• Peak

Vita hem

åh ny tråd - här är man lite fetr märker jag Men hittade er iaf!! Ni kan inte smita hihi

Blev väldigt förvånad häromdagen när det small till någonstans i huset, vi gick på "jakt" efter vad det var och maken hittade det rätt snabbt! Vi har glasskiva i köket istället för kakel!
    Det var en lång spricka i den och några små!! Den som inte skulle gå att ha sönder!! Jag fattar noll...
    Sedan har det fortsatt lite och en glasbit "hoppade ur" och låg på bänken. Nu är sprickan ända nerifrån och upp till glaset tar slut och några små sprickor också!
    Min man åkte till glasmästaren där vi köpt det och frågade, de var lika frågande de och vi skulle få en ny!
    Vi har laminatskiva som bänkskiva och den har jag ställt varma kastruller på så det blev små bubblor av värmen och de gick sönder så vi har tänkt byta ut dem, men kanske inte på en gång...men nu blir det så att vi får byta bänkskivor och glas samtidigt!
    Någon som har hört om att dessa glasskivor spruckit?
    Det var precis vi hällen, så det enda jag kan tänka mig var väl att det blivit för varmt!? Och detta hände alltså ett bra tag efter det att vi lagat mat!
    Vi har fått förslag från en bekant på att köpa Corian-bänkskivor - någon som känner till, eller har själv som kan säga något om dem?
    Vi har annars funderingar på att gjuta bänkskivorna i betong! Någon som kan säga något om det?

Oj långt inlägg...Kommer in med buller och bång!

Någon som har sett Lexingtons julsaker än? Det blir väl hjärtan i år också!?

• Peak
    Daggdroppen skrev 2009-10-23 10:14:32 följande:
    Alltså faktikst! Nu skulle jag vilja sätta mig ner och gråta som en treåring!   Är så trött på allt krångel så jag vill spy!!!! Det fungerade inte att komprimera mappen med bilder. Vad gör jag då? Nu har jag testat två olika sidor för framkallning på nätet. Jag har antagligen som sagt både för stora bilder och för många. 823 objekt och 1.42 GB står det. Kan någon hjälpa? Att gå till en fotoaffär vore väl det enklaste men det är nog otänkbart med tanke på priserna.... Jag antar det blir hundra gånger dyrare.... Och laddar man upp bilderna i många omgångar hamnar man väl att betala för flera frakter? Eller? Snart kastar jag ut hela datorskrället och kameran. Jag är så förbannad just nu
    jag brukar framkalla på fujidirekt.se - de har ofta rabattkoder så du kan få 100 bilder gratis - endast frakt 29 Kr Här finns två olika koder. Du kan ju skapa olika konton. Jag och min mamma beställer tex därifrån så jag brukar ta på deras också! Då kan man komma upp i några hundra bilder för en liten summa!

FUJIDIREKT
    100 bilder gratis (porto 29 kr tillkommer) i 11x format
    www.fujidirekt.se/asp/_campaign/hundragratis/
    www.fujidirekt.se/gratis
  • Peak

Villa Nordåker skrev 2009-10-25 17:25:42 följande:

Hej! Idag vaknade jag 03.40 (ny tid) av att Saga kom in till oss. Kl 04 steg jag upp och passade på att stryka medans alla sov. Jag har nämligen varit med min mamma och min moster i Ullared idag. Galet mycket folk, men jag lyckades klara av en massa julklappsinköp till barnen. Nu hoppas jag barnen somnar tidigt så jag kan komma i säng hyfsat tidigt.
    åh kan man inte få se bilder? Mamma ska nog dit snart och jag kan nog inte hänga på så det är alltid kul med inspiration om vad de kan tänkas ha!

Ska försöka leta bänkskivor hos Caisa då Tack för tipset! Är det samma person syster Ruffa och caisa?

Det är antagligen inte huset som rört på sig så att glasskivan spruckit säger min man snickaren så det är fortfarande lite mysterium. ubbel gips och mot innervägg rör sig inte tydligen...men på ytterväggarna kan man se att huset rört på sig, blir till att måla framöver och fylla i lite Men hade huset inte rört på sig hade man ju blivit lite orolig istället!

Nästa vecka kommer vår kamin!! Jippie vad jag ska elda! Vi kommer nog göra ett "underlägg" hos en smed och sedan fylla med sten. Någon som har lite annorlunda variant på skydd till kamin på golvet?
  • Peak

Fluffiga moln - ang vaccinering mot svininfluensan så känner jag att jag inte vet allt om det och känner såklart också osäkerhet. Men vad jag har läst och kommit fram till så kommer det inte skada mig eller min son så jag resonerar som så att vi tar vaccinet för att hjälpa de som inte kan få vaccinet av någon anledning och ärmed hjälpa till så att färre blir sjuka av de som inte kan få det.

• Peak
    Bellevue skrev 2009-10-25 21:14:19 följande:
    Därför tycker jag det är en bra idé att vaccinera mig, har ju lilla Erik också som är för liten för vaccin så vi måste ju skydda honom genom att vi andra vaccinerar oss. Om många vaccinerar sig kommer det ju att se ut ungefär som vid vanlig influensa i antal sjuka osv.
    jag tänker likadant, tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!? Men jag tänker mer på andra att om vi som kan vaccinera oss hjälper vi de som inte kan det att slippa bli sjuka!
  • Peak
    Bellevue skrev 2009-10-27 08:21:48 följande:
    Hänger inte med på vad du menar? "tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!?" Tror du att du ska få influensan på riktigt av vaccinet? I dom flesta vacciner är smittan oskadliggjord så man kan få feber och så men inte själva sjukdomen. Nej du får inte influensan om du vaccinerat dig.
    menade att jag inte tar vaccinet för min egen skull, jag själv är inte så rädd för att få influensa (även om jag såklart skulle vilja slippa) och har inte tagit sprutor annars heller mot "vanlig" influensa, men i detta fall tycker jag att det är mer av solidaritet jag tar den, eftersom jag inte bryr mig så mycket själv om jag får den eller inte, bryr mig mer om de som inte kan ta sprutan av en eller annan anledning.
    Men läser man här verkar det ju kvitta Om det ska hjälpa de som inte kan få vaccinet och hålla dem friska så måste ju rätt många ta den...

Idag har jag shoppat lite, varit i min favvobutik, Nice (marieberg, Örebro) och hittade en girlang (? snöre kanske..) med hjärtan och så två snören med små nypor på som jag tänkte hänga upp julkort i.
    Sen blev det lite presenter till mor min och mig själv, vi fyller båda imorgon. Det hade ju varit coolare om vi båda fyllde jämt För (snart) 30 år sedan spenderade min mamma sin 27-årsdag på förlossningen
  • Peak

tjohooo jag fick en dag med delfiner i present igår!! Klappa och kela med dem och teori. Jag älskar delfiner kanske ska tilläggas Fick en ny husnyckel också - med delfin på!

Hoppas alla sjuka barn (och vuxna såklart) kryar på sig!!!

• Peak
    Pums skrev 2009-10-29 16:43:49 följande:
    Kul! Jag har själv simmat med delfiner och det är en av mina klart bästa upplevelser i livet.
    härligt, var det utomlands?
  • Peak

K a j s a s skrev 2009-10-29 17:29:36 följande:

Nu ska jag baka kladdkaka. *mums* Fy så mörkt det är!!! Dagen är slut kl 17 känns det som. *gillar sommaren*
    hihi här kunde du inte frestas för en gångs skull (blir ju alltid sugen när folk skriver så..) För jag tog just ut min ur ugnen!
  • Peak

såg en snygg tröja häromdagen i ett skyltfönster, nu kommer jag inte ihåg vad märket hette...ett namn och "of sweden" tror jag. Ser mycket ut som Odd Mollys Lovly knit, nå´n som vet vad märket heter?

Svar på tråden Vita hem