LJ2 skrev 2009-11-01 18:58:46 följande:
vi tänker på hur vi, o framförallt han e uppväxt.. med naturen utanför dörren.. skog o bygga koja i, träd o klättra i, o backar till pulkor aldrig inne framför tv eller dator.. fanns alltid o göra.. hittade ett hus med ladugård till, o ett annat med nåt slags uthus i större format.. o stora gröna ytor.. skog o plocka svamp o bär i.. jaja.. enda som jag känner är ju det där med o skjutsa barn o hämta överallt.. 3 barn så ska de va dans, simskola, innebandy, hockey.. o sen kompisar x 3 ... han har
iofs sagt att han kör o hämtar överallt.. vi har pratat om detta redan när vi tittade hus innan.. nu har vi bott i detta 4 år.. vi skulle ha lätt o sälja, har sånt kanonläge med nära allt, men ändå lugn gata.. (3 förskolor, 0-9 + 1-3 gymn, bad, bibliotek, buss, tåg) allt inom 5 min gångväg... ica tar väl knappt 10 min till.. så har lite svårt o släppa huset.. som dessutom enbart har hallen kvar, sen e alla rum renoverade... nu e vi så less på ett par av våra grannar.. riktigt spyless.. så.. ja.. o båda har fast jobb, så inget hinder där.. bara byta hus.. typ.. men.. ja.. nångång ska vi med bo på landet.. vi tittar mer o mer nu
iaf...
Vi bor mitt i skogen med våra fem barn.
Tänkte som ni när vi flyattade hit fast vi bara hade två barn då. Hur det blir med kompisar och aktiviteter...
Kan bara säga att jag aldrig ångrat valet att bo på landet! Såååå himla skönt!
Visst man får lägga mycket tid skjutsar, men i gengäld ägnar man ju den tiden åt barnen. Man är ju liksom ändå med.