• Trolltoka

    Trollens grotta del 5

    Välkommen till våran mysiga lilla grotta!

    Här håller vi troll till som drabbats av missfall och genom våra missfall hittat varandra. Inget ont som inte har något gott med sig!
    En del av oss är gravida på nytt, och till dom önskas all lycka till som går att fås. Åter en del av oss är fortfarande i försökartagen, självfallet ett stort lycka till till de som också hoppas på ett nytt groende frö.


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • Svar på tråden Trollens grotta del 5
  • Trolltoka

    Man biter i det sura äpplet och härdar ut med den tröstande tanken att det blir bättre förr eller senare och att man när man blivit tonårsförälder kommer förbanna sig själv för att man "klagade" över sånna bagateller och försöker njuta av att få vara nära sitt barn


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • Filuren81

    Då är det väl bara till o gosa vidare då Nyss lät jag henne skrika tills hon somnade av utmattning när jag stoppade in nappen i munnen på henne. Tog väl ca 5 min...

  • Flyssel

    emmlo: Jobbigt att känna sig orolig, men det är troligtvis bara livmodern som växer. Försök nå din BM igen när hon ha telefontid, så kanske hon kan ge några lugnande råd. Så länge du inte blöder så är det säkerligen inget fel.

    Filuren: Jag säger som Molltroll, det går inte att skämma bort småttingarna med närhet och mat. Hon behöver det helt enkelt extra mycket just nu. Har du funderat på att bära i sjal? Mycket närmre än så kommer man inte sitt barn och de ska tydligen bli mycket tryggare och självständiga eftersom de aldrig behöver känna sig övergivna.
    Mathysteri kommer och går, och just nu växer hon antagligen lite extra, vilket gör att hon behöver mer mat. Då är det så finurligt inrättat att om hon suger ofta och mycket så produceras mer mjölk, och därefter kommer du märka att hon blir nöjd snabbare och under längre tid.

    Nu är jag finklädd som sjutton, det är strumpbyxor, finklänning och piffiga läderstövlar, för vi ska till Globen och fira Vattenfalls 100-årsjubileum med pompa och ståt!
    Hur jag ska klara av att sitta och äta, lyssna på föreläsning och se på uppträdanden ända till 22:15 ikväll vet jag inte, men jag hoppas att jag inte får onda ögat av någon om jag måste upp och röra mig.

  • Molltroll

    Åh, hoppas du får riktigt kul ikväll nyssel! Härligt med någon annan som lagar maten Kul att klä upp sig också, det vet jag inte när jag gjorde sist!
    Ps. 23 kilo kvar tills kläderna passar KUL VA? Sådär....

  • Filuren81

    nyssel: Har en sjal, men tycker inte hon sitter bra i den! Huvudet går inte att "sätta fast" på nåt bra sätt så jag är rädd att det ska falla bakåt. Vilket gör att jag går bakåtlutad istället och får jätteont i ryggen... men jag ska fortsätta prova tills jag får till det helt klart! Att det produceras mycket mat råder inget tvivel om... Satt på toa igår utan BH och det droppade massor från båda och rann längs benen ner i toastolen, haha! Såg rätt komiskt ut! Idag var det likadant när jag skulle byta från sovBH till amningsBH, droppade för fullt från båda... Så mat har jag!

    Håll ut Molltroll, det går fort neråt! Jag har gått ner 11 av mina 19 kg nu! Men vill inte gå ner 8 till, räcker med 5. Degmagen förstår jag inte hur man någonsin ska bli av med...

  • Trolltoka

    Här har dagen spenderats på VC. Ringde igår förmiddag om hennes månadslånga hosta och fick akuttid kl 10.30 idag, men fick inte komma in förens 11.30! Igårkväll tog jag tempen på henne och den låg på 40.2!!! Efter två isglass och febernedsättande hade vi fått ner den till 38.9. Imorse låg den på 39.8.

    Väl på VC träffade vi en läkarstudent å prata lite sen sitta å vänta minst 15-30minuter på att läkarstudenten skulle hämta doktorn. Novah hann å somna i min famn innan dess. Å när hon äntligen kom tillbaks så skulle vi till ett annat rum. Där blev hon lyssnat på hjärta å lungor, kände på nå körtlar vid halsen å kollad i hals och ögon. Möjlig ögoninflamation på g, inge astmatiska lungor, CRP på 66 (gränsen för virus går vid 50, över 50 är de nån annan infektion som jag uppfattade det) ingen behandling(!!!) trots att dom egentligen skulle gett det då (vilket han sa själv läkarn!) Dom frågade hur magen var på henne och då hade hon inte hunnit göra något där (avföring alltså) och dom frågade så att hon inte var lös å så. När jag kom hem var hon jättelös i magen. Enda ordination vi fick var att dricka massor och febernedsättande. Självfallet hostade hon inte en ända gång bara för att vi väl var där suck. Läkarn vart inte imponerad när jag berättade att hennes förkylningsastma med kortisonbehandling inte blivit uppföljd, så blir väl kanske uppföljning på det med då. 12.40 var vi äntligen klara där! Efter att ha varit där i över 2 timmar!!! Är det akuttid de?! Imorgon ska vi in igen för att ta en ny CRP och kolla allmäntillståndet igen på henne. Blir hon sämre så ska vi ringa igen alternativt åka in på akuten.

    Har knappt fått i henne 1dl att dricka idag. Hon totalvägrar att dricka nånting. Inte ens mjölk vill hon dricka!

    Hoppas ni andra har bättre dagar än vi. Har knappt fått sova de senaste fyra veckorna pga hennes hosta. Vaknar varje gång hon hostar, och vaknar jag måste jag dricka eller pinka. Sen vaknar jag varje gång jag ska vända på mig för det är så otympligt att vända på sig så måste ta stöd av armarna för att få runt ordentligt så jag inte får ont nånstans, samma procedur där vaknar jag måste jag pinka eller dricka. Trött? Som f*n!


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • emmlo

    trolltoka: urs lät inte nå roligt alls stackars lilla novah (och dig förstås)! hoppas hon piggnar på sig! hon kan inte ha råkat ut för svininfluensan då?
    vi håller på att renovera vårat badrum så vi bor hos min systers föredetta (som är granne med oss) och min systerdotter bor här den här veckan och hon har också åkt på nån hosta, håller sin pappa vaken hela nätterna. det är så hemskt när barn är sjuka!

    nyssel: lät inte som en dålig tillställning! vad kul hoppas du orkar med att vara där och kan njuta av maten och ha kul
    det känns bättre i magen idag så nu känner jag mig lite lugnare! min bm har teletid i morgon så jag tänkte ringa ändå bara för att höra!

  • Flyssel

    Trolltoka: Stackas lillfröken, hoppas hon mår bättre snart. Det är förjäkla jobbigt med den där febern när det inte går att få ner den. Isglass är verkligen jättebra att ge eftersom det ger både vätska, energi och temperatursänkning i en enda smaskig ispinne. Om ni inte redan köper pigglin på storpack så kan jag rekommendera att ni gör det.

    emmlo: Skönt att magen känns bättre, men jag tror som sagt att det bara är växtvärk.

    Molltroll: Då kommer vi ha ungefär lika många kilo att bli av med då, men jag misstänker att du är den av oss som kommer vara tillbaka på ursprungsvikten först av oss... Jag gick ju ut på ca 15 kilo för mycket, så för mig känns det helt omöjligt att komma tillbaka till vikten jag hade innan Jonathan.

    Filuren: Sjalen kan kräva en hel del knytning innan man får kläm på hur det ska vara. Vilken typ av knytning använder du?
    Hittade ingen tydligare instruktion, men så här knöt jag när Jonte var liten, och då satt huvudet på plats om jag så hade gått på ett aerobicspass
    www.sjalar.nu/menysidor/knyt-omslkryssIIvagga.htm

  • Flyssel

    Filuren: Jag skämtade bara, det var ju såhär jag knöt sjalen!
    www.sjalar.nu/menysidor/knyt-omslkryssII.htm
    Såg inte att det var diagonal vagga i första länken, jag hade honom med benen runt min mage, men i övrigt fungerar det på samma sätt. Huvudet hålls fast av axelbandet och smokingbältet.
    Man måste våga knyta rätt hårt, annars blir det jobbigt för ryggen, plus att barnet liksom faller utåt och får inget stöd.

    Vi hade supertrevligt igår kväll och tiden gick fort som sjutton! Vi fick gå upp och röra oss med jämna mellanrum så det blev aldrig särskilt jobbigt med vena cava-trycket.
    Känner mig lite risig i halsen i dag efter att ha försökt mingla samtidigt som Smalare än Thord spelade på scenen med en väldigt prat-ovänlig volym

  • Filuren81

    nyssel: Jag knyter så! men igår gick det jättebra, hon sov så gott i sjalen och jag har kommit på att hon måste ha huvudet åt rätt håll för att det ska sitta bra. Så jag börjar få kläm på det

Svar på tråden Trollens grotta del 5