Vita hem
åh ny tråd - här är man lite fetr märker jag Men hittade er iaf!! Ni kan inte smita hihi
Blev väldigt förvånad häromdagen när det small till någonstans i huset, vi gick på "jakt" efter vad det var och maken hittade det rätt snabbt! Vi har glasskiva i köket istället för kakel!
Det var en lång spricka i den och några små!! Den som inte skulle gå att ha sönder!! Jag fattar noll...
Sedan har det fortsatt lite och en glasbit "hoppade ur" och låg på bänken. Nu är sprickan ända nerifrån och upp till glaset tar slut och några små sprickor också!
Min man åkte till glasmästaren där vi köpt det och frågade, de var lika frågande de och vi skulle få en ny!
Vi har laminatskiva som bänkskiva och den har jag ställt varma kastruller på så det blev små bubblor av värmen och de gick sönder så vi har tänkt byta ut dem, men kanske inte på en gång...men nu blir det så att vi får byta bänkskivor och glas samtidigt!
Någon som har hört om att dessa glasskivor spruckit?
Det var precis vi hällen, så det enda jag kan tänka mig var väl att det blivit för varmt!? Och detta hände alltså ett bra tag efter det att vi lagat mat!
Vi har fått förslag från en bekant på att köpa Corian-bänkskivor - någon som känner till, eller har själv som kan säga något om dem?
Vi har annars funderingar på att gjuta bänkskivorna i betong! Någon som kan säga något om det?
Oj långt inlägg...Kommer in med buller och bång!
Någon som har sett Lexingtons julsaker än? Det blir väl hjärtan i år också!?