• Peak

Vita hem

Gummsan82 skrev 2009-10-29 18:54:49 följande:
    Hillevi kanske? Köpte en fin tunika av det märket i våras.
    japp det var det - tackar! Men hittade just inget på nätet...verkar dock ha fina kläder!
    versan skrev 2009-10-30 11:00:03 följande:
    Vars bor ni igentligen (om du vill avslöja det) hihi... jag bor också i mellersta Sverige.
    Jag bor i Kumla, utanför Örebro

Nån som har sett om Lexingtons julsaker börjat dyka upp i butikerna ännu? Vill ha julhjärtan i år också!

Idag håller mannen med jobbarkompis på att sätta in kaminen
  • Peak

Ari Gold skrev 2009-10-31 15:16:02 följande:

Åh vad mysigt med kamin så här på hösten! Jag har en "färdig" kamin som ska kopplas in i barnens lekrum efter det renoveras, och så en som jag måste lämna in på renovering först. Så det blir nog inget kaminande förrän snarare till nästa höst:(
    ja det ska bli skönt! Vår yttertemp. mätare till pannan pajade för ett par veckor sedan, då var det rejält kallt inne eftersom pannan trodde det var +23° ute! Då hade det varit skönt med en kamin!
  • Peak
    Amelié77 skrev 2009-10-31 17:55:35 följande:
    Jag har bloggsurfat en del idag, men ingen blogg har krånglat för mig! För några dagar sen köpte vi en kakelugn! Vi modifierade en modell som de hade i affären, förlängde den bl.a. så den blir 2,37 m hög och lade till en extra hylla ovanför luckorna. Luckorna blir i svart gjutjärn. Tror den blir sååå snygg! Men nu undrar jag vad som är snyggast att ha på golvet som "gnistskydd" eller vad det kan tänkas heta? De hade plåtar i guld, silver och svart där. Men vi valde en glasskiva i härdat glas...men jag är inte alls säker på att det är det snyggaste och bästa valet. Tänkte bara att det är det som syns minst av alla alternativ... Och jag är inte så pigg på att lägga en svart skiva på golvet, den börjar ju synas jättebra mot det vita golvet. Guld och silver går helt bort, passar inte alls in. Så vad tror ni om glasskivan - snyggt eller fult?
    vi satte som sagt in vår kamin idag och funderar också på skydd, såg ett fint hallgolv igår i en tidning, de hade lagt skiffer som var ojämna bitar och sedan inte avslutat med en rak list utan låtit stenarna avsluta ojämnt, oj vad svårt att förklara. Får lägga in bilder i bloggen sen tror jag Eller så har vi tänkt be en plåtslagare göra en "ram" som vi fyller med sjösten, ev lägger ett rep runt kanten så man inte alls ser plåtkanten. Det är ju ett alternativ om man inte vill ha nedsänkt.
  • Peak
    Amelié77 skrev 2009-10-31 19:55:56 följande:
    Härliga alternativ båda två! Jag hade inte alls tänkt på sten eller skiffer som ett alternativ, men det kan ju bli hur snyggt som helst. Visa gärna bild om du har!
    ska se om jag kan fota tidningen jag hittade det i imorgon då det är lite bättre ljus!
  • Peak

Ari Gold - jättefint kök!

Suck snacka om otålig man är, sotaren kunde inte komma förrän på fredag! Jag vill ju elda NU! Samma företag ska till grannen imorgon tror jag, ska nog smita över och fråga om han inte kan komma över till oss då! hihi. Eller tar en provtryckning i ny kamin lång tid? Förra gången sotaren var här, nå´t intyg som skulle in till kommunen tog besöket ca 3 min, och det gick ju på 1500 kr eller liknande. Vad kul det känns

• Peak

ingen här med egen butik som säljer kläder? Behöver tips och råd

Försöker elda här hemma idag men inser att jag är en dålig scout och snällt får vänta tills maken kommer hem Visst skulle jag bli en bra hemmafru

Camilla R - håller med dig om Lexington! De var inge roliga alls, "min" butik hade inte ens tagit in dem för de var inte fina! Men Grand designs såg mer lovande ut tyckte jag

• Peak

Camilla R skrev 2009-11-10 08:47:19 följande:

Ni med systemkameror -vilken har ni och är ni nöjda?? Jag suktar själv efter just en systemkamera, lånade hem en Canon EOS 450D i helgen och självklart var den helt annorlunda än vår vanliga kompaktkamera. Men hur är Nikon t ex, vad är bra och vad är dåligt?? Har försökt läsa mig till lite recensioner, men det är alltid roligare att höra vad det "vanliga folket/användarna" tycker och tänker.
    jag vill också ha en, jag hade en innan allt blev digitalt Men jag är inte bra på den, gick t.o.m en fotokurs men jag fattade ändå inte hur man tog fina bilder med lång/kort slutartid och allt det där, hade mest på "auto" Men bilderna blev ju bra och det var sååå kul att framkalla sv/vita bilder själv i labb! Det var tider det hihi Sålde ju en massa barnkläder på tradera nyss för 4000:- så jag borde ta dem och lägga på en kamera!

Jag håller på och pysslar lite, fick låna mammas symaskin (hjälp tänk om jag trasslar ihop allt nu!) och syr små påsar att lägga julklappar i, istället för omslagspapper, ska nog trycka God Jul på dem också (tänk om man hade en broderingsmaskin) kanske vågar in en bild i bloggen sedan...

Vill så gärna öppna butik och nu har jag inget uppdrag på bemanningsföretaget jag jobbar på så jag känner att det snart blir sparken p.g.a arbetsbrist, de betalar mig ju fast jag inte jobbar och det kommer ju inte pågå så länge kan jag tänka mig. Tyvärr kan man inte njuta av den lediga tiden heller då man måste gå runt med mobilen överallt och ha den på även på natten eftersom de har rätt att ringa mig från kl 6! Man kan inte planera något alls och man ska kunna infinna sig på kortast möjliga tid om de ringer. Så jag känner mig stressad istället och kan inte slappna av, därför undersöker jag återigen (!) möjligheterna att öppna egen butik, inbillar mig att hyrorna inte är skyhöga här på orten och att jag kan klara av att locka hit folk...Jag skulle behöva göra en kundundersökning, ha som underlag och se om intresse finns, men vet inte hur jag ska formulera mig? Nå´n med tips? Jag har bara gjort en kundundersökning för en befintlig butik och då handlar det mer om servicen och vad man vill se som förbättringar och så...Hjälp! Ni är så kreativa här så jag sätter mitt hopp till er! (inriktning barn: kläder och inredning, men även damkläder och kanske lite mer plock och inredning även för vuxna, drömmen är också att få sälja några heta barnvagnsmärken också, har fått förklara för ett "hett" märke varför jag vill sälja det och vad syftet med butiken är och berätta mer om mig själv...men sen om de nappar är ju en helt annan grej...)
  • Peak

Mimmi 71 skrev 2009-11-11 12:13:02 följande:

Hittade den! Kanske får läggas till på julklappslistan
    vilka fina kläder du syr! Ska definitivt kolla in dem i Wadköping, jag bor ju i Kumla!

Har varit och kollat på butikslokal idag, men så blir man rädd och får kalla fötter igen, håller på och kontaktar alla möjliga märken för att se om jag får sälja dem, några har svarat ja och det är ju jättekul! Vill ha några av de riktigt stora också innan jag börjar räkna ordentligt på det! Mimmi - kanske kan sälja dina kläder också om jag kommer så långt...
  • Peak

ja jag vill ha tips på pyssel man kan göra, länka!!

Har köpt alla jultidningar som finns nu tror jag - ska sy lite påsar idag till julklapparna!

• Peak
    Daggdroppen skrev 2009-11-12 13:01:11 följande:
    Jag vill också ha tips på julpyssel! Iofs börjar jag ha ganska på klart hur och vad jag vill ha. Men nya idéer är ju alltid kul! Nytt i bloggen! lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
    ojojoj känner att jag vill lägga en ribba nu, det här var alldeles för avancerat pyssel för mig! Jättefin katt duktiga du! Men mitt pyssel är nog mer på dagisnivå haha
Svar på tråden Vita hem