• march

våran väg genom och efter ett ma/mf

hej mina kära vänner
    Jag har varit inlagd på sjukhus sen i fredags med dropp. Hade näring och vätske brist pga av all kräkningar och illamående. Nu har jag fått lite kraft tillbaka men jag mår fortfarande lika illa. Jag fick avboka min inskrivning och vul som jag hade igår. Jag fick göra vul på sjukhuset (kk) åh vad underbart att få se det tickande hjärtat. Först gjordes ett vul i fredags och då tyckte läkaren det var svårt att se men jag såg ett tydligt hjärta. Hur som helst så väntade vi till idag för att kolla igen och då syntes det tydligare. Utvecklingen såg bra ut och jag kunde andas ut!!
    Jag har inte läst igenom era inlägg, så jag har ingen koll på vad som händer hos er. Ska försöka läsa i kapp under veckan. Känner att jag inte klarar av att sitta vid datorn just nu. Ha det gott så länge!

• march
    LinduzZ skrev 2009-10-28 09:36:38 följande:
    ååååååååå inget kul idag. gravid var jag men bara i v 5+2 ungefär enligt vul. jag ORKAR inte mera... De såg en hinnsäck och en gulekropp men inget foster... hon sa att antingen så hade det slutat växa då eller så har jag blivit gravid senare. det var tydligen normalt att se de i den veckan som hinnsäcken var. men jag blev mer övertygad om att detta kommer sluta tråkigt!!! vill bara lägga mig under en filt och gråta bort två veckor nu tills jag får reda på det klart och tydligt om 2 veckor ska på ett återbesök om ca 2 veckor
    Det kan vara för tidigt för att se. Läkaren som jag träffade i fredags var inte säker på om hon såg något och då var jag i v6+. Sen några dagar senare så syntes det mycket tydligare. Jag förstår din oro och två veckor är lång tid att vänta men för säkerhetsskull är det bättre så man får ett tydligt resultat.
    Idag ska chefen ringa för ett rehab.samtal?? Vet inte vad det innebär??
  • march

Röd ros: ger inte upp hoppet än. Du har så mycket symptom. Håller tummarna stenhårt.

Immini: Hoppas du får bästa presenten på söndag, ett +!!

Viviana: Så tråkigt..Kramar om.

Idag gråter jag... Känner mig värdelös. Gubben min jobbar hela helgen och vi har därför skaffat barnvakt till barnen. Åh jag vill ju kunna ta hand om de själv. Har inte kunnat hämta barnen från förskolan på ca 2 veckor, det är mannen eller kusinerna som hämtat de
    Jag uppskattar verkligen hjälpen som jag får nu, har aldrig fått hjälp innan och nu inser jag att det är för att jag aldrig bett om hjälp. Nu blir jag tvungen!
    Saknar att vara jag.. Klarar inte av något längre, mina dagar tillbringar i soffan framför tv:n och mår uselt. Jag är en sån person som älskar att ha många bollar i luften.

På måndag har jag inskrivning och vul. Är det så att det lilla hjärtat fortfarande slår så känns det som om jag passerat första milstolpen eftersom jag då har passerat den veckan då fostret slutade växa förra gången.
    Försöker läsa lite då och då vad ni skriver men klarar inte riktigt av att skriva så mycket själv. Därför blir det långa inlägg lite då och då.

• march

Hej tjejer..

Mabaja: beklagar verkligen ditt ma. Säger som resten av gänget, du har kommit till den bästa tråden som finns på FL. Här får man klaga, gråta, skratta mm här får du stöd.

cecilia: Grattis i förskott

Immini: Ett dubbel grattis!!! Så roligt med fler som plussar.

Linduzz: Vad skönt att du börjar känna fler symptom nu.

Röd ros: Du gör helt rätt i att vänta några dagar, inge kul med förstoppning (har själv det nu) men i ditt fall så kanske det är positivt

Mith: Hur mår du??

Idag ska jag på inskrivning och troligtvis ett vul. Jag blir nervös varje gång jag ska göra ett vul fastän jag känner mig gravid.
    Förhoppningsvis får jag reda på vilken v. jag är i. Jag vet inte det till hundra .

Illamåendet håller i sig i full kraft men jag kräks inte lika mycket just nu. Det är nog medicinen som jag fått som hjälper mot det.
    Vågar knappt säga det för rätt som det är kommer det tillbaka.

• march

Förlåt skrev helt fel.

Istället för cecilia80 ska det stå surikaten Grattis.

Cecilia ursäkta men du kanske oxå fyller år snart

• march

Hej igen. Det gick jätte bra
    Barnet var 1,4cm (för ca en vecka sen var den 6mm) och jag är i v.7+5 vilket stämmer kanon med när jag blev gravid Jag har utan tvekan fått en grymt bra bm. Hon lyssnade på allt jag sa och jag behöver bara ringa henne när jag vill lyssna på hjärtljuden och skulle det vara svårt att höra så gör de ultraljud med en gång.

Hon glömde dock ge mig tiden till rul på östra i januari så jag ska ringa henne imorgon.

Tyvärr är illamåendet jätte jobbigt just nu och jag fick just reda på att mannen varken kan lämna eller hämta barnen från förskolan imorgon och jag vill bara gråta. Jag klarade knappt av att ta mig själv till bm idag så jag vet inte hur jag ska klara av morgon dagen.

Mith: förstår din oro, men du ska se att allt kommer vara bra med det lilla pyret i magen. Det kommer kännas bättre när du fått göra ul.
    Du ska ha ett syskon till din alexander i juni utan tvekan.
    Det är verkligen en bergodalbana detta med oron men jag tror att ju fler veckor det går ju mer kan man våga glädjas.

• march

Röd ros: Nej, F-N vad tråkigt!!
    Skönt att du snart har tid för vul.
    Förstår om det är jobbigt att vistas här nu men vi kommer ju sakna dig jätte mycket om du inte är inne lika ofta. Kramar om

Ecorelle: Grattis
    Vilken överraskning!
    Igår när jag läste ett av dina inlägg så tänkte jag att hon är säkert redan gravid

• march

Jag har inte riktigt klarat av att skriva här pga av att jag mår så fruktansvärt illa och dåligt. Är inne och läser varje dag.

Jag såg att du Mith har det jobbigt just nu och hoppas att allt ser bra ut imorgon för Alexander och även för bebisen. Kramar.

• march

Surikaten ett stort GRATTIS!! Vad roligt att bf-listan fylls på hela tiden!

Immini hoppas allt löser sig med din sambo. Stå på dig! Visst är det underbart att ha en BM som förstår och lyssnar på vad man säger.

Svar på tråden våran väg genom och efter ett ma/mf