• Pums

Vita hem

Min kisse mår upp och ner.
    Slutat med alla mediciner nu och jag hoppas hon ska må bättre.
    De trodde hon fick kattarr i blåsan, därav blodet i urinen, pga stress.
    Kanske vår lille som nu springer runt gör henne stressad.
    Men diverse justeringar har gjorts i huset och nu har katterna tre olika matplatser att äta på samt att kattlådan är på övervåningen där vi nästan aldrig är.
    Båda katterna har alltid fått enormt mycket kärlek och uppmärkasamhet då de varit som mina bebisar.
    Men när lillen kom till världen så blev det ju mindre tid för kissarna och kanske det har påverkat henne?

• Pums

Storstädning har ägt rum här hemma idag!

Men vi fuskade lite för vi lejde ut förnsterputsningen, så skönt!!
    Vi har 20 stycken fönster på huset och alla är dubbla och med fyra sidor som ska putsas. Så för mig var det en lyx att slippa det den här gången och överlåta det till proffs.

Men låg inte på lat sidan för det utan städade hela huset i övrigt.
    Alltid skönt att få det rent och fint innan helgen.

Imorn är det loppisar som gäller!!{#lang_emotions_smile}

• Pums

Vi ska också på loppis idag. En stor sådan, massor med bord, tror det var uppemot 70 st utställare.
    Men vi måste ha lillen med och då kan det bli lite svårt att koncentrera sig om ni förstår vad jag menar.
    Sen har jag grym värk i tjejmagen...{#lang_emotions_demon}, varför ska man ha detta onda varje månad?

Min man hade fixat en spegelram jätte fin men så igår när han skulle sätta tillbaka glaset så sprack det... Typiskt. Ni skulle sett hur glad han blev.
    Varför är det så svårt att låta bli att skratta när man inte borde det?{#lang_emotions_smile}

• Pums

Jätte kul loppis vi var på idag! Hittade nåt guldkorn också....
    Ska visa i bloggen sen.
    Sen har vi varit och kollat lite mått på panelskivan.
    Vi velar fram och tillbaka vad gäller våra köksluckor och möjligheten att sätta det på dom.
     Vet att vissa har satt det på sina men frågan är hur man får det snyggt?
    Nån som har nån erfarenhet av det?

• Pums
    Villa Nordåker skrev 2009-11-08 07:31:41 följande:
    God morgon!Inatt har maken fått feber, han är nästan aldrig sjuk.Det är så himla typiskt, idag skulle vi åka till Jönköping för att fixa för en mässa vi ställer ut på nästa vecka och sen skulle vi köpt panelskivor och sen gjort ett besök på Ikea.
    Så typiskt.
    Får hoppas att du klarar dig i alla fall.
  • Pums

Hej på er!!

Då var det ny vecka igen och vi är ett steg närmare jul.
    Jag har inte funderat så mycket på det där med julpynt än (tro det eller ej) men det brukar byggas upp lite spontant när jag väl sätter igång.
    Antar att man kommer få en hel del inspiration från er andra också.
    Lillen är ju för liten än men vänta bara tills nästa år då ska han minsann få invigas i den magiska pyssel världen!

• Pums

Godmorgon vänner!

Jag kanske inte är den enda som tycker att det är "tråkigt" på inredningsfronten just nu och som inte väntar bara på julpysslet.
    Har en massa projekt jag håller på med men det kanske också är just för att det är flera saker som vi håller på att förändra här hemma.

Senaste tiden projekt har varit att få upp
    nya tallrikshyllor som vi fixat till,
    har målat om ett skrivbord,
    fixat nytt vardgasrumsbord med ny färg och textning,
    gjort ett skrin,
    gjort en stor förvaringskorg till lillens leksaker,
    textat på ett allmoge skåp.
    Och däremellan allt annat vardagsbestyr som ett liv består av med stort hus, barn och det som ingår{#lang_emotions_wink}.

Ja herregud, jag och min man har nog eld i baken just nu känns det som... hi hi!

Får visa er vad det är i bloggen sen...

Men lillen har sovit bra nu en period och det gör att man orkar mer. Han somnar sju varje kväll och vaknar fem utan att vakna något på natten.
    Lite skillnad från förut när man var uppe flera ggr varje natt....

Sitter här med morgonkaffet och lillen tittar på Drömmarnas trädgård.
    Säger alltid lillen tror jag när jag skriver?
    Men om ni vill veta så heter min lillprins Oliver!

Kram på er!!!

Svar på tråden Vita hem