• mage06

Vita hem

Pums skrev 2009-12-08 15:24:44 följande:
    Har alltid varit värdelös på att sova överhuvudtaget och det tar mig minst en timme att gå ner i varv. Så om lillen sen vaknar när jag precis håller på att somna så är det som tortyr. Så mitt överlevnadssätt är att hålla igång och inte känna efter hur trött jag är. OOpps, blir nästan mörkrädd när jag läser vad jag skriver....hjärtat kanske man ska tänka på.... Vad gäller utrymme är jag alldeles för bortskämd med. Men när vi letade hus så var vi helt inställda på att köpa ett stort ett. Just för att vi flyttade till en billigare ort så var det möjligt, i vår hemstad hade vi inte haft råd med det. Vi tyckte vårat hus här var billigt men grannarna tyckte det var dyrt. men allt är ju relativt och huspriser kan ju variera kraftigt beroende på vart man bor. Men jag trivs kanon i våra 8 rum som är fördelade på dryga 200 kvm och konstigt nog så utnyttjar vi alla rum till fullo trots att vi bara är tre i familjen. Men vem vet, kanske man blir fler i framtiden då är det bra med extra rum.
    Åhh, vad skönt att höra att fler känner så... Tortyr var ordet!

Ja huspriserna är problemet där jag bor, en kompis/granne sålde precis sitt, en gammal sommarstuga på ca 100 kvadrat i ganska dåligt skick för 3,2 miljoner:-O Då "måste" kök och badrum göras om! Det finns inte en chans att jag ens skulle vilja betala de pengarna! Men vi trivs så bra i vår lilla stad så vad skall vi göra... Irriterande då vi dessutom bor i hyresrätt och har betalat över 1 miljon i hyra!

Härligt med 200 kvadrat!
  • mage06

numberone: Hej hur går det med allt?! Du använder verkligen dina schabloner du, mina ligger mest och ser fina ut

Tänkte också på PW Jag läser inte hennes blogg men har varit inne någongång men hon är väl ok, eller?

• mage06
    Bellevue skrev 2009-12-08 15:56:57 följande:
    Köper ni skor till barnen för såna pengar? Observera att jag inte hoppar på någon, är bara nyfiken
    Haha, halva priset sa jag ju Nej, jag gör inte det men köper begagnat. Så dyra skor använder folk väldigt sparsamt plus att de inte sliter så mycket på dem i små storlekar Annars kan man ju köpa till halva priset, använda och sen sälja själv
    numberone skrev 2009-12-08 16:00:45 följande:
    JA  I LOVE shablonerna.... Mina låg länge innan jag fick fnatt... Börja inte!! Jag gillar itne PW alls... för mig är hon toooo much!!
    Haha, jag har använt dem lite till tyg faktiskt. Det är roligt
  • mage06
    Peak skrev 2009-12-08 15:51:38 följande:
    ja de var snygga, tänker på sådana typ vanliga vardagsskor men här i stan finns det Din sko, Wedins och sen är det inte så många fler som har barnskor så det finns inte så mycket att välja på... Hur ser man att det är 50% på angulus?
    Hmm, vad underligt...det stod på startsidan men nu när jag går in är det borta...kan det ha varit en gammal sida jag fick upp när jag googlade fram dem kanske? Sorry...
  • mage06
    Tjock kulan skrev 2009-12-08 20:13:22 följande:
    Halloj där i skärgården, var har du hittat dina? var in om Panduro idag och kikade men de hade bara som var ett helt plastark liksom. Funderar på att stämpla lite kuddar till soffan.
    Som vanligt, runt hörnet
    Villa Nordåker skrev 2009-12-08 20:17:42 följande:
    Har du likadana schabloner som Numberone? Var kommer de ifrån? *vill ha*
    Japp, men vet inte riktigt varifrån de kommer. Alltså, jag vet att jag har köpt dem i en lokal liten butik men vet inte vilken leverantör de kommer ifrån. Jag har både bokstäver och siffror. Jag kan så klart köpa och skicka men de är rätt tunga...{#lang_emotions_undecided} Säg till bara. Butiken har bara helgöppet men jag kan fråga i helgen var de kommer från.
    Kaktus76 skrev 2009-12-08 20:54:02 följande:
    Hej tjejer!!!! Nu har jag äääntligen fått lite tid till att sätta mig ner här hos er igen De senaste månaderna har varit minst sagt hektiska....renovering,barn och jobb har tagit all tid och energi... Finns inte en chans att jag hinner/kan läsa tillbaka allt som ni har skrivit sen jag sist var in här. Men är det något som jag behöver uppdateras om så gör gärna det Det skåpet på Tradera var ju hur fint som helst,men som sagt,vilket pris!!!!!! Finns ett nytt inlägg iaf i min blogg,nu blir det till att natta kudden.... Må så gott alla goa tjejer!! www.minlyaochjag.blogspot.com
    Det var längesedan! Hur går det med huset och kärleken? Ja priserna på möbler på Tradera blir ofta helt galna. Jag tror att det känns lättare för folk att lägga ett bud till, och ett till...än att bara slänga upp närmare 4000 för ett skåp på Blocket. Kolla skrivbordet samma människa har i en annan annons, också fint men jag har inte plats
  • mage06
    Anton2005 skrev 2009-12-08 21:46:49 följande:
    God kväll! Vi håller på att beställa en Kitchen Aid till oss själva från sambons föräldrar i julklapp...någon som vet vilken modell man brukar köpa är det Artisan eller?
    Trevligt att shoppa julklappar till sig själv Vilken fin julklapp!

Jag har Origami-pyssel i bloggen
    www.noamajahemma.blogspot.com
  • mage06

Här fanns det schabloner

www.butikutanas.se/shop/

Anton2005 skrev 2009-12-08 22:10:55 följande:
    Mage- Ja det är ju inte helt fel att få välja julklapp så där. De köper med från USA men med ström kontakt anpassad för våra uttag så priset blir ju ett helt annat än vad de kostar här
    Ja men det är ju bara bra!
    versan skrev 2009-12-08 23:18:44 följande:
    Finns det någon origami-sida på nätet där man kan se hur man ska vika.
    Säkert, jag har lånat en bok på biblioteket men kommer nog att köpa flera böcker nu för jag är fast!

Ja, jag borde sova nu...Nu när inte mammaninna håller mig vaken längre
  • mage06
    Bellevue skrev 2009-12-09 08:57:28 följande:
    Jag får bara fram 4 produkter i butiken....och den laddar aldrig klart. Nån mer med samma problem? Eller klarar den inte Mozilla Firefox...fast det brukar ju inte bli så.
    Jag kan öppna den med Firefox...välj "dekorationer" i menyn till vänster så skall schablonerna finnas längst ner...
    Villa Nordåker skrev 2009-12-09 06:06:44 följande:
    Tack, undrar vilken storlek man har mest nytta av?
    Svårt att tipsa om, jag har de stora... Jag tycker inte att de är så stora ändå, det beror så klart helt på vad du tror att du vill använda dem till

Hmm, sängarna är bäddade och powerwalken avklarad...Lite mer origamiterapi kanske
Svar på tråden Vita hem