• Trolletmilla

Äkta eller falsk Canada Goose jacka

Ja som sagt är det någon som vet skillnaden på en ÄKTA och en fals Canada Goose jacka??

Funderar på att köpa en men finns ju en uppsjö av dessa och allt från några hundra till 5000 kr i pris

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-13 21:47
    Har 2 bilder i mitt galleri på 2 olika jackor en brun och en svart tror ni att de är äkta eller falsk? Har själv en åsikt om vad jag tror men funderar på om jag har rätt eller fel???? Tyvärr har jag inget rätt svar då jag bara tagit 2 bilder "i luften".

Tacksam för lite hjälp

• Svar på tråden Äkta eller falsk Canada Goose jacka
  • Micke54
    Trolletmilla skrev 2009-10-13 20:56:19 följande:
    Jadu det är ju upp till var och en att tycka vad man vill antar jag, men jag använder gärna en arbetsjacka på arbetet som jag slipper frysa i när jag är ute flera timmar varje dag och leker med barnen.
    Ja vad skall du då med en fake till? Då är ju valet givet, då en kopia aldrig kommer i närheten av samma isolering som en riktig. Eftersom du skall ha den till något vettigt och inte springa omkring och spänna dig i T-banan så är det antagligen inte ett köp du ångrar när du kan jobba ute utan att frysa.
    Jag har själv skidplagg som kostar ungefär lika fast det är skalplagg utan isolering. Idioti tycker antagligen många som inte förstår vitsen med plaggen men för en inbiten skidåkare är dom ovärderliga och värd alla slantarna när det kommer till kritan.
  • Trolletmilla
    Micke54 skrev 2009-10-14 15:29:52 följande:
    Ja vad skall du då med en fake till? Då är ju valet givet, då en kopia aldrig kommer i närheten av samma isolering som en riktig. Eftersom du skall ha den till något vettigt och inte springa omkring och spänna dig i T-banan så är det antagligen inte ett köp du ångrar när du kan jobba ute utan att frysa.Jag har själv skidplagg som kostar ungefär lika fast det är skalplagg utan isolering. Idioti tycker antagligen många som inte förstår vitsen med plaggen men för en inbiten skidåkare är dom ovärderliga och värd alla slantarna när det kommer till kritan.
    Nä just därför vill jag givetvis ha en äkta, men tror det är svårt att hitta här i min lilla stad, så hade tänkt att hitta på nätet eller nått och då är det lätt att bli lurad antar jag och få en fake istället och betala hutlöst mkt för den iallafall.....Vad har du för skalplagg då?? Nyfiken kanske finns nått annat märke som värmer bra oxå?
  • Micke54
    Trolletmilla skrev 2009-10-14 15:34:01 följande:
    Nä just därför vill jag givetvis ha en äkta, men tror det är svårt att hitta här i min lilla stad, så hade tänkt att hitta på nätet eller nått och då är det lätt att bli lurad antar jag och få en fake istället och betala hutlöst mkt för den iallafall.....Vad har du för skalplagg då?? Nyfiken kanske finns nått annat märke som värmer bra oxå?
    Skalplagg funkar inge vidare om man inte är fysiskt aktiv, dom är vind/vattentäta men andas och du får klä dig i lager under efter hur kallt det är ute. Du kan kolla i mitt fotoalbum så ser du men det är inga kläder jag skulle ha om jag skulle stå stilla ute.

Du bör väl inrikta dig på dun/parkas och Goose är väl den varmaste men också en av dom dyrare.
    Lite alternativ www.naturkompaniet.se/Product/ProductList.aspx
    www.skistore.se/catalog/index.php
    Har du ett underställ istället för bomullskläder närmast kroppen när du är ute så fryser du väldigt mycket mindre. Bomull är det sämsta tänkbara plagget om man är frusen.
  • Höst flickan

såg ni inte kalla fakta för några år sedan?..dom falska jackorna innehåller massa skit..dom äkta innehåller dun(inte för att det är bättre ur djursynpunkt)..men det är stor skillnad på värmen o kvaliteen

8 återföringen gav ett +!!!
  • LillaEllan
    Micke54 skrev 2009-10-14 15:29:52 följande:
    Ja vad skall du då med en fake till? Då är ju valet givet, då en kopia aldrig kommer i närheten av samma isolering som en riktig. Eftersom du skall ha den till något vettigt och inte springa omkring och spänna dig i T-banan så är det antagligen inte ett köp du ångrar när du kan jobba ute utan att frysa.Jag har själv skidplagg som kostar ungefär lika fast det är skalplagg utan isolering. Idioti tycker antagligen många som inte förstår vitsen med plaggen men för en inbiten skidåkare är dom ovärderliga och värd alla slantarna när det kommer till kritan.
    haha låter som du är avis ju! jag är inbiten skidåkare också har också skidkläder som är i den prisklassen det går inte ens att jämföra, dom funkar kanon när man åker skidor men fan inte att gå en promenad i då fryser jag ihjäl. Förmodligen är du inte frusen för då hade du inte ens tänkt tanken att skriva nåt sånt!och inlägget handlar ju om hur man ska se att en jacka är äkta, eftersom hon vill ha en äkta.
  • Trolletmilla

Tack för tipsen.

Bomull visste jag om har testat att ha andra strunpor i kängorna och det blev mkt bättre.
    Men är ju lite knöligt att behöva dra på kläder under de vanliga och sedan även ytterkläder då man kanske går ut flera ggr varje dag men klart ett alternativ att testa kanske.

• Grizelda

Gjorde lite efterforskningar för ett par år sedan, och en sak jag minns är att om pälsen är avtagbar från huvan, med knappar eller så, är jackan fejk, medan en äkta har pälsen fastsydd. Vet inte om det är sant, dock, för det borde ju vara enkelt att sy fast pälsen på en fejkjacka också.

• Trolletmilla
    Grizelda skrev 2009-10-14 15:52:19 följande:
    Gjorde lite efterforskningar för ett par år sedan, och en sak jag minns är att om pälsen är avtagbar från huvan, med knappar eller så, är jackan fejk, medan en äkta har pälsen fastsydd. Vet inte om det är sant, dock, för det borde ju vara enkelt att sy fast pälsen på en fejkjacka också.
    Ja dom säger ju att pälsen ska vara tjock och lurvig och inte så vit på dom äkta men svart att se på bara en bild.
  • Micke54
    LillaEllan skrev 2009-10-14 15:47:02 följande:
    haha låter som du är avis ju! jag är inbiten skidåkare också har också skidkläder som är i den prisklassen det går inte ens att jämföra, dom funkar kanon när man åker skidor men fan inte att gå en promenad i då fryser jag ihjäl. Förmodligen är du inte frusen för då hade du inte ens tänkt tanken att skriva nåt sånt!och inlägget handlar ju om hur man ska se att en jacka är äkta, eftersom hon vill ha en äkta.
    Är du mongis eller? Jag har bägge delarna skalkläder från Norröna och dun från Peak vad skulle jag vara avundsjuk på?
    Läs mitt inlägg igen det var ju en uppmaning till att köpa Gåsjackan och hålla sig borta från kopior. Jag uppmanade henne inte till att köpa skalkläder utan endast att det är värt att lägga pengar på bra grejjer.
Svar på tråden Äkta eller falsk Canada Goose jacka