Vita hem
Peak: Syster ruffa eller ja, Caisa K har arbetsbänkar i betong, lackad betong. Tror hon hade ett inlägg om det nångång? Fråga henne
Peak: Syster ruffa eller ja, Caisa K har arbetsbänkar i betong, lackad betong. Tror hon hade ett inlägg om det nångång? Fråga henne
Här var det lugnt idag, vad gör alla?
Har varit med Ida och hunden ut i skogen, hämtat lite mossa och lingonris, gjort en krans av vardera, lite tidigt men kunde inte låta bli
Var så skönt i skogen ute vid havet, gick omkring med mamma och hennes sambo och deras hundar och bara njöt! När vi kom hem så satte vi eld i vedspisen och bredde ut oss på köksbordet och gjorde kransarna. Så skönt att pyssla på lite med Ida och hon är så duktig på att hjälpa till. De äldre barnen är inte lika intresserade för tillfället att pyssla på med sin mamma. Mannen har gjort balkongen till vårt sovrum. Nu är det tålamod som gäller, plankgolvet ska torka ännu tills nästa helg och när det är på plats så ska resten av allt virke in och torka i ett par veckor innan han slipper och laga tak och väggar, sakta men säkert....
Ari Gold skrev 2009-11-07 11:18:24 följande:
Ser att någon annan än vi får äta tårta i några dagar Firade sonen igår och lämnade också massa tårta. Han är nog ganska förkyld så jag ringde runt till alla gäster (släkten) och varnade dem så de kunde ta ett beslut om huruvida de ville komma eller inte.
Vinden är på gång, mannen spikar panel för brinnkära livet så fort han lite tid över
mage: Så fint! Åh, nu vill jag pyssla lite också
MissG: Vi har duschen mot 2 ytterväggar, men gammalt hus och förr så lag man ju rören utanpå väggen, vi har krommade ledningar och det är lätt att hålla rent.
Godmorgon!
Välkommen hem Sussi, vilken spännande resa du varit på!
Har varit en intensiv vecka, så jag har inte läst bakåt och tänker inte göra det heller Inte nu iaf, ska börja städa, vårt hus har förfallit under den här veckan helt katastrofalt. Men vinden är klar! Alltid kvarstår lite som i vårt fall el, små detaljer
Det blir klart nästa vecka så än så länge har vi en jättefin skarvsladd... Men vi har sovit 3 nätter redan i vårt nya rum.
Ska se om jag hittar kameran så ska jag ta lite bilder idag. Idas krypin blev jag riktigt nöjd med, förutom att jag är ju inte egentligen van med att ha henne i samma rum och höra varje andetag så jag vaknar till av minsta ljud från henne, men räknar med att jag vänjer mig så småningom. Nu har hon som ett "eget" rum i vårt sovrum med bara en skiljevägg, ja svårt att förklara ni ska få se sen
Nu dags att städa!