0.
  • march
    LinduzZ skrev 2009-10-15 16:11:04 följande:
    alltså jag försöker att inte tänka så mycket på att jag är gravid men det går inte. oron aller bara över mig hela tiden, kan inet riktigt glädjas...förlåt att jag klagar... när ska man ringa till bm?? jag ska ringa och beställa en tid för vul också...fasar över den dagen
    Förstår dig till hundra. Tycker du ska ringa till bm och boka inskrivning och vul. Skulle det vara något du är extra orolig så kan du få stöd därifrån.
Svar på tråden våran väg genom och efter ett ma/mf