Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita hem

Halå tjejer
    Kikar in och visar på livstecken tack vare söta Villa Nordåker som la en blänkare i min GB om er nya länk , tack VN . Hoppas allt e bra med er här inne har inte följt med i tråden på ett tag. FL prioriteras lätt bort då man inte fått sova på 14 dagar...men förhoppningsvis vänder det snart *peppar mig själv *
    Här hemma är det inte mycket inredning som sker, har dock fått på beslag på min skänk som jag målade strax före Elsas ankomst och har ett par gardiner som jag håller på att sy till köket.

Arctura skrev 2009-10-18 19:16:11 följande:
    Hej på er i tråden!Håller på att renoverar och bygger ut lite på vårt hus & har hittat en fin timmrad vägg, som jag så gärna vill spara framme som en "detalj"! Jag skulle gärna vilja måla den vit & undrar om nån gjort det här i tråden? Bilder på det?Hur går jag tillväga när jag målar den? Nått speciellt jag ska tänka på? Grundfärg & vanlig färg? Eller? Videli har en underbar vägg som du kan kika på för inspiration
    Fuffiga: Kul med besök från gamla vänner, hur har ni det annars? Julia måste ju vara stora damen nu, när börjar du arbeta igen?
  • Tjock kulan

Hejsan tjejer
    Kikar in en snabbis på kvällskvisten, känner mig ganska mör i huvudet efter min första dag med båda flickorna. Maken har nu börjat arbeta och har ett pass på 12-22 idag, så nu vet man hur det känns att vara ensamstående småarnsmamma .

Såg att ni pratat sömn och jag tror att det var Anton som hade problem?. Mina sömnlösa nätter sedan 14 dagar tillbaka beror inte på vår lilla nya Elsa här hemma utan det är Alice på 2 år om spökar nätterna igenom...Vi har testat 5 min metoden o den har inte funkat på henne ej heller metoden hon är helt enkelt för viljestark. Det som tillsist funkade för oss var att ta en madrass och lägga på golvet bredvid vår säng. Så när hon kom invandrandes till oss på natten o ville sova i vår säng så blev hon hänvisad till madrassen på golvet. DÅ var det inte så intressant längre o plötsligt började hon sova i sin säng hela natten . Vet inte om ni provat detta annars kanske det kan vara något.

Var in om o kollade barnkläderna på kapahl idag mycket av det var fint men tyvärr i färger som inte funkar på min lilla blekfis Alice .

• Tjock kulan

God kväll girls
    Hoppas allt är väl med er, ser att Ari gold visar lite köks sneak peak, kul, ser ut at bli fin fint
    Fluffiga ha haft ett bryt efter en jobbig dag, men idag valt att se glaset halv fullt istället för halv tomt .

Själv har min slitna o trötta småbarnsmamma själ fått vila upp sig och lusten till piff o mys i hemmet har åter börjat infinna sig. Var en repa på Åhlens i veckan och shoppade lite kuddar och har sedan piffat till lite höstigt i vardagsrummet och hallen. Köksgardinerna är äntligen klara med öljetter och allt och sitter på plats i köket. *Bilder kommer snart har inte fåt in dom i datorn bara *
    Nu väntas det namngivning av lilla Elsa på lö. Menyn är avklarad, ett personligt smycke inhandlat och blomsterkrans till hennes lilla huvud betälld. Bara en vacker dikt eller visdomsord kvar att fixa. Någon som har något förslag?

• Tjock kulan

Hejsan tjejer
    Kikar in och visar på livstecken , hinner inte med så mycket inredning men känner en viss inspiration blandad med stress inför jul och allt piffande. Är inte så mycket för pynt men vackra blommor i massor är jag svag för inför julen , så visst smids det lite planer .
    Hoppas att alla har det bra och att inte hösten har tagit ett grått grepp om er , ses snart igen
    kram kram M

mage06 skrev 2009-11-09 23:45:05 följande:
    Hej kära inredningsvänner! Jag lovar och lovar att jag skall läsa tillbaka men hinner och orkar faktiskt inte... Har i alla fall ett nytt inlägg...inredning den här gången Välkomna in!Hoppas ni har det bra allihop!www.noamajahemma.blogspot.com
    Vad fint det blev måste kännas fantastiskt med en ny soffa, vet att ni letat som galninger. Gillade dina kuddar skarpt *avis* Ang din lista av män så tycker jag att det saknas en högst vacker man enl mina mått mätta , Olle Ljungström som är min favorit i kändis Sverige när det kommer till good looks .
  • Tjock kulan

Hejsan Tjejer
    Kikar in för att berömma Fluffiga som e så duktig på att sy små söta gossedjur, Meileg släng dig i väggen .

Själv har jag inte pysslat och tror inte det blir så mycket av den varan här hemma med en liten varmpanna på två år . Däremot så har jag hunnit med en liten tripp till Ikea där en zinklykta till entréen inhandlades och lite svartvita tavlor med blomstertryck på. Kan tipsa om att de fått in små söta djurmasker för 29 kr styck fanns bla kanin, hund och björn som samtliga shoppades till Alice framtida adventskalender *tipselitipsar*

• Tjock kulan

Villa Nordåker skrev 2009-11-12 20:03:27 följande:

Åh, de glömde jag  att köpa när jag var på Ikea i söndags. Jag hade kollat på dem på nätet men glömde helt och hållet bort det när jag var där. *grrr*
    Ja de verkar vara helt ok, jag har jagat masker till Alice ett tag då hon gärna leker med dem på dagis. Så i födelsedagspressent fick hon en mössa o svans från Oscar o Ellen som ser ut som en katt, men dessa från Ikea var ju minst lika söta och till ett lägre pris
  • Tjock kulan
    Gummsan82 skrev 2009-11-12 20:31:34 följande:
    Appropå Ikea... tv.ikea.se/tags/736
    Tyckte att jag kände igen ett av hemmen mer än andra
  • Tjock kulan

Hejsan
    Alice är lämnad på dagis o Elsa sover ute i vagnen och plötsligt har jag tid att titta in till er tjejer .
    Funderar på att göra vita fläderglöggen som fanns på recept i senaste nr av Lantliv, men har ingen aning om var jag kan köpa torkad ingefära i bit, någon som har koll och som kan tipsa?. Bakade pepparkaks muffinsen och gjorde kardemumma tryfflarna som oxå var med i Lantlivs nr till tjejmaffian som var på besök i helgen, mumsigt, så funderar ni på att baka loss så kan jag rekomendera detta .

Pums skrev 2009-11-17 08:51:04 följande:
    Idag ska vi gå och kolla på ett dagis som ev vår lille ska börja i efter nyår.Min lilla bebis har blivit en stor pojke!
    Spännande men ångestladdat, ja så var det för mig i alla fall när det slog mig att mitt barn hade blivit så stort att det skulle börja gå på dagis, blödig som jag är.

Prinsessan Leia skrev 2009-11-17 00:17:03 följande:
    just d mitt plus är slut...www.liljorochforgetmigej.blogspot.com
    Jättefint

Villa Nordåker skrev 2009-11-17 08:42:34 följande:
    Hej på er!Kika in från mitt hotellrum i Stockholm.Hoppas ni får en bra dag, själv har jag utbildning till 16.45 sen har jag tänkt att rusa ut till inredningsbutikerna som ligger här i närheten.
    Du förenar nytta med nöje ser jag , ha en underbar dag i shopping meckat, är inte alls avis....
  • Tjock kulan
    Peak skrev 2009-11-18 12:50:27 följande:
    har tänkt köpa en ny elvisp och funderar på Dualit, någon som har en sådan? Är de bra?Vilka butiker har dem? Trodde de fanns på Cervera men icke...bara för att jag har presentkort där på 1000 kr! Finns de på Åhlens i Sthlm tex?Hmm nu ska man välja färg bara....svart är ju fin och krom också och creme går ju till allt men så har jag ju en RÖD köksmaskin (á la kopia på KA)
    Vad konstigt de har Dualit på "min" Cervera, kanske värt att kolla upp i butikerna runt i kring där du bor så du kan utnyttja ditt pressentkort.
  • Tjock kulan
    Videli skrev 2009-11-19 08:40:23 följande:
    Godmorgon,Kanske för någon www.blocket.se/stockholm/Barnmobel_i_fint_ski...Hoppas på lite ljus idag så jag kan fota mittfynd från gårdagen.
    Åh vad vackert, men helt fel avstånd för mig som är skånetjej .

God morgon föresten
    Här e det grått o trist men ingen storm i alla fall som igår då Alice rutchkana höll på att blåsa bort :-O. Vet att vi prata om digitala systemkameror av o till i tråden. Har en Nikon D 40 själv som jag e super nöjd med. Men nu skulle jag vilja bygga på den med en ny o bättre blixt. Minns att någon tipsade om en bra blixt för billig peng, kan det ha varit Sigma....Hoppas på att någon kan tipsa om vad det var eller ge ett annat förslag på bra blixt.
    Tack på förhand
Svar på tråden Vita hem