-
Blossom har åtminstone haft. Annars finns det en del här: www.ipanalle.fi/kauppa_ja_kotileikkeihin_cat_207.htmlAmelié77 skrev 2009-12-01 10:08:42 följande:Var kan man köpa leksaksmat i trä? T.ex. tårtor och bakverk.
-
Här finns mer: www.lelutalo.fi/valmistajat/Le-Toy-Van
www.ostokset.fi/pc/1859/
Ja där fanns iaf en del. -
www.ostokset.fi/pc/1859/ ser att där kom man inte direkt på sidan, utan man får gå via: Lapset - Lelut ja lastenjuhlat - Kotileikki
-
Mimmi 71 skrev 2009-12-02 09:35:02 följande:
Tjock kulan skrev 2009-12-02 09:13:20 följande: Nej inte galen - men allt jag fantisera om blir inte alltid verklighet Min kommande plan är iallafall att få till lite vitt julgranspynt. Såg ett par så fina vita tovade julgransstrutar i någon blogg och funderar på om man kan sy något liknande i vit ullfilt, sedan vill jag ha julgransgirlanger i rödvitt snöre (som jag äntligen hittade i den lokala Ittala Outlet - varför springa sig trött i den större grannstaden?) dekorerat med vita ullhjärtan och zinkberlocker. Det går väl att köpa sådana, men jag bara älskar att göra saker själv Sedan såg jag ett par helt underbara julgranskulor i vitt porslin sm såg ut som spets (ah, det var helt enkelt hål i porslinet som bildade ett spetsmönster) hos en lokal inredningsaffär. De var inte så dyra (15:-/st) så det får nog bli några sådana också. dessa måste dock hängas högt så att inte sonen kommer åt dem. Om jag nu skall köpa ull filt till dessa julsaker så kanske det får bli lite extra för att ha på lager till kommande kalender Förutom julklappsinslagningen så har jag verkligen kommit in i ett "spinn" gällande julpynt Lider med er som har det svårt med dagislämning. Det är jobbigt och svårt att veta om det är en nyck eller om det ligger något besvär idet hela. I vilket fall som helst så smärtar det i hjärtat. Själva har vi turen att lämnande till dagmamma fungerar toppen, lillemannen kan inte fort nog få iväg oss därifrån Puss och kram skall ske på momangen så han får springa iväg och leka. Även hos oss så fick föräldrar ta spruta tillsamman med småbarnen. Själv fick jag den första veckan då jag är i riskgrupp, sambon gick iväg med lillemannen för någon vecka sedan och fick sin spruta i samband med detta. Skönt att ha det hela gjort!Jag sydde för 2 år sedan strutar i lite tjockare filttyg, bilder finns nog i min blogg någonstans, är för lat för att söka reda på det självwww.nillashem.blogspot.com
-
Äntligen lite bilder från vinden: nillashem.blogspot.com/
-
Tack söta duversan skrev 2009-12-02 19:16:53 följande:Gud så fint. var sjutton får man tag i fönster som man sätter in jag har en vägg mellan köket & hallen som jag vill sätta in fönster med spröjs så man får den där öppna härliga känslan. men inte sjutton hittar jag några fönster. Men nu har vi en målare här som har målat tvättstugans väv Vaniljgul. Och så sätter han in Nya fräscha tapeter i våran hall därnere Viiita Sen skall det in en Nya matta MÖÖÖRK Brun svart ser ut som brädor som är laserade. Jag hittade ett golv som jag gillade men shit vad dyrt för en pyttebit 4.7meter x 1.2meter på en affär for vidare till andra golvbutiker & på 3dje så hittade jag exakt samma golv som dom hade som REA som stuvbit (5meter) som räckte precis till våran hall så golvmattan kostar "bara" 990kr istället för 1800kr. ÄLSKAR ATT FYNDA.
Vi hittade våra fönster på en stor loppis som var här i somras, köpte dem inte då men tog telefonnumret till mannen som hade dem och var och hämtade dem när vi hade kommit så långt att vi behövde dem. Men loppisar är nog mitt tips
Du får visa bilder sen, låter jättefint! -
Är utbildad både "vanlig sekreterare" och läkarsekreterare, tidigare jobbade jag på sjukhus men nu är jag som sekreterare på ett mindre privatföretag. Största delen av tiden går åt till att planera och boka resor, ändra resor osv, kul! Trivs bra med mitt jobb
Men visst, nog önskar man ju att man hade mera fritid ibland... Därför som jag inte är så aktiv mera vare sig här eller med att blogga. Sitter man framför datorn hela dagarna på jobbet så vill man hellre göra nåt annat hemma
-
Vilket underbart pepparkakshus!
Fluffis: Var är det marknad imorgon?
Missade julmarknaden idag som jag absolut hade tänkt gå på. Vi hade julfest på jobbet igår och ja, jag kom hem strax innan kl 4, steg upp kl 8 och är man i princip aldrig ute så mår man som man förtjänar dagen efter... Pust! Ny dag och nya möjligheter imorgon... ska imorgon baka lite pepparkakor med fröken fräken -
Vad härligt det låter med pulka och bobåkning, själv sitter man och är superstressad på jobb... Gäster som är här plus att nästa års resereglemente ska uppdateras, just nu snurrar det bara siffror i huvudet på mig. Julgranen tog vi in i lördags, doftar så gott! Julgodis har jag inte hunnit med än, köttbullarna måste jag ta tag i ikväll eller imorgon. Har ännu några julklappar borta, har inte handlat julmaten än heller och imorgon far mannen och sonen iväg körande nästan 80 mil tur och retur för att hämta en ny soffa till vinden åt mig
Jättegulligt av dem!
Längtar efter julafton och lite lugn, lär gå åt hela natten mellan 23:e och 24:e var jag sitter och paketerar och gör det sista... Pust! Får bara försöka tänka som så att julen kommer i vilket fall som helst, vare sig man stressar eller ej, men jag vill ju! Dygnet har bara för lite timmar -
Har fått hem min vita Ektorp soffa idag
Blev så fint i tv-rummet på vinden
Stressar inte idag, men imorgon lär det vara full rulle, måste in på jobb imorgon men tänker smita senast kl 12, helst redan vid 11. Men har inte handlat någon julmat än, så jag hoppas inte allt är slut, några julklappar borta än, men det löser sig väl, förhoppningsvis!