• Pums

Vita hem

Men på tal om panelskivan och riktig pärlspont, kan det verkligen vara samma pris?
    Här är panelskivan dubbelt så dyrt än om du köper spont på lösvirke.
    Vi gjorde en stor vägg och tjänade en slant på att ta riktigt virke.
    Men det kanske är olika beroende på var man bor?

• Pums
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-16 09:00:35 följande:
    hoppar in och ropar Godmorgon!Kan ärligt säga att jag mer än gärna legat kvar i sängen i morse..varmt och härligtoch sen knåpat hela dagen..men men nu är det jobb som gäller..
    Men vad är väl en bal på slottet?
  • Pums
    älsklingsdockan skrev 2009-11-16 09:24:17 följande:
    Nu har vi visserligen bara jämfört ByggMax priser än så länge.. Men där ligger kvm priset på 89.95:- på både panelskiva som för spont i lösvirke. Men vi ska kolla runt lite innan vi bestämmer oss. Bor ju mitt i Skåne, så vi kan kosta på oss att köra en bit för bästa pris.. och det är rätt skönt ibland.
    Men då är nog Max billigast tror jag...

Jag jämförde bara med Brandéns panalskivan och den är väl dyrast då det är lite originalet tror jag bland panelskivor. Rätta mig om jag har fel.

Ska ni bygga ett inbyggt skafferi? Tyckte jag läste nåt om det....?
  • Pums

På tal om att göra om.

Jag har fått en fix idé och har svårt att släppa den....

Det handlar om vår lilla tvättstuga.
    Den är super liten och ryms i ett sådant där litet utrymme som är under en trapp ni vet. Den är nyrenoverad av tidigare ägare och fräsch med klinkers på golvet.
    Den rymmer det viktigaste i form av tvättmaskin, tvättkorgar, toalett, zinkfat, ja det som behövs i en tvättstuga.

Men nu till min grej,
    jag vill hotta upp den!!

Det är nog enda stället i vårat hus som har flera ikea grejer uppsatta.
    Och min tanke var att just för att den är så liten så är det inte så mycket som behövs göras för att jag ska få en mer lantlig tvättstuga.
    Ny färg på väggarna, nya hyllor och hängare och ja lite piff piff ni vet.

Känns så onödigt men jag vill sååååå gärna fixa om den!

• Pums
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-16 20:33:30 följande:
    versandet blev kanon med mossan!! gjorde en grupp till mig och en till vännen. Underbart fint och så doftar det lite skog!!Jag har målat hallen lite snabbt, blir kanon fint! väntar på att det ska torka så jag kan sätta upp de nya möblerna
    Du är bra driftig du trots att du jobbar hela dagarna!
Svar på tråden Vita hem