• Trolletmilla

Äkta eller falsk Canada Goose jacka

Ja som sagt är det någon som vet skillnaden på en ÄKTA och en fals Canada Goose jacka??

Funderar på att köpa en men finns ju en uppsjö av dessa och allt från några hundra till 5000 kr i pris

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 21:47
    Har 2 bilder i mitt galleri på 2 olika jackor en brun och en svart tror ni att de är äkta eller falsk? Har själv en åsikt om vad jag tror men funderar på om jag har rätt eller fel???? Tyvärr har jag inget rätt svar då jag bara tagit 2 bilder "i luften".

Tacksam för lite hjälp

• Svar på tråden Äkta eller falsk Canada Goose jacka
  • Stårschan

Frågan är väl hur stor roll det spelar för DIG? Ska du ut på alpin bergsbestigning och bo i tält i minusgrader, eller ska du bara ha den på dig till och från tunnelbanan? Hur mycket är "rätt" jacka värd för DIG?

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Ullis 10

Ska man köpa en så är det väl självklart att man vill vet om den är äkta. Vet tyvärr inte hur..

• Stårschan
    Ullis 10 skrev 2009-10-13 16:04:37 följande:
    Ska man köpa en så är det väl självklart att man vill vet om den är äkta. Vet tyvärr inte hur..
    Varför är det så självklart?
    Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • LillaEllan

köp jackan i en butik som är trovärdig tex NK. INTE på nätet om du inte är säker att den är äkta.
    Det brukar synas rätt väl på pälsen en äckta ska ha riktig päls, många falska ser bra ut men är nästan alldeles vita .

och en äkta kostar ju runt 5000 kr så det är ju omöjligt för en affär som köpt in äkta att sälja dem för nån tusenlapp

• Ullis 10
    Stårschan skrev 2009-10-13 16:06:38 följande:
    Varför är det så självklart?
    :)
  • Trolletmilla

Nja vill ju inte betala hutlöst mkt för en som inte ens är äkta........ Annars kanske det inte gör så mkt bara den är VARM då jag är en riktig fryskyckling och är ute mkt om dagarna då jag arbetar på förskola. Och hatar att stå och frysa

• LillaEllan
    Trolletmilla skrev 2009-10-13 16:20:09 följande:
    Nja vill ju inte betala hutlöst mkt för en som inte ens är äkta........ Annars kanske det inte gör så mkt bara den är VARM då jag är en riktig fryskyckling och är ute mkt om dagarna då jag arbetar på förskola. Och hatar att stå och frysa
    det är den enda jacka jag inte frusit i jag har prova måååånga
  • Trolletmilla
    LillaEllan skrev 2009-10-13 16:23:28 följande:
    det är den enda jacka jag inte frusit i jag har prova måååånga
    Ja jag har oxå provat många men hört att denna ska vara jätte varm så tänkte ev testa en, men tyvärr har jag ju inte tillgång till jätte många affärer då jag bor i lilla Kalmar så tror det kan bli svårt att hitta nån här kanske.....
  • CityMami

Man ser lätt skillnad på de fejkade jackorna, iaf när man vet hur en äkta ska se ut.
    Pälsen är skabbigare och tunnare, hela jackan är tunnare i materialet och märket ser "påsytt" ut på ett taffligt sätt.

De äkta kostar i regel runt minst 5000:- (undantaget den korta modellen då) hittar du dem billigare så är det högst tveksamt vad det är för kvalitét.. Min senaste Canada Goose (lång modell) kostade lite drygt 6000:- på NK.

Ska du köpa äkta Canada Goose ska du absolut gå till seriösa återförsäljare; NK, SeaLife, Naturcompagniet tex.

ღ ♥Våran älskade Bebow är beräknad till 2010-01-23♥ ღ
  • Trolletmilla

Har en bild på en brun jacka i mitt bildgalleri om ni har lust får ni gärna titta på den och säga vad ni tror jag tror en sak men vill höra vad ni tror och om jag tror som ni???

Svar på tråden Äkta eller falsk Canada Goose jacka