• LCroft

Vita hem

Bläcks för magjsuka och alla andra sjukor för den delen! Krya på er!

Och Leia, sluta stressa! Lättare sagt än gjort, men julen kommer fast allt inte är "perfekt". Höll ju på att få magsår som jag stressade också och till sist bestämde jag mig för att skit samma om vi inte har hemgjort godis och hela faderullan denna jul, hellre en glad och lycklig mamma än en som bara fräser av att hon är alldeles sönderstressad (jag fräser när jag är trött och stressad ) Och nu känns det riktigt bra. Har fått handlat allt idag, så nu ska jag och Ida ut och skotta snö och leka lite ute. Sen städar jag, klapparna blir paketerade ikväll när barnen lagt sig, är rätt så mysigt att sitta och lyssna på julmusik, lite glögg och paketera allt.

Vår vita soffa har vi uppe, där sitts det ju inte lika mycket som i soffan nere, men jag ser det inte som ett problem med vit soffa, som mage redan sa så kan man använda t.ex Klorit på en vitsoffa om den får fläckar på sig värre med en färgad soffa. Nu lag jag en vit pläd lite som skydd på den, passar ju bra dessutom på vintern

God Jul på er allihopa, hoppas ni får en riktigt mysig och fridfull jul utan stress!

• LCroft

Hoppas ni alla haft en trevlig jul!

Idag var det tillbaka till vardagen och jobb igen, ännu imorgon jobbar jag sen flexar jag onsdag-torsdag, skönt med lite längre ledigt igen

Antar att MissGoldie fick en hästkur till pencillin Oftast tar det nog ett till två dygn tills pencillinet verkar och man inte smittar mer... Kanske det ändrats? Är ju några år sen jag jobbade på sjukhus sist Krya på er MissG och Peak och alla andra som är krassliga!

Anton: Förstår att du blev sur! Konstig typ det där...

Borde gå ut och skotta snö igen men orkar inte, det bara vräker ner här. Tror jag lämnar det åt mannen och Ida att göra imorgon istället

• LCroft
    Anton2005 skrev 2009-12-29 17:05:35 följande:
    God kväll! Krya på er alla sjuklingar. Någon mer än jag som har lust att slänga ut julgranen redan? Algot välte hela julgranen över sig igår och det fläg glitter och kulor i hela rummet, han skrek som aldrig förr. Någon som fyndat nå´t skoj på någon rea? Själv köpte jag en pyjamas idag mellan två kundbesök annars har det bara blivit mycket jobb dessa dagar och knappt inget ledigt alls så jag har inte hunnit titta runt så mycket
    Jag funderar också på att slänga ut julgranen, vet bara inte hur jag ska orka städa bort alla barr som lär komma av den så än står den var den står
  • LCroft

Sussi vilka underbara smycken! Jag blev käääär Vet ju från förr hur otroligt vackra smycken du gör, har ju mitt fina armband jag vann tidigare De kommer att gå åt som smör i solsken!

• LCroft
    Hoberg skrev 2009-12-30 16:34:12 följande:
    hej vilken trevlig tråd nu ska jag ta en inperationsrunda i era bloggar! www.lantligkreativanda.blogspot.com mvh jenny hoberg
    Så fint ni verkar ha det och vad duktig och kreativ du är! Måste fortsätta läsa i din blogg

Ja välkommen hit kanske man också ska säga, fast just jag inte är så aktiv, blev lite oartig i min iver här
  • LCroft

Japp, alla har fått "plusfunktionerna" nu, åtminstone jag {#lang_emotions_laughing}

Pums: Snart är du full av energi igen, låt dig vara lite "off" och bara vara en tid så blir det nog som förr igen

Hade en lugn nyårsafton, åt gott, sen stack sonen iväg till sin kompis och bada badtunna, de hade även varit och rullat sig i snön, galningar! Äldre dottern hade en kompis här och först tittade de på film och sen gick de ut och tittade på fyrverkerier. Ida tyckte det var jättespännande med fyrverkerierna och somnade som en stock vid halv 10, hon brukar aldrig vara uppe så länge. När alla ungar äntligen var hemma så satt vi och gäspade ikapp och kom fram till att vi går och sover, då var klockan inte ens tolv {#lang_emotions_laughing} Har nästan blivit lite tradition att sova in det nya året, nåja, den här gången var vi faktiskt vakna men låg i sängen med en bra bok. Idag har vi varit och åkt pulka, jättekallt ute så nu tinar vi upp framför brasan, skönt så!

Nytt år, nya möjligheter. Förra året var ett bra år, det här året kommer att bli ännu bättre, det har jag bestämt {#lang_emotions_flower}

• LCroft

Skarp textar på fri hand. Men efterhand som hennes brädor blivit så populära har många börjat själv texta liknande brädor, vissa textar på fri hand och vissa använder sig av olika typsnitt som finns tillgängliga.

Men att få exakt lika typsnitt som Skarp är inte möjligt via ett textsnitt.

• LCroft

Camilla så skönt det låter! Skulle också gärna  åka iväg men just nu lär det inte bli, fick idag veta att jag kommer att få en hel massa nya arbetsuppgifter, liten befodring men för tillfället betyder det att jag kommer att jobba häcken av mig i lite över en månad, tills jag får lite avlösning. Roligt kommer det att bli så det är okej

Kallt här också, mannen hade städat hela huset och eldat hela dagen när jag kom hem. Hämtat mat t.o.m så jag har bara suttit och myst.

Ida lyckade dock välta omkull ett glas med cider jag hade bredvid datorn och en del kom ju givetvis på den så den har varit på torkning, verkar fungera än så länge iaf.... Rart med barn och även föräldrar som inte tänker efter.

• LCroft

Morgon,

Sitter och myser med både kakelugnen och vedspisen som sprakar i bakgrunden. Båda äldre barnen sover än, mannen ute på sin morgonpromenad, så det är bara jag och Ida.

Mina tangenter blev lite tröga efter cidern märker jag, kanske det blir bättre med tiden.

Verkade roligt att trixa med foton, ska ladda ner det programmet sen när jag får min dator tillbaka. Ska sända in den på service, den har fått nåt fel igen! Redan innan gårdagen {#lang_emotions_wink} Lite surt bara att vara utan dator en tid, dessutom är det tredje gången den far in på service, fick nog ett måndagsexemplar när vi köpte den.

Fluffis: Jobbar på ett företag som tillverkar luftkuddar och automattruckar, låter väl jätteintressant? Den här befodringen kom lite från att jag är nu vikarie och de vill inte släppa mig sen när hon den ordinarie kommer tillbaka och därför så blev det gjort såhär, jag kommer att börja ha hand om det administrativa åt våra dotterbolag, först i Sverige och sen plockas de andra med. En rejäl utmaning

• LCroft

Verkar som alla har kallt idag,  döttrarna var iväg till pulkbacken en stund på förmiddagen men det tog inte länge innan de kom in igen.

Vill också gå ner i vikt, blir så sur på mig själv för att jag har så dålig karaktär. Så länge det inte köps hem nåt "gott" så äter jag det inte, men mannen är en riktig godisgris och köper hem med jämna mellanrum allt möjligt gott. Var så duktig i våras och var ute och gick varje dag, åt hälsosamt och sen bara rann det ut i sanden. Jag som sitter framför dator hela dagarna på jobb får ofta huvudvärk och ont i axlar/nacke och då är det jättebra att vara ute och stavgå, borde bara få mig en spark där bak för att komma igång. Dessutom tycker jag det är jätteskönt att bara ta och sätta lite musik i öronen och gå för sig själv, tömma huvudet och bara vara en stund.

Mannen har flera tatueringar, en till ska han ha ännu påstår han. Idas namn. De äldre barnen har han bild på från när de är små och sitter tillsammans intatuerat ovanför hjärtat men Ida är ju borta. Jag är verkligen tudelad till tatueringar, fast jag själv har en. Det viktigaste för mig var att ha den på ett sådant ställe att jag väljer själv om den ska synas. Det finns alltid tillfällen när man inte vill skylta med sin tatuering. Jag var bara 19 när jag tog min så jag kommer oftast inte ens ihåg att jag har en mer

• LCroft

Grattis numberone {#lang_emotions_heart}

Prinsessan Leia skrev 2010-01-07 15:30:01 följande:
    Number one GRATTIS!!! å vad mysigt det låter...minns så väl vår dag, snart 10 år sedan va på akuten igår kväll/natt. Fick så ont i lungorna så maken tvinga in mig...efter 4 tim i väntrummet skicka ssk hem mig utan att jag fått träffa en läkare. De skulle inte hinna med mig förrens tidigast vid 6 på morgonen och va det inte bara lite ångest jag kände...rasande vart jag. tårarna forsa. ingen som tror en bara för man har stämpeln ångest i pannan. Åkte ner till VåC idag o då fick diagnosen Lunginf. den svårare sorten. btw vart har ni beställt era schabloner?
    Fy vilket bemötande från sjukvårdspersonalen! {#lang_emotions_demon}

Inget nytt här på fronten, kallt, kallt, kallt! En säkring hade gått i natt dessutom så vi hade 14 grader på nedre våningen när vi steg upp, jippiii... eller inte. Bara att fortsätta elda
Svar på tråden Vita hem