Vita hem
Pums skrev 2009-12-08 15:24:44 följande:
Har alltid varit värdelös på att sova överhuvudtaget och det tar mig minst en timme att gå ner i varv. Så om lillen sen vaknar när jag precis håller på att somna så är det som tortyr. Så mitt överlevnadssätt är att hålla igång och inte känna efter hur trött jag är. OOpps, blir nästan mörkrädd när jag läser vad jag skriver....hjärtat kanske man ska tänka på.... Vad gäller utrymme är jag alldeles för bortskämd med. Men när vi letade hus så var vi helt inställda på att köpa ett stort ett. Just för att vi flyttade till en billigare ort så var det möjligt, i vår hemstad hade vi inte haft råd med det. Vi tyckte vårat hus här var billigt men grannarna tyckte det var dyrt. men allt är ju relativt och huspriser kan ju variera kraftigt beroende på vart man bor. Men jag trivs kanon i våra 8 rum som är fördelade på dryga 200 kvm och konstigt nog så utnyttjar vi alla rum till fullo trots att vi bara är tre i familjen. Men vem vet, kanske man blir fler i framtiden då är det bra med extra rum.Ja huspriserna är problemet där jag bor, en kompis/granne sålde precis sitt, en gammal sommarstuga på ca 100 kvadrat i ganska dåligt skick för 3,2 miljoner:-O Då "måste" kök och badrum göras om! Det finns inte en chans att jag ens skulle vilja betala de pengarna! Men vi trivs så bra i vår lilla stad så vad skall vi göra... Irriterande då vi dessutom bor i hyresrätt och har betalat över 1 miljon i hyra!

Härligt med 200 kvadrat!