Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Molos Lagersalg Hösten 2009!

MejaKiZnic skrev 2009-10-31 23:44:00 följande:
    Jag är lite kass på det med salgen, ska man ha med stora kassar?Ska till Ulla imorgon så man kanske ska köpa hem ett par stora kassar
    MAn får säck vid ingången.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Willhellmina skrev 2009-10-31 23:50:08 följande:
    Måste sova.... har en alldeles ny familjemedlem iform av en kattunge som valt min plats i sängen så jag får väl krypa ner i Trollas 70 cm-säng..... Natti natti ladies! Nu ska jag och drömma om pärlplatte-leggings, dinotröjor och rosa overaller!
    Natti!
  • lillronya
    Lalalong skrev 2009-11-01 10:55:51 följande:
    Börjar kännas nu att jag är helt orutinerad... Jag har inget system alls... Bestämmer ni innan vad ni vill ha eller bara letar ni på måfå?Det enda jag vet är att en lurv-overall vill jag ha till bebisen och sen måste jag har en dinosaur-tröja till min dinosaurtokiga dotter! Annars förlåter hon mig nog aldrig Men sen vet jag inte... jag tänker att det löser sig på plats lixom. Är det dumt tänkt?? Kommer det bara bli rörigt och resultera i att jag blir helt förvirrad på plats och kommer hem med ingenting..?
    JAg brukar kolla i garderoberna vad barnen behöver mest eller minst av.
    Och kolla lite vad för storlekar som kan tänkas funka.
    Utöver det är det bara att shoppa på.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-01 17:44:03 följande:
    Vet du, jag tror de plockar fram ALLA lurvar först på lördagen ite kompensation för i våras då det knappt fanns en enda lurv på lördagen
    Jag köpte den fina grå lurvoverallen på lördagen förra gången. Tyvärr är den för liten. HAr försökt knö på honom den men han kan inte röra sej i den.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-01 18:02:41 följande:
    Jag sålde ju vår lurvoverall nu i höst, trots att den egentligen passade än, hon använder jackan och byxorna nu istället Vilken storlek var det i den?
    Det är 92, men den är liten.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-01 18:06:08 följande:
    Ja, då måste den vara liten. Ella kunde ju egentligen fortfarande ha sin i 92, hon hade den lila med röd kant
    Ja jag får nog se om jag hittar en större på onsdag.
    Köpte ju en brun på förra salgen men sålde den igen eftersom jag fick tag i den grå. Dumt!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-01 18:11:10 följande:
    Ja, det var ju hemskt dumt gjort
    Ja ibland tänker man inte så mycket.
  • lillronya
    LJ2 skrev 2009-11-01 18:58:46 följande:
    vi tänker på hur vi, o framförallt han e uppväxt.. med naturen utanför dörren.. skog o bygga koja i, träd o klättra i, o backar till pulkor aldrig inne framför tv eller dator.. fanns alltid o göra.. hittade ett hus med ladugård till, o ett annat med nåt slags uthus i större format.. o stora gröna ytor.. skog o plocka svamp o bär i.. jaja.. enda som jag känner är ju det där med o skjutsa barn o hämta överallt.. 3 barn så ska de va dans, simskola, innebandy, hockey.. o sen kompisar x 3 ... han har iofs sagt att han kör o hämtar överallt.. vi har pratat om detta redan när vi tittade hus innan.. nu har vi bott i detta 4 år.. vi skulle ha lätt o sälja, har sånt kanonläge med nära allt, men ändå lugn gata..  (3 förskolor, 0-9 + 1-3 gymn, bad, bibliotek, buss, tåg) allt inom 5 min gångväg... ica tar väl knappt 10 min till.. så har lite svårt o släppa huset.. som dessutom enbart har hallen kvar, sen e alla rum renoverade... nu e vi så less på ett par av våra grannar.. riktigt spyless.. så.. ja.. o båda har fast jobb, så inget hinder där.. bara byta hus.. typ.. men.. ja.. nångång ska vi med bo på landet.. vi tittar mer o mer nu iaf...
    Vi bor mitt i skogen med våra fem barn.
    Tänkte som ni när vi flyattade hit fast vi bara hade två barn då. Hur det blir med kompisar och aktiviteter...
    Kan bara säga att jag aldrig ångrat valet att bo på landet! Såååå himla skönt!
    Visst man får lägga mycket tid skjutsar, men i gengäld ägnar man ju den tiden åt barnen. Man är ju liksom ändå med.
  • lillronya
    stökmamma skrev 2009-11-01 19:44:29 följande:
    annars kan man ge sig 17 på att aktiviteterna dom vill på finns ändå inte i närheten så man får skjutsa ändå
    Det är så typiskt!

Står en här vid sidan och babblar och babblar och babblar. Och så ska vi fixa stereo och så ska vi fixa ludd och när får jag köra blablablabla
  • lillronya
    LJ2 skrev 2009-11-01 19:57:49 följande:
    åhh vad kul.. gick allt bra nu då?? va den ok? såg bara andra om skroten.. visat henne lurvtygerna du hittade?? :.-)
    Ja det gick bra och nu är hon så glad.
    Lite att fixa med men inga stora grejor.
    Japp svart lurvtyg ska beställas idag.
    stökmamma skrev 2009-11-01 19:58:45 följande:
    en mindre å köra runt på nu när hon kan själv och me tak gör varken regn eller kyla så jättemycket *mycke bättre än en moppe*
    Ja nu ska hon få köra själv. Även skjutsa syskon ibland kanske.
    Detta är MYCKET bättre än moppe, ja!
    1 och 1 är 3 skrev 2009-11-01 19:59:40 följande:
    Coolt med epa ju!! Tuffaste tjejen i stan!!
    Visst är det coolt!!!
    Tänk till våren när den blir håååååsa!
Svar på tråden Molos Lagersalg Hösten 2009!