• mage06

Vita hem

Bellevue skrev 2009-12-09 10:00:06 följande:
    Fast jag får inte upp nån meny till vänster. Ska kolla på stationära datorn sen, sitter med laptop med linux nu
    Ja, det måste nog vara något med datorn då... Har du det bra annars?

Jag slänger in en fråga här, ot men eftersom det finns många föräldrar här så... E:s extraoverall har blivit för liten och i morse fick hon panik i den stackaren Det är en pop-overall men jag är inte helt nöjd med den eftersom den suger åt sig så mycket smuts... Är det någon som provat Lindex overaller eller Everest? Vad tycker ni om dem? Jag har alltid haft pop men nu vill jag prova något annat...Dammsuger Tradera och Blocket Eller har ni något tips på reor?
  • mage06

Jag tycker föresten att det låter gott med vaniljkesella i bullarna! Jag såg mig själv i spegeln på hotellet i helgen och har nu bullstopp Äldsta dotterns pojkvän är bagare och vi får kassvis med bullar, Wienerbröd och allsköns konfekter varje vecka och jag KAN INTE låta dem vara. Så nu delar jag ut dem till grannarna

• mage06
    Gummsan82 skrev 2009-12-09 11:14:05 följande:
    mage06: jag sökte på kofta stl 38/40 Såg första bilden och kollade sen på hennes övriga auktioner... himmel å pannkaka!
    Hihi, skojade lite med dig
    Bellevue skrev 2009-12-09 11:14:49 följande:
    Tack för att du frågar, men det är inget vidare. Jag gillar Lindex overaller, speciellt Bamse.
    Tråkigt att du inte mår bra?! Inboxa gärna om du behöver prata.

Gillar du Bamse för att du gillar Bamse eller för att overallen är bra? Jag är inte förtjust i tryck och applikationer av det slaget tyvärr...
  • mage06
    Kaktus76 skrev 2009-12-09 12:18:44 följande:
    Ja det var verkligen länge sedan,har saknat er all här inne Med huset så går det bara bra,full fart som sagt. Men är dessto mera stiltje på kärleksfronten Ja en del saker på Tradera,oavsett om det är kläder eller möbler har en förmåga att stiga till skyarna...... Sitter på jobbet och sliter mitt gråa hår i tussar snart,det nya lönesystemet gör mig tooookig... Eller så är det jag som e trögfattad Hoppas ni alla har en bra dag i vårt avlånga land Kram till er från ett ruggigt och grått Norrland!!
    Oj, tråkigt, förlåt, jag fick för mig att du träffat någon...Men man kan ju vara kär i ett hus
    Tjock kulan skrev 2009-12-09 12:22:43 följande:
    Med sådana flickor upptill så måste man ha kläder av stretchigt material Tack för länken nu ska jag bara bestämma mig för stora eller små, funderar på att stämpla/sy lite kuddar.
    Ja hoppas att stretchet inte är permanent bara Ja, jag skulle vilja ha alla storlekar...nu pratar jag schabloner alltså , men jag har Claes Ohlssons gummistämplar i mindre så jag får vara nöjd Jo jag har tittat på Reima också...den du länkade till är dock för liten men tack för besväret! Villl helst inte ha svart heller *gnäll, gnäll*
    Peak skrev 2009-12-09 12:50:04 följande:
    Mage - vi har en overall från Ge-kås har inte börjat använda den än men jag tycker den är sååå snygg!! www.familjeliv.se/hem/peak/gallery/phpfmnhza....
    Den ser jättefin ut! Åhh, jag som har miljoner mil till Ge-kås (och helst inte vill sätta min fot där heller ) Gillar att den var enkel...är den brun? Vad kostade den? Någon som bor granne med helvetesaffären?
  • mage06
    Mimmi 71 skrev 2009-12-09 19:53:00 följande:
    Toppen, då skall jag hålla utkik efter dessa. Ser framför mig lite cool text på enfärgade tröjor
    Japp, så ser det ut här
    Juleja skrev 2009-12-09 20:07:21 följande:
    När ni trycker på tyg, vad använder ni för färg då? Från Panduro eller? Tips mottages tacksamt! =)
    Jag har från Panduro, har hållt mååånga tvättar
  • mage06

Hej på er i kylan! Jag har precis varit ute ett par timmar med barnen och nu fryser tårna... Men så skönt med lite ljus och sol!

Vilket jättefint pepparkakshus Versan! Duktigt! Nu får jag också lust att "bygga" ett *fniss*

Pums: Verkligen tråkigt med din vän... Jag har aldrig varit med om något liknande med vänner men kan föreställa mig att det kan vara en liknande känsla som efter ett uppbrott från en kärlek och det har jag tyvärr varit med om... Vilken besvikelse och vilket svek...från någon du trodde att du kände...{#lang_emotions_undecided}

Fluffiga: Vi är väldigt sparsamma med julklappar till barnen. De har och får så mycket så vi vet inte var vi skall göra av allt... Jag har köpt en jättesöt våningssäng i fil de fer till tjejerna att dela på och skall sy lite sängkläder till den. Sen har E länge gått och trånat efter de där mamma-barndjuren som man kan byta icas bonuscheck mot. Hon har så snällt lagt tillbaka dem varje gång jag sagt att hon får önska sig i julklapp så de måste hon nästan få Och nu har jag fått en check också Jag tycker att det låter bra med det du köpt... En liten väska kanske att bära runt saker i, det är populärt här

Guuu, vad ni är duktiga och bakar...jag blir sämre och sämre för varje år med det...kanske för att jag varit gravid och fött barn de senaste åren{#lang_emotions_undecided}
    Just nu viker jag bara papper med min origami-bok...så mycket att min äldsta dotter på 20 sa att hon ville ha en vikt samurajhatt i julklapp när jag frågade vad hon önskade sig, hmmm, jättekul

Nu skall jag göra små värdinnegåvor av mitt vikpyssel med godis i för vi skall på middag ikväll

Nytt, fint hus i bloggen (inte mitt hus tyvärr)
    www.noamajahemma.blogspot.com

• mage06
    Kaktus76 skrev 2009-12-13 18:07:28 följande:
    TACK då ska jag pröva och se om jag fattar hur man gör Har också laddat ner Picasa....
    Prova www.bighugelabs.com I love it!

Hej på er! Förlåt att jag är så dålig på att kommentera här inne, försöker i bloggarna dock Jag lider nog smått av mediastress tycker att det har blivit riktigt jobbigt att följa fb och allt annat på Internet men vill ändå hålla kontakten med folk... Känner ni också så ibland?

Vi har i alla fall haft en fin helg med middag igår. Det är ett par vänner som har flyttat från en jättefin lägenhet här "på byn" till en underbart hus som de, än så länge, hyr. Ååhhh, måste fråga om jag får fota och visa i bloggen en dag. Vilka möjligheter det huset har! Underbar kakelugn, högt i tak men sänkt på 80-talet så det gömmer en fin stuckatur. De har tagit fram trägolven i kök och hall men i resten av huset har någon fiffig person lagt in något slags laminat över brädgolvet:-O Jag slutar aldrig förvånas över sånt! De har underbara glasverandor och entrén har det absolut vackraste originalfönsteer man kan tänka sig!!! Skall försöka visa i bloggen sen som sagt!

Idag har jag och M varit barnfria! Vi har varit i Nacka Forum och shoppat, mest till M eftersom hans garderob var en katastrof! Nu har han bland annat en såå fin rock (alltså en kort sådan) och scarf från Zara, jag blir nykär alltså *fniss*. Jag tycker att det är minst lika roligt att shoppa till honom som till mig själv. Roligt också att få umgås lite utan barn. Vi måste bli bättre på det!

Nu skall jag inte tråka ut er med mitt ot mer. Hoppas ni har haft en mysig Lucia!

Kram!
Svar på tråden Vita hem