• låtsasmamman

    Hur många cigg röker du om dagen?

    I ärlighetens namn, hur många cigg röker du om dagen?
    Detta riktas endast till rökare förståss!!

  • Svar på tråden Hur många cigg röker du om dagen?
  • giz
    åt fanders för mycket....... upp till 20 om dygnet......
    försöker så dra ner å vissa dagar är jag nere på 6st sen händer ngt, det ska stressas osv så är man tbx på 15-20st...........moooooooooooooorr
  • Maj 2005

    Jag rökte ca ett paket om dagen i nästan 20 år. Helger och när jag drack blev det mer. Sedan när min man friade bestämde jag mig för att dra ner. Jag ville ju inte stå i min vackra brudklänning med en cigg i handen, så jag drog ner till 1-2 cigg per dag (i ca ett år). Sedan blev det naturligt att dom där ciggen försvann också. Har varit helt rökfri i ca ett år nu (kan inte säga vilken dag jag slutade, för jag märkte det knappt själv

    Självklart är jag sugen på cigg nu med. Speciellt om någon annan röker nära mig. Min 5 månaders dotter är morivationen nu.

    Kram

  • Jippis

    Röker 2-5 om dagen. Försöker verkligen att minska ännu mer, men det är inte lätt alls. Har en fundering om nåt jag hörde av en bekant. Enl. henne kommer moderkakan att vara onormalt mörk av alla gifter, dvs se förgiftad ut eftersom jag röker. Någon som vet om det är så stor synlig skillnad på moderkakan när det gäller rökare - icke rökare.

  • Eofrysina

    Jippis är du gravid?
    Inte för att jag vill lägga sten på börda, men går det inte att åtminstone gå ner till en kvällscigg, eller för den delen inga alls?

    Jag är i planerar stadiet och tycker att det är lite stressande att veta att jag måste sluta med cigaretterna snart. Gör att det där belöningsblosset på kvällen blir tusen gånger godare än tidigare. Gillar inte tanken på mig själv som en rökande mamma. Jag/vi funderade faktiskt på barn för flera år sedan och då var det en gång som jag gick förbi en mamma med barnvagn som gick och rökte. Det fick mig att sluta tvärt den gången... tyvärr höll det inte eftersom vi valde att inte bli föräldrar då. Tre år senare började jag röka igen. JAg är vansinnigt beroende av de där giftpinnarna, men jag hatar dem!!! ... och ändå... att ta en cigarett gör att jag slipper ha ångest...mitt röksug yttrar sig nämligen i ångestsymptom... otrevligt men sant.

    Min plan är att den här gången ska jag hitta något riktigt pilligt och gott som jag ska byta ut ciggen mot. Om någon har några bra förslag så är jag idel öra...

  • finemang

    Röker runt en 3-5 stycken, efter jag har ätit någonting, och innan sängen..

    Var bra mycket fler förr, känns bra att man kunnat trappa ner så mycket. Mindre jobbigt än jag trodde.. :)

  • trollungar

    jag röker allt mellan 3-8 st om dagen.beror lite på vad jag gör och så.,em jag röker bara från kl tidigast 15 och framåt

  • Mira33

    intressant tråd utan påhoppningar !! ofta får vi ju rökare höra ett o annat så fort man nämner ordet CIGG så nu tänker jag berätta att
    jag har en ask melan 3-4 dagar . Ibland kan jag t.o.m "glömma" att röka om jag har händerna fulla med annat ...
    finns det fler rökare på fl hehe ??

Svar på tråden Hur många cigg röker du om dagen?