Vita hem
Kameran är verkligen jättekul, jag måste "bara" få tid att lära mig alla finesser, men jag märker redan nu att det blir betydligt bättre bilder med denna fastän jag jag kör med autoläge. Skall bli jättekul att ta med denna på semestern
Kameran är verkligen jättekul, jag måste "bara" få tid att lära mig alla finesser, men jag märker redan nu att det blir betydligt bättre bilder med denna fastän jag jag kör med autoläge. Skall bli jättekul att ta med denna på semestern
Igår kom vi hem från kanarieöarna, närmare bestämt Fuerteventura! Vi har haft det helt enkelt toppenbra, med kanonväder, 25 grader varje dag plus strålande solsken (det är min melodi!)
Har fotat så mycket med nya kameran och utan att ha laddat upp bilderna på datorn så tycker jag nästan att jag kvalar in som "proffs-fotograf" utrustning är en hel del, även om jag ju inte kan särskilt mycket så fotar jag mycket och gärna.
Vi provade Allinclusive för första gången och är bägge två positivt överraskade. Maten var helt klart över förväntan och barerna likaså.
Nyårsafton var något alldeles extra, jag koncentrerade mig på skaldjuren -det jag åt var gratinerad languster, hummer och king prawns (i mängder!!)
Nöjd med att jag fick in en bild här också, vad jag kan
Ja, temperaturskillnaden är stor.. Det var minus 16 grader när jag traskade iväg till bussen mot jobbet imorse, det var inte direkt shortsläge...
Nya blommor får man ju vänta med att handla också, de fryser väl ihjäl på vägen hem...??
Jag kikade också lite grann på bygglov. Jag tycker att hon Mija ofta gör väldigt fint och tänker på vad familjen vill ha -till skillnad från några andra som brukar figurera i inredningsprogram på tv.
Nu ska jag gå och njuta av ett glas rött vin framför brasan
All inredning här hemma ligger helnere....
Fluffis:
Ditt recept såg jättesmarrigt ut, det skall sparas och användas vid någon middagsbjudning.
De receptbloggar jag fastnat mest för och besöker i stort sett dagligen är:
matplatsen.org
kryddburken.se
Jag tillhör (tyvärr) de som tycker att det är aptråkigt att träna, ett nödvändigt ont. Men kan hålla med om att det är oerhört skönt när det är gjort!
Jag passar på att gå på de pass vi kan gå på genom jobbet, så på tisdag är det dags för årets första träningspass -det känns att det behövs...