HJÄLP! Min hund krampar! =( (långt)
Hej på er, hoppas någon av er kan hjälpa mig!
Idag låg jag i sängen o kikade på tv, vovven låg i vardagsrummet intil och sov på soffan. Efter en stund kommer hon in i sovrummet, ser inget konstigt på henne, hon springer inte, hon går lugnt in i sovrummet. Men sedan kryper hon under sängen, här börjar jag ana att något är fel, för detta gör hon bara då hon är rädd för något. Jag kikar under sängen och där ligger hon, hon tittar på mig, men hon skakar inte vilket hon brukar göra när hon är rädd.
Efter någon minut kryper hon fram, hon går in i ett annat rum och nu börjar hon bete sig konstigt. Hon är darrig på bakbenen, har svansen mellan benen och drar baken mot golvet. Min första tanke är att hon håller på o "bajsar på sig", så jag försöker få med henne ut, men det går inte. Hon blir allt konstigare och konstigare, Efter någon slänger hon sig på golvet, liggandes och börjar rycka och ha sig, hon far runt på hela golvet och krampar, ögonen är öppna och hon dreglar inte, det går över efter cirka... ja jag vet inte, det kändes som en evighet, men kanske max 20-30 sekunder.
Jag blir livrädd, vet inte vad jag ska göra. Men efter kramperna sätter hon sig upp, jag drar ut henne på balkongen. Där sitter hon en stund, är dock väldigt skakig i bakdelen. Hon dreglar lite. Jag försöker få in henne i huset igen för att sedan gå ut med henne.. men hon vägrar gå in i huset, hon drar sig bakåt. Jag får bära in henne. Vi går sedan ut och hon bajsar o kissar. När vi sedan ska gå in igen så vägrar hon återigen att gå in. Det är inte min hund, utan mina föräldrars, jag är hundvakt, eftersom hon vägrar gå in i mitt hus så åker vi hem till mina föräldrar. och där sitter vi nu .
I skrivande stund är hon lugn o som vanligt.
Vad kan detta vara? Om det är epilepsi, borde hon inte bli väldigt trött efteråt?
En annan tanke som slår mig är om hon känt eller sett något hos mig som gjorde henne rent ut sagt livrädd? Men det konstiga är ju att hon var så pass lugn när hon kom in i sovrummet o la sig under sängen, och hon skakade ju inte där.
Snälla hjälp. någon som vet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 14:22
Tilläggas bör kanske att jag inte såg att hon tuggade med käkarna eller något konstigt i ansiktet under kramperna. .