Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem

Tjena tjejer!
    och tack för vägvisningen, villa Nordåker

Känns som att jag är den enda(?) som inte tittar på idol..
    Här har vi precis haft fredagsmys tillsammans med grannarna. Nu är sambon uppe och nattar barnen och det är dags att sätta sig i soffan och softa resten av kvällen.

Imorgon skall vi iväg på fotbollscup (håll gärna några tummar för både fint väder och vinst!) Till kvällsmat är det redan beställt pizza. Vi gör egen (det blir godast!) och vi gör den på både fullkornsmjöl och dinkel.

Yngste sonen fyller 6 år om knappt 2 veckor och vi är klara med presentinköpen -fantastiskt skönt! Har redan börjat fundera lite smått på julklappar också. Vi har bokat en resa till Fuerteventura den 28 december så det är väl en liten julklapp i sig. Äldste sonen fyller dessutom 9 år när vi är där och har önskat sig en tur i Subcat (typ en ubåts-tår) ja, något mer önskar han sig säkert Men det har vi tid och klura på ett tag till.
    Trevlig helg!

• Camilla R

GRATTIS Peak!!
    För sex år sedan tillbringade jag natten till imorgon på förlossningen -min yngste son Robin fyller också år imorgon Har en del paket att slå in ikväll.

• Camilla R
    Daggdroppen skrev 2009-10-27 15:07:35 följande:
    Nej nu tror jag att jag har bestämt mig!Jag och barnen (och också gärna maken men han får välja själv) tar svininfluensavaccinet så fort vi får. Både för min egen skull och för andras. Tror inte jag får ro annars. Jag vill ju inte isolera mig för alla som är förkylda heller. Och det är ju faktikst så, att vissa drabbas grymt lidrigt. Hur ska man då veta om man ska undvika dem eller ej? Och hur ska man veta hur hårt det kan drabba en själv eller barnen? Har pratat med diverse personer och de rekommenderar vaccin. De ämnen som finns i och som det pratas om förekommer i så små mängder så man får i sig t.ex. mer kviksilver att äta en halv laxmåltid. Dessutom finns det ju de som inte kan ta vaccinet och för deras skull borde väl så många som möjligt ta?!Idag skulle J egentligen ha fått säsongsinfluensavaccin men hon är snorig så det blev inget. Får se om vi tar det sen eller ej. Det är jag inte lika rädd för.William har fått lite feber nu på eftermiddagen. Hoppas det stannar med det.Själv har jag haft en lite röjardag idag. Har städat i de skåp som man ofta samlar diverse prylar och papper i. Stökskåp helt enkelt. Skönt!Ska på en föreläsning ikväll, kan bli intressant!
    Jag resonerar precis som du. Jag hade först inte tänkt att ta sprutan -tycker ibland att det är "mycket väsen för ingenting" MEN det är ju just det här, man vet ju inte idag vilka som kommer drabbas hårdast och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag utsatte mina barn för detta -samt precis som du säger, det finns de som inte kan ta vaccinet. Det blir vårt lilla strå till stacken...
    Däremot har jag valt bort säsongsinfluensan -jag kanske är fånig, men jag tänkte att det inte heller kan vara nyttigt att "spruta kroppen full" med vaccin och vill därför ransonera mig till en och därmed så blev det den nya. Barnen kommer få ta spruta på skolan och vi kommer (förmodligen) att erbjudas denna via jobbet.
  • Camilla R

Villa Nordåker skrev 2009-11-04 09:45:28 följande:

Kikar in en snabbis från jobbet.Jacob var feberfri hela dagen igår så idag kunde vi återgå till jobb och dagis, skönt.Det kommer inte bli någon rolig lön i november, många VABdagar denna månad...Om två veckor ska jag på kurs till Stockholm, åker måndagkväll med tåg och kommer hem på torsdagkvällen. Jag har aldrig varit borta så länge från barnen innan, kommer nog sakna dem Det roliga är att vi ska bo på Scandic Park på Karlavägen, inte långt till Humlegårdsgatan med alla roliga affärer
    Humlegårdsgatan är en kul gata Hoppas att du får tid att gå runt där.
  • Camilla R
    versan skrev 2009-11-04 12:21:18 följande:
    ÅhhhShit vad mycket vackert.
    Ja, där finns jättemycket fint. Eftersom jag ju jobbar mitt i city så är jag där lite då och då. Shoppar faktiskt inte varje gång
  • Camilla R
    aktiveramera skrev 2009-11-04 21:22:40 följande:
    Hej! Hoppas någon här kan hjälpa mig, såg ni Arga Snickaren? De satte glödlampor i taket ist. för spottar, jag har tänkt att jag vill ha detta i vårt badrum, med lite industrikänsla, vart kan man köpa liknande? Vet ju vart man kan hitta klara glödlampor, men vart hittar man sockeln som man skruvar i den i (svart) Någon som fattar? :-/ Kram Anna
    Vet inte alls...
    MEN däremot har Orrefors gjort ett par snygga www.designonline.se/Products/sek1/Lighting/Ceiling+fixtures/10267/Light+Shadow+lampa
    Var det kanske dessa som var med i Arga snickaren?
  • Camilla R
    Meli skrev 2009-11-05 09:46:39 följande:
    Vilken klädsel till Ektorpsoffa tycker ni är finast? (Förutom den vita då, som man ändå får på köpet?) Behöver verkligen råd.Vi har inte någon färg i vårt vardagsrum än, då det mesta är vitt och ett vitrinskåp i mörkbetsat. Soffan vi har nu är beige och det är vi alltså trötta på.Men blir jätteglad för tips
    Jag tycker nog den svarta. Såg nu att den även finns i brunt, den har jag inte sett live. Men dessa två färger tycker jag gör sig jättebra som kontrast mot vitt.
  • Camilla R

Vi skall iväg på loppis idag -skolan anordnar. Så vi har hyrt bord med förhoppningen att själva kunna sälja lite "gamla" barngrejor.

Sen blir det hem och fejja och fixa för imorgon är det dags för lillebrors sexårskalas. Det kommer 11 barn (+ våra två egna)

Har också lånat en systemkamera Canon EOS 450D, är sugen på en själv, så nu skall jag "leka" med den i helgen.

• Camilla R
    Peak skrev 2009-11-07 17:44:28 följande:
    ingen här med egen butik som säljer kläder? Behöver tips och råd Försöker elda här hemma idag men inser att jag är en dålig scout och snällt får vänta tills maken kommer hem Visst skulle jag bli en bra hemmafru Camilla R - håller med dig om Lexington! De var inge roliga alls, "min" butik hade inte ens tagit in dem för de var inte fina! Men Grand designs såg mer lovande ut tyckte jag
    Nä, aptrist är liksom rätt ord för det hela. Jag blev superbesviken. Skall kika vidare på annat i nästa vecka.
    Grand design har jag inte alls kikat på, det skall jag kolla in, tack för tipset.

Vad tycker ni förresten om Carin Kry, ni vet dessa luv-tomtar. Jag tycker de är supercharmiga, men kan inte bestämma mig för om jag skall köpa någon eller inte....
Svar på tråden Vita hem