Vi Undersköterskor!
vanligaste uppgifterna:
stödstrumpor, medicin, ögondroppar, insulin, frukost/värma lunch, bädda säng.. en del städ, hjälp vid toabesök är rätt ovanligt för oss nu faktiskt..
vanligaste uppgifterna:
stödstrumpor, medicin, ögondroppar, insulin, frukost/värma lunch, bädda säng.. en del städ, hjälp vid toabesök är rätt ovanligt för oss nu faktiskt..
idag var jätteksoj, hade en praktikant med mig så det blev massor med frågor å så!
Tycker det är hemskt tråkigt att du har blivit påhoppad på det här sättet och uppmanar folk i den här tråden till att inte göra något liknande, mot någon av oss. Sånt gillas inte!
Är det någon av er som läser vidare?
Jag tror jag vill göra det men vet inte riktigt till vad.
Mkt av det jag vill kräver socionom examen, 3,5 år på det och sen 1-2 år til ldet jag vill. Känns lite mkt.
Vad tråkigt att du gick miste om den upplevelsen. men vad underbart med barn! det finns fler chanser att ta och vill du så ta den! det uppmuntrar jag till! hellre göra saker än ångra att man inte gjort :)
Usk på förlossningen? wow! Det skulle vara något för mig!!
Vill även gärna bli sos alarm-"telefonsvarare" shit, kommer inte på vad det heter i skrivandet stund! och jobba med psykiskt sjuka... kriminella, missbrukare...
Helt ot men jag måste dela med mig.
Gå fackets utbildningar som finns via abf.
jag har gått fackets grunder (för de under 30) medlemskursen (för alla), fakcet och politiken (för alla) pengar för livet (för alla) och de ger så ENORMT mycket som man inte har en aning om!
sorry för ot, men det är verkligen nyttigt! man får reda på vad facket har haft för betydelse, man får veta väldigt, väldigt mkt om försäkringar!
vet ni vad? idag på kursen fick vi veta att coca cola innehåller fiskrens! På "Pengar för livet"-kursen!
Tant Groda skrev 2009-11-11 17:56:44 följande:
Någon som har något att dela med sig av?
Hur är det hos er, mkt jobb? många vikarier?