Inlägg från: hanna1985 |Visa alla inlägg
  • hanna1985

    Nån mer med virus på balanssinnet???

    vaknade igårmorse med världens yrsel, hela rummet snurrade-precis som när man har druckit alldeles för mkt, och när jag gick så drogs jag mot höger.. grymt obehagligt! det värsta är att det inte försvinner! så gick till farbror doktorn och fick diagnosen virus i balanssinnet.. finns inget att göra åt, bara vänta ut det ;(

    nån mer som haft eller har samma problem?
    jobbigt med ständig yrsel och illamående (ska prova köpa åksjuketabletter idag), speciellt när man är ensam hemma med en aktiv 9 månaders gosse.

  • Svar på tråden Nån mer med virus på balanssinnet???
  • hanna1985

    jaså, finns det sjukgymnastikövningar?? den inkompetenta läkarn jag var till här i lilla kiruna sa att det inte fanns nåt att göra mer än att vila. men när jag pratade med 2 vänner som är sjuksköterskor så sa de tvärtom, att man ska gå mycket...

  • hanna1985
    Restless skrev 2009-10-14 11:58:03 följande:
    Och gå till en annan läkare....Åk till akuten i värsta fall...Den där lät inte klok!Det finns övningar där du ska gå och röra på huvudet från sida till sida samt upp och ner men först måste de kolla på vilken sida du har virusetDet gör det med speciell utrustning där de kollar dina ögonrörelser
    hoff, va less jag blir på sjukvården i den här stan. fick ingen hjälp när jag hade svår foglossning från v.10 när jag var gravid heller. och när jag gick dit med min skolios när den höll på att ta knäcken på mig så sa läkaren att jag skulle äta värktabletter... *arg*

    Jag får försöka klara mig utan läkarhjälp även här för orkar inte tjorva och betala mer för att bara få komma till ännu en inkompetent "läkare".

    men tack för din hjälp (och andras svar) =) får mkt hjälp av min mamma nu när jag inte vågar vara ensam med gossen allt för mycket..
Svar på tråden Nån mer med virus på balanssinnet???