• LCroft

Vita hem

Peak: Syster ruffa eller ja, Caisa K har arbetsbänkar i betong, lackad betong. Tror hon hade ett inlägg om det nångång? Fråga henne

• LCroft

Här var det lugnt idag, vad gör alla?

Har varit med Ida och hunden ut i skogen, hämtat lite mossa och lingonris, gjort en krans av vardera, lite tidigt men kunde inte låta bli

Var så skönt i skogen ute vid havet, gick omkring med mamma och hennes sambo och deras hundar och bara njöt! När vi kom hem så satte vi eld i vedspisen och bredde ut oss på köksbordet och gjorde kransarna. Så skönt att pyssla på lite med Ida och hon är så duktig på att hjälpa till. De äldre barnen är inte lika intresserade för tillfället att pyssla på med sin mamma. Mannen har gjort balkongen till vårt sovrum. Nu är det tålamod som gäller, plankgolvet ska torka ännu tills nästa helg och när det är på plats så ska resten av allt virke in och torka i ett par veckor innan han slipper och laga tak och väggar, sakta men säkert....

• LCroft

Ari Gold skrev 2009-11-07 11:18:24 följande:

www.styleroom.se/album/14368 Nu finns det fler bilder från köksbygget.
    Jättefint! Ni kan nog vara nöjda minsann

Här har det snöat, har varit ute och skottat snö och gjort en snögubbe med Ida. Nu är det dags att städa! Iofs så pratade mannen igår om att han skulle ta upp hål i väggen och lägga dörren på plats till vårt blivande sovrum.

Undrar just om jag berättat här i tråden om vårt projekt? Håller på och lagar det som varit kallvind till vårt sovrum, blir ca 30 m2. Har lagt plankgolvet på plats och nu är är "taket och väggarna" på torkning, alltså brädorna Hittills har vi bara byggt utifrån men nu tyckte han att han skulle ta upp mellan den nya och gamla sidan... Kan ju iaf städa nedrevåningen tills vidare

Många sjuka i tråden, krya på er!
  • LCroft
    Daggdroppen skrev 2009-11-07 12:45:18 följande:
    Tittar in och blir avis på alla som ska på loppis Kul lcroft med byggandet! När får vi se bilder? Nytt inlägg: www.lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.co...
    När det finns något att se Än så länge är det paff som täcker plankgolvet på golvet och svarta väggar, snyggt så det förslår Kanske man kunde piffa till det med några kuddar slängda på golvet?
  • LCroft
    Daggdroppen skrev 2009-11-09 14:35:47 följande:
    Jag har mest mossa utomhus, men dn vitmossa jag har inne så har jag inte märkt några småkryp på. Duscha mossan så hålls den längre (jag är dålig på det). Lungt här i tråden annars... NU har jag båda barnen vaccinerade. W i fredags och J idag. Skönt att ha det gjort. Nu kan jag inte tänka om. W är dessutom hemma åtminstone den här veckan iom att jag har möjlighet till det. Så hinner han iaf inte dra på sig svinis före vaccinet hjälper. För det känns som det brinner i knuten nu... Om det inte gör det redan  .
    Var och fick Ida vaccinerad idag med, de äldre barnen ska få i skolan men när vet ingen, beror på hur långt vaccinet räcker...
  • LCroft

Ser att någon annan än vi får äta tårta i några dagar Firade sonen igår och lämnade också massa tårta. Han är nog ganska förkyld så jag ringde runt till alla gäster (släkten) och varnade dem så de kunde ta ett beslut om huruvida de ville komma eller inte.

Vinden är på gång, mannen spikar panel för brinnkära livet så fort han lite tid över

• LCroft
    Ewis skrev 2009-11-18 15:19:04 följande:
    Idag har jag varit ute och plockat lingonris och sedan bundit 2 st lingonkransar. Jag hopps att dom håller till jul. Den ena har jag redan satt upp ute bredvid dörren med ett enkelt vitt band. Den andra ska få en kompis sedan ska dom upp på vitrinskåpet i köket till jul. Tills dess får den ligga ute. Va tror Ni klarar sig lingonkransarna ute på altanen till jul?
    Lingonris torkar fint och håller sig bra. Jag har harkel, harkel redan för ett par veckor sedan gjort en krans som jag har uppe inne... Hur fin som helst. Förra året hade jag nog också inne och inga problem
  • LCroft

mage: Så fint! Åh, nu vill jag pyssla lite också

• LCroft

MissG: Vi har duschen mot 2 ytterväggar, men gammalt hus och förr så lag man ju rören utanpå väggen, vi har krommade ledningar och det är lätt att hålla rent.

• LCroft

Godmorgon!

Välkommen hem Sussi, vilken spännande resa du varit på!

Har varit en intensiv vecka, så jag har inte läst bakåt och tänker inte göra det heller Inte nu iaf, ska börja städa, vårt hus har förfallit under den här veckan helt katastrofalt. Men vinden är klar! Alltid kvarstår lite som i vårt fall el, små detaljer Det blir klart nästa vecka så än så länge har vi en jättefin skarvsladd... Men vi har sovit 3 nätter redan i vårt nya rum.
    Ska se om jag hittar kameran så ska jag ta lite bilder idag. Idas krypin blev jag riktigt nöjd med, förutom att jag är ju inte egentligen van med att ha henne i samma rum och höra varje andetag så jag vaknar till av minsta ljud från henne, men räknar med att jag vänjer mig så småningom. Nu har hon som ett "eget" rum i vårt sovrum med bara en skiljevägg, ja svårt att förklara ni ska få se sen

Nu dags att städa!

Svar på tråden Vita hem