LJ2 skrev 2009-10-30 22:01:52 följande:
tack tänk va bra o ha experter o fråga då skriver jag 92 i babytröjor =)) är 86 i baby lika långa som suits o body i armar?sorry för massa frågor.. men som sagt.. bara body, o suits som bott här (linne o somras) då vi har en blöjinnehållsletande tjej här som MÅSTE ha knäppning över blöjan nu har det börjat avta lite, så tänkte försöka med tröjor igen. =))
Jag upplever tröjärmarna som längre än suitsen, men det är nog för att tröjärmarna är lite vidare och därför sitter suitsärmarna åt bättre. Jag tror att ni kan ha både 86 och 92 i baby. Vissa gamla print är dock små i stl, allt för att krångla till det

.
Lalalong skrev 2009-10-30 22:05:30 följande:
Hm... okej. Olika bud i mellerud helt enkelt Men vad har hon för strl i andra märken? Är det samma där att hon precis börjat använda 98? För med Klara så sitter 98 väldigt exakt eller hur man ska säga. 104 är för stort, men det är inte FÖR stort eller hur man ska säga. Jag tror att inte bara längden spelar in för vilken strl ett barn har, utan förmodligen också själva sammansättningen på kroppen. I vissa trådar där det skrivs barn storlekar och längd/vikt så kan det verkligen skilja jättemycket fast att barnen är lika långa.
Över lag är Molo ganska normala i stl tycker jag. Helt klart det märke vi haft som stämt bäst överens med den faktiska längden på barnet. Ang vikt så har den inte sååå stor betydelse här då de funkar bra både till smalare och bredare. Dock är bodys smala i modellen och vissa byxor kan ha vid midja. Anv 86 i Molo, 74/80 i Meandi, 86/92 i Lindex. Tjejen är ca 83 cm lång.