Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem

Villa Nordåker skrev 2009-11-14 19:01:30 följande:

Leilas Jul på Tv4+ börjar nu!
    Missade helt!!
    Men snart börjar Pernilla Wahlgrens jul på TV, det ser jag fram emot -tycker hennes blogg är jättekul att följa och ser fram emot julprogrammet med henne.
  • Camilla R

Villa Nordåker skrev 2009-11-16 05:57:09 följande:

God morgon förresten!Idag är det måndag igen och arbetsdag.I eftermiddag ska jag ta tåget till Stockholm för att gå på kurs tis-torsdag. Jag kommer att ta med mig datorn, så att jag kan surfa lite på kvällarna.Jag har tänkt att hinna med lite att strosa i affärena vid Humlegårdsgatan på sen eftermiddagen innan de stänger.
    Glöm inte paraplyet, för oj så det regnar här i Stockholm!
    Hoppas att du får en bra resa och att du gör några fina fynd -det finns ju en del härliga butiker just därikring du skall vara.
  • Camilla R
    Bellevue skrev 2009-11-16 13:31:22 följande:
    Jag har julgardinspanik och ångest. Har aldrig i hela mitt liv haft en julgardin jag varit nöjd med. Och så är jag både snål och fattig! Har ett fönster vid bordet som är 160 cm, tvådelat med mittstolpe, ett över diskbänken som är 80 cm och ett liksom i "gången" mellan diskbänk och skafferi som är 100 cm. Förstår ni vad jag menar med det sista? Längst bort i köket har vi diskbänk med spis och ho och sånt sen är det en gång innan bardisken med skafferi kommer och på samma vägg som bordsfönstret sitter är det ett fönster med element under. Här vill jag endera ha kappa och spänngardiner(?) eller längder för att hindra insyn. I 80-fönstret har vi en hylla en bit nedanför mitten så kappa passar nog bäst där. Har helvita gardiner nu. Tips?
    Jag tycker helvita gardiner är bäst. Förra året gjorde jag mina köksgardiner "juliga" med röda sidenband www.familjeliv.se/hem/camilla_r/gallery/phpewrios.jpg
  • Camilla R

Villa Nordåker skrev 2009-11-17 08:42:34 följande:

Hej på er!Kika in från mitt hotellrum i Stockholm.Hoppas ni får en bra dag, själv har jag utbildning till 16.45 sen har jag tänkt att rusa ut till inredningsbutikerna som ligger här i närheten.
    Hoppas att du får en bra dag på utbildningen samt att du får en lyckad shoppingtur i eftermiddag. Själv tänkte jag försöka smita ut på lunchen och se om jag kan hitta något kul
  • Camilla R
    numberone skrev 2009-11-17 19:28:54 följande:
    hur får man sitt lilla barn att sova om nätterna!?!??! Jag håller på att bli galen, börjar gråta så fort hon gör minsta antydan till att vakna...
    Jag har dessvärre inga tips att komma med. Det kändes som att Dennis aldrig sov när han var liten. Han var vaken hela tiden och skrek... Kändes som att vi provade allt. Köra barnvagnen över tröskeln mitt i natten .. Hoppa runt med honom i babybjörnen osv..
    Jag känner så väl igen känslan -att bara gråta. Gör det! Även om det inte hjälper så känns det åtminstone liiite lättare.
  • Camilla R

fröken vits värld skrev 2009-12-04 11:08:27 följande:

Hej!Kommer och knackar på lite försynt, även här hos er, i er härliga tråd och undrar om man får vara med och leka...Jag har letat efter denna tråd och inte förstått förrän nu, att den var under medlemsgrupper. Jag letade ju under heminredning.Heeelt otroligt att det är över 20000 klick på denna tråd...Nej förresten, inte så konstigt egentligen, med tanke på att vita hem är så vackra! Hur länge har ni varit med i Vita Hemtrådarna? Flera år?Väldigt få av mina vänner gillar den lantliga stilen, utan jag tycker nog att de flesta är "Miofolk". Därför är det ju extra kul här, när ni VET vad man menar när man säger En gry og sif, Bloomingville eller Green Gate och inte bara får respons på samtalet, när man säger Lexington... www.madickenhuset.blogspot.comKraam Fröken Vit.
    Jag känner igen ditt hus -var inte det med i Hus & Hem för något år sedan? Eller så är det för att vi bor i samma kommun??
  • Camilla R

fröken vits värld skrev 2009-12-04 20:32:36 följande:

Hej Camilla R!Jo, det stämmer att vårt hus var med i Hus & Hem!Det var i oktobernumret 2008.Ett ganska digert reportage på 12 sidor faktiskt. De fotade ett år i förväg så det var en lång väntan på att till slut få se bilderna. Fast de tog dit flera inredningsdetaljer som inte alls var av min smak. Men det blev ju fina bilder ändå.Vilken del av Saltsjö-Boo bor du i? Kraam Fröken Vit.
    Det var ett jättefint reportage och ett jättefint hus och hem.
    Själv bor jag i Björknäs.
  • Camilla R

Fröken Vit, var i Saltsjö Boo är det ni bor? Fick för mig att det var Lännersta??

Ser fram emot att få se ännu mer av ert hus. Jag har inte kvar tidningen själv, då jag gav bort den till våra grannar som bor i ett Eksjöhus och skulle bygga till inglasad veranda -så de fick tidningen som inspiration och för att se hur fint det blir.

• Camilla R

Så härligt det är med lördagar

Idag har vi dekorerat pepparkakshuset... Det blev alldeles för tjockt med kristyr -men, men så kan det bli... Barnen är glada och nöjda.

Sen gjorde vi egen pepparkaksdeg -efter recept i Allt om Mat. Dinkel och Fullkornspepparkakor. De skall bakas imorgon, så betyg kommer senare.

• Camilla R

Idag skall vi baka ut våra fullkornsdinkelpepparkakor. Får se hur de blir. Sen fortsätter vi (jag) att smyga fram lite pynt. Det är ju mysigast så här före jul

Svar på tråden Vita hem