Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem

Kameran är verkligen jättekul, jag måste "bara" få tid att lära mig alla finesser, men jag märker redan nu att det blir betydligt bättre bilder med denna fastän jag jag kör med autoläge. Skall bli jättekul att ta med denna på semestern

• Camilla R

Igår kom vi hem från kanarieöarna, närmare bestämt Fuerteventura! Vi har haft det helt enkelt toppenbra, med kanonväder, 25 grader varje dag plus strålande solsken (det är min melodi!)

Har fotat så mycket med nya kameran och utan att ha laddat upp bilderna på datorn så tycker jag nästan att jag kvalar in som "proffs-fotograf" utrustning är en hel del, även om jag ju inte kan särskilt mycket så fotar jag mycket och gärna.

Vi provade Allinclusive för första gången och är bägge två positivt överraskade. Maten var helt klart över förväntan och barerna likaså.
    Nyårsafton var något alldeles extra, jag koncentrerade mig på skaldjuren -det jag åt var gratinerad languster, hummer och king prawns (i mängder!!)
    Hotellet på Fuerteventura

• Camilla R

Ja, temperaturskillnaden är stor.. Det var minus 16 grader när jag traskade iväg till bussen mot jobbet imorse, det var inte direkt shortsläge...

Nya blommor får man ju vänta med att handla också, de fryser väl ihjäl på vägen hem...??

• Camilla R
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-05 13:08:34 följande:
    Hej Camilla!Välkommen hem från Kanarieöarna!Hur hade ni det...? Tjejer!Vad ni skriver här...Hänger inte med alls.Snart ska vi på Disney on ice i Globen.Ska bli så mysigt.Kram Fröken Vit.
    Vad kul med disney on ice, hoppas ni får en trevlig kväll!
  • Camilla R

Jag kikade också lite grann på bygglov. Jag tycker att hon Mija ofta gör väldigt fint och tänker på vad familjen vill ha -till skillnad från några andra som brukar figurera i inredningsprogram på tv.

Nu  ska jag gå och njuta av ett glas rött vin framför brasan
    All inredning här hemma ligger helnere....

• Camilla R
    Tjock kulan skrev 2010-01-06 07:52:26 följande:
    God morgon tjejerHär har det varit sovmorgon till 06.00 imorse, dagis e stängt så idag blir det besök av väninna o barn så Alice får stimma av sig. Ska bjuda på lunch, har tagit fram kycklingfilé men vet inte vad jag ska laga. Akuta tips tas mer än gärna emot, så har ni ett snabbt enkelt o barnvänligt recept så snälla dela med er till mig
    Gillar man pasta så är detta en min favoriter att bjuda på (det är superenkelt och gott!) http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14868 Våra barn gillar inte sås, så då brukar vi steka upp lite kyckling och lägga åt sidan till dem. Vi har provat med både spenat och ruccola och det fungerar lika bra.
    Daggdroppen skrev 2010-01-06 07:53:36 följande:
    Var kan man ladda ner det? Säkert alltså. Jag ska städa lite idag och fixa till kvällen. Ska ha Tupperwareparty ikväll. Hihi, skäms nästan men det är ju kul med kaffet efteråt Och de råkade ha extra bra värdinnegåvor just nu så då passar jag på. Är annars egentligen helt anti TW...
    Nu var det länge sedan jag var på, eller hade ett TW-party, men det är rätt kul, sen är det ju alltid kul om man är värdinna och får lite extra Vad var det för kul gåvor??

Idag är sambon och jobbar, äldste sonen har åkt iväg på fotbollscup och yngste ligger just nu och sover.. Senare på dagen skall han iväg på kalas och jag skall gå iväg och hämta ett paket på posten, det ligger visst bara kvar till idag så det är bara att klä på sig ordentligt och ge sig av....
  • Camilla R

Kikar lite på vägglampor och hittade denna, tycker att den var rätt mysig -även om det kanske syns lite dåligt på denna bild.
    Vägglampa

• Camilla R
    Peak skrev 2010-01-06 12:00:47 följande:
    ser ju härligt ut, min svägerska vill att vi ska följa med till någon Kanarieö i mars eller nå´t, men jag är lite tveksam Vi har ju varit i Thailand de senaste åren och det känns som att det blir dyrt jämförelsevis att åka till Kanarieöarna en vecka, hittade all inclusive för oss 3 för 16.000-20.000, hur mycket går sedan åt i fickpengar? Vad är det för kamera du köpte till slut? Vill också ha en riktig
    Vi reste allinclusive denna gång och inte gick det mycket fickpengar. Vi valde dock att gå ut och äta 3 kvällar och då gick det 500-600 kronor per gång (4 maträtter och 1 flaska schysst vin)

Annars så var det inträde till en liten djurpark, biljard och airhockey som pengarna gick till.

Kameran det till slut blev är en Nikon D3000 med standard objektiv 18-55, samt ett extra (från Tamron 70-300) så man kan zooma ordentligt!
  • Camilla R
    Peak skrev 2010-01-06 12:06:01 följande:
    Haha detvet vi inte än, alla säger ju att det gör så ont på revbenen så jag kanske inte klarar av det, får kanske börja med "Lowe" och gå bakåt Såg också på Bygglov igår - vad smal hon har blivit Mija!! Är det GI som alla andra eller vad har hon gjort? Jag vill också gå ner mycket! 10 kg vore bra Vart bor ni eftersom ni har så kallt och får snö igen? Jag bor i Kumla, utanför Örebro.
    Jag skulle aldrig fixa att tatuera mig...
    Vem vill inte gå ner i vikt... Det blir liksom ännu tydligare när man ser semesterbilderna på sig själv. Kanske skall vi skapa en pepptråd som tidigare??
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-06 12:23:53 följande:
    Visst är det trist att det är så kallt.Det är ju hur mysigt som helst att åka pulka när snön är så bra eller åka skridskor, men jag vägrar ta ut barnen när det är -20 grader ute. Så det får bli en "mysa framför kakelugnen dag".
    Nä, jag håller mig också inne och eldar i braskaminen. Har ju ett paket som måste hämtas idag, men jag tror jag har lyckats övertala grannen att hämta det
  • Camilla R
    Sagalin skrev 2010-01-06 15:28:16 följande:
    Det vore inte så dumt med en pepptråd, annars kan vi skriva här jag tror inte någon har något emot det, eller?Jag skulle vara rädd att jag skulle tröttna på en tatuering och ångra mig när jag blir "gammal"Jag har plockat ner alla julgranskulor och väntar på att maken ska komma hem med barnen så att han och jag kan ta ner ljusslingan så att garnen kan slängas ut.
    Ja, vi kanske kan peppa här lika gärna, det är ju lättare att bara vara på ett ställe

Jag vill också slänga ut granen idag. Kändes jättekonstigt att komma hem från solen och kliva in i ett julpyntat hem. Men barnen vill gärna njuta av granen några dagar till, så det blir väl till helgen istället.
  • Camilla R
    numberone skrev 2010-01-07 11:04:34 följande:
    En liten glimt på vårt nyrenoverade vardagsrum...www.skrotochskruv.blogspot.comPsst! Vi förlovade oss på tolvslaget på nyårsafton så jag befinner mig i en lyckobubbla ännu....
    GRATTIS till förlovningen!! Vad mysigt och romantiskt!
  • Camilla R
    Sagalin skrev 2010-01-08 06:34:31 följande:
    Förhoppningsvis klickbara.Eller är de tråkiga och känns passé?
    jag gillar dem, skulle dock vilja kombinera dem lite.
    Tycker den svarta "foten" är snyggast, men gillar vita lampskärmen.
  • Camilla R

Jag tillhör (tyvärr) de som tycker att det är aptråkigt att träna, ett nödvändigt ont. Men kan hålla med om att det är oerhört skönt när det är gjort!
    Jag passar på att gå på de pass vi kan gå på genom jobbet, så på tisdag är det dags för årets första träningspass -det känns att det behövs...

Svar på tråden Vita hem