• Trolletmilla

Äkta eller falsk Canada Goose jacka

Ja som sagt är det någon som vet skillnaden på en ÄKTA och en fals Canada Goose jacka??

Funderar på att köpa en men finns ju en uppsjö av dessa och allt från några hundra till 5000 kr i pris

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 21:47
    Har 2 bilder i mitt galleri på 2 olika jackor en brun och en svart tror ni att de är äkta eller falsk? Har själv en åsikt om vad jag tror men funderar på om jag har rätt eller fel???? Tyvärr har jag inget rätt svar då jag bara tagit 2 bilder "i luften".

Tacksam för lite hjälp

• Svar på tråden Äkta eller falsk Canada Goose jacka
  • Gifflan
    Micke54 skrev 2009-10-14 16:16:15 följande:
    Nä jag bråkar inte, mongis var inte så allvarligt menat ;)
    Men vill du köpa en begagnad jacka så förenklas saken om du väljer ett märke som inte är så eftertraktat att kopiera. Både Peak och Gåsparkasjackorna förfalskas ju mycket och det mesta på tradera/blocket är antagligen fejk.
    Alternativet är ju att köpa en exempelvis 8848 eller SOS jacka mycket billigare men riktigt varma.
    hittade några ganska nedsatta jackor på www.canadagooseoutlet.eu men vet inte riktigt vad man skall välja med alla nya modeller som kommer varje år
  • SoStylish
    Gifflan skrev 2011-08-20 12:26:14 följande:
    hittade några ganska nedsatta jackor på www.canadagooseoutlet.eu men vet inte riktigt vad man skall välja med alla nya modeller som kommer varje år
    Ja, du får ju ingen äkta Canada Goose från den där sidan iallafall!
  • Hallo

HEJ
    alltså helt ärlig så kan ja säga bara en ända sak.
    KÖP ALDRIG I DITT  LIV EN CANADA GOOSE JACKA FRÅN EN HEMSIDA (OUTLET). 
    om man trycker i google: canada goose jacka outlet.
    så får man tusen hemsidor där nästan alla bilder är samma. Oftast så brukar priserna ligga ungefär från 1000-2500 och då vet man egentligen direkt att jackan är falsk. sen brukar de oftast skriva, 40 % rabbat därför är den så billigt men det stämmer inte heller. jackan är falsk.

Man får hemskickad en falsk jacka som pälsen består av hund och katt päls, och hela jackan innåt  består offtast av resten och smuts av djur. 

Har själv blivit lurad och betalade en gång 2000 kr och sedan så trodde jag att inte alla hemsidor är samma så beställde jag en gång till från en annan hemsida och fick samma skit igen -.-

nu har jag iaf lärt mig. det ända säkerhet att köpa äkta är de jackor som är lite dyra och där bilder är självgjorda. 

PS: båda två jackor, bilder som du har i din  galleri är falska...

• SoStylish
    Anton 825 skrev 2011-11-08 23:01:18 följande:
    Hejsan, jag funderar starkt på att köpa denna jacka i övermorgon. www.blocket.se/kristianstad/HELT_NY_Canada_Go...
    Snälla, kan någon ge sin åsikt om ni tror den är äkta eller inte?

Mvh. 
    Kommer jackan aldrig att vara användbar eller vad menar han? :) 

Jag skulle säga att den är jättemycket fake. Varför köper man en så dyr jacka för att sedan sälja den för så lite som 1600:- när den inte är använd? "Felköp" brukar vara en bra bortförklaring när man säljer oäkta varor. Maila och be om bild på kvittot!
  • AMH

Jag har en äkta brun canada goose ladies expedition i storlek medium. Helt oanvänd med taggar kvar på och kvitto. Inköpt nu för bara någon månad sen.

Köpte en röd och vill nu bli av med den bruna trivdes inte riktigt i färgen. 

• MK64

Skulle vilja höra en enda lite anledning till varför man ska ha en äkta Canada Goose.
    Har ingen aning om huruvida ni vet om ur dessa jackor tillverkas, vilket otroligt lidande det medför för djuren som man tydligen måste klä sig med, trots att det finns både varmare och bättre syntetiska material idag. Inte heller vet jag om någon bryr sig, för det verkar åtminstone som om alltför många bryr sig alltför lite om vad det faktiskt kostar.
    Det är ingen småsak för gässen när deras dun ska hamna i en jacka. Gässen avlivas inte ens innan plockning. Varför? Jo, för att det är "mer ekonomiskt" att kunna plocka dem flera gånger. Man får vara helt hjärtlös för att förneka den smärta detta måste åsamka oskyldiga djur.

Det är heller ingen grej på "shit happens"-kontot för de hunddjur vars päls ägarna till dessa jackor så gärna vill ha. En bit päls som ju o sig inte direkt bidrar med nämnvärd värmeutveckling ens en sträng vinter.
    Det ekonomiska priset på en äkta Canada Goose är således det minsta bekymret.

">

">

En human manöver på denna tråd vore att istället fråga efter falska Canada Goose-jackor.
    Då kommer ni undan både med pengar och samvete. 

• richman110

Sällan har färsnacket till en fotbollsmatch handlat som sä mycket annat än fotboll. Tyresäs ekonomiska situation har äverskuggat nästan allt det sportsliga.

Kanske just därfär gick Tyresä in pä planen med inställningen hos ett lag som inte hade nägonting att färlora. Mälet som spelarna och ledarna jobbat mot under tvä ärs tid var redan uppnätt: Att ta sig till Estádio do Restelo i Lissabon och spela final i Champions League.

Alla vet att det inte finns nägra pengar och färmodligen inte Parajumpers Jacka Dam   ens nägon framtid fär klubben, men med en häg press och ett rysligt tempo visade stjärnorna i Tyresä att det i alla fall fanns lite gläd kvar innan elden slocknat helt.

Det var osäkert ända in pä uppvärmningen om Martas lär skulle hälla fär spel. Men hon fanns med i startelvan och efter 28 minuter gav hon pä egen hand Tyresä ledningen när hon brät sig igenom Wolfsburgs backlinje och vinklade in 1-0 vid den bortre stolpen.

Det Tyresälag som plockats ihop med pengar som inte fanns har kallats fär ett fuskbygge, ett luftslott. Ju längre den färsta halvleken gick blev det dock klart att det inte är vilka spelare som helst som ledningens Hans Läfgren och Hans Lindberg lätit flytta in.

Tvä minuter efter Martas mäl dribblade Christen Press runt med bollen och tre Wolfsburgsspelare innan hon till slut kunde servera en framsrusande Verónica Boquete som nästan läjligt enkelt bredsidade in 2-0. Om en mänad spelar bäda tvä i den amerikanska ligan.

Trots tvämälsunderläge hade Wolfsburg pä intet sätt gett upp och sju minuter in pä andra halvlek hade tyskarna kvitterat till 2-2. Marta gjorde vad hon kunde och skät in 3-2, men nägonstans fanns det bara ett sätt det kunde sluta pä.

Wolfsburg tryckte in ytterligare tvä mäl, och Tyresä kunde inte komma igen.

Den 5 juni ska Tyresäs rekonstruktion vara klar, och bolaget ha en plan fär hur man ska kunna betala tillbaka sina skulder som i dagsläget är pä äver 10 miljoner kronor. Dä kan sagan Tyresä definitivt vara äver.

• richman110

Pä Tyresävallen tog hemmalaget ledningen i 24:e minuten genom ett självmäl. Sedan ramlade mälen in med jämna mellanrum. Kirsten van de Ven gjorde tvä av mälen och efter en timmes spel fastställde Caroline Seger slutresultatet i matchen med sitt 6?0-mäl.
    Efter sändagens Canada Goose Rea  matcher äterstär fyra omgängar och mycket talar fär att damallsvenskan avgärs i seriens sista omgäng den 3 november. Dä mäts seriesuveränerna LDB och Tyresä i Malmä.
    ? Det känns som att det kommer bli en avgärande match i Malmä. Det skulle vara fantastiskt roligt, sade Tyresäs mittfältare Lisa Dahlkvist till TV4 Sport.
    I botten tog Djurgärden en viktig seger hemma mot ärebro med 3?1. Jumbon AIK färlorade med 0?3 borta mot Kristianstad.

• Hallonbåt02
    MK64 skrev 2013-10-08 21:53:44 följande:

Skulle vilja höra en enda lite anledning till varför man ska ha en äkta Canada Goose.
    Har ingen aning om huruvida ni vet om ur dessa jackor tillverkas, vilket otroligt lidande det medför för djuren som man tydligen måste klä sig med, trots att det finns både varmare och bättre syntetiska material idag. Inte heller vet jag om någon bryr sig, för det verkar åtminstone som om alltför många bryr sig alltför lite om vad det faktiskt kostar.
    Det är ingen småsak för gässen när deras dun ska hamna i en jacka. Gässen avlivas inte ens innan plockning. Varför? Jo, för att det är "mer ekonomiskt" att kunna plocka dem flera gånger. Man får vara helt hjärtlös för att förneka den smärta detta måste åsamka oskyldiga djur.

Det är heller ingen grej på "shit happens"-kontot för de hunddjur vars päls ägarna till dessa jackor så gärna vill ha. En bit päls som ju o sig inte direkt bidrar med nämnvärd värmeutveckling ens en sträng vinter.
    Det ekonomiska priset på en äkta Canada Goose är således det minsta bekymret.

">

">

En human manöver på denna tråd vore att istället fråga efter falska Canada Goose-jackor.
    Då kommer ni undan både med pengar och samvete. 

• Honestly

Smuliset m fl.

Hur mycket betalade du för the CopyCats?

GåsJackorna har varit extrema storsäljare i många länder
    o världsdelar - därför finns det en mängd kopior.

Har själv några riktigt bra kopior (legala sådana) men använder
    dom inte själv - har sålt för typ 1,000 för korta o 1,200 för långa
    (har egentligen inte betalat något för dom därav priset).

Men hur är det hur justa är konkurrenterna t ex parajumpers
    o moncler som jämförelse.

Min egen långa dunjacka med löstagbar huva kostade 22,000
    för väldigt länge sen - fattar Ni varför den inte görs längre.

Till TS DeSki har en långjacka i skinn med huva - värsting.

http://www.deski.se/products.php?cid=1&pid=826

här kommer en annan riktig höjdare - men den har ingen huva

http://www.deski.se/products.php?cid=1&pid=533

Svar på tråden Äkta eller falsk Canada Goose jacka