Inlägg från: Päron1986 |Visa alla inlägg
  • Päron1986

Vi Undersköterskor!

Tant Groda skrev 2011-01-04 19:27:12 följande:
    Nä jag läser inte, det är därför jag misströstar att jag kommer att få något men vi får se. Har sökt en hel uppsjö med jobb och tycker det är lite konstigt att INGEN ihör av sig. Lite intressant borde jag ändå vara.
    Ja infektion är jätteintressant men jag har varit där i 6.5 år så det känns som det är dags att se något annat.
    Kul att jobba i Danmark? De har väl lite bättre lön än här i sverige. Själv jobbar jag i Lund, så det är inte jättelångt
    Låter konstigt! På en infektionsavd hinner man ju få massa erfarenhet ju...
  • Päron1986
    Squirrel Nutkin skrev 2011-01-07 09:43:17 följande:
    Hej hær hoppar jag in! Glad
    Jag blev klar med usk-utbildningen 1998, har jobbat mestadels inom ældrevården med också haft en kortare anstællning som personlig assistent. Numera bor och jobbar jag i Norge. Jag har ett trevligt jobb på ett sjukhem, men visst har vi vår beskærda del av underbemanning och stress, vi också.
    välkommen :)
  • Päron1986

Jag läste också 3terminer på vux, ej på distans utan på en skola. Det var inte särskilt tufft utan nog mer lagom!

• Päron1986

alla uskor är välkomna o det är bara kul att tråden är livlig!

• Päron1986

Tjena uskor! Det var ett tag sen - hur känns det nu när sommaren närmar sig med stormsteg?
    Kaos på arbetsplatsen med/utan vikarier?

• Päron1986
    fru edinge skrev 2011-05-16 13:30:48 följande:
    Åhh..är så nervös över att jag inte får något jobb efter utbildningens avslut nästa år:/)).. Men vill så gärna bli uska, så jag får helt enkelt chansa på att jag får ett jobb sedan.. Vill ni dela med er av era arbetstider? Jobbar i butik idag, så är lite trött på obekväma arbetstider, samtidigt så finns det rätt många fördelar med att jobba oregelbundet )
    Våra tider är 7:00-15:30
    7:30 -14:00,
    15:00-20:00, 7:30-20:30 (dubbeltur).

Det är mkt ob inom hemtjänst som jag jobbar inom.
    Det är inta ofta man får fast tjänst utan oftare timvikariat och att man tjänar in LAS-dagar så att man så småningom blir fastanställd.

Jag pratar om kommunen, har inte arbetat inom landsting.
  • Päron1986

vad roligt att du trivs surprise, det brukar vara "full fart" på demensboenden :)

Är det någon här som har/eller nu jobbar inom nattpatrull i hemtjänst eller natt öht och kan berätta om vilka tider ni jobbar ?
    % och hur många nätter på en månad det blir :)

• Päron1986
    surprise skrev 2011-05-18 21:59:22 följande:
    väligt lungt faktist. alla är så friska eller vad man säger. de flesta klarar allt själva bara att de är lite glömska ;)
    vad skönt :)
  • Päron1986
    Novelli skrev 2011-05-18 23:46:30 följande:
    Hej! Jag gick Hälso- och Sjukvårdslinjen på gymnasiet och blev färdig USK våren 1992 första gången. Det var ont om jobb då och jag fick senare fast jobb på resturang. I november förra året blev jag klar med Omvårdnadsprogrammet också. Jag har alltså läst till USK 2 gånger pga att jag aldrig jobbade med det efter första omgången. Och dessutom så har jag gjort 8 st praktikperioder med. Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av att jobba som USK på ett bemanningsföretag? Anställer de över huvudtaget några Uskor alls på bemanningsföretag?
    Satsa på norge isf då, ingånglönen är 140norska kronor i timmen för uskor :)
  • Päron1986
    Novelli skrev 2011-05-24 00:12:43 följande:
    Lite svårt när familjen bor här i Sverige och de vill inte flytta Gråter Tack för rådet ändå!!!
    Pendla :)
    Tre helger i månaden så har man full sverige-lön och dessutom hela veckorna med familjen!
Svar på tråden Vi Undersköterskor!