Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

God morgon!

Inatt har maken fått feber, han är nästan aldrig sjuk.
    Det är så himla typiskt, idag skulle vi åka till Jönköping för att fixa för en mässa vi ställer ut på nästa vecka och sen skulle vi köpt panelskivor och sen gjort ett besök på Ikea.

• Sagalin

Bellevue: Bra tips att byta örngott det har jag inte gjort men ska göra det innan kvällen. Jag får väl försöka tvätta Jacobs gose när han sover, köra ett kortprogram på 20min och sen torktumla. Mina barn har aldrig haft ögoninflammation tidigare men jag googlade lite igår och fick lite info.

• Sagalin
    Kallemero79 skrev 2009-11-09 15:16:18 följande:
    Kikar in lite i tråden...gillar också vitt!Ett tips ang. ögoninflammation har jag med Gör kamomillte och låt det svala, badda sedan ögat med det ett par gånger under dagen, det gör underverk!! Trodde inte på det själv, men gjorde det med sonen vid sista inflammationen och han var nästan helt bra dagen efter...
    Tack för tipset. Tror inte jag har kamomillte hemma.
    Daggdroppen skrev 2009-11-09 15:22:57 följande:
    Nu är det inte relkevant för Jacob men då ni tipsar öm ögoninflamation. Ammas barnen kan man droppa bröstmjölk i ögat!
    Har inte tillgång till någon bröstmjölk även om jag ammade Jacob läääänge (slutade i feb när han var 21mån)
  • Sagalin
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-09 16:46:11 följande:
    Mimmi..TACK!!!jag har en pappa som är möblelackerare så de stora jobbiga sakerna får han ta och de blir så mkt mer slittåligaAnnars kör jag med den färg jag har hemma, fuskar lite där (får onda ögat av pappa då)Men det håller...iaf tills jag är sugen på ngt nytt Brukar köra vattenbaserad färg, luktar inte så illa och lättare när man vill göra om, pallen målade jag med väggfärg och ska lacka över då den ska få stå ute på trappen..på de andra möblerna har jag kört oljefärg för trä..luktar ILLA och LÄNGE så va ute lr i en källare lr dylikt...Här frågas inte ens maken utan jag kör bara på och han gillar det starkt när jag är klar, han har inte samma förmåga som jag att se det Färdiga vackra resultatet
    Vad bra med en pappa som är möbellackerare, då skulle han fått göra om min köksmöbler.
  • Sagalin
    Mimmi 71 skrev 2009-11-09 15:30:27 följande:
    Kanske inte så mycket för er "vita" men idag har jag varit till Ittala outlet (finns i samhället) och shoppat. Två kivilyktor, en marimekko-skål (lyktor och skål i blått = nedsänkt pris och matchar trista blå skinnsoffor )och ett tallriksunderlägg i cerice (skall användas som duk) fick följa med hem. Helnöjd med resultatet och hoppas på ytterligare renoveringar. Letade efter julgardiner på shoppingturen dessutom, som tyvärr inte fanns på den lokala tyg/inredningsbutiken. Svanefors hade de, men inte just denna gardin eftersom de tyckte att den var för tunn i kvalitén. Jag vill ha den ändå! Såg dessa underbara gardiner ifrån Svanefors, vita med röd text, i senaste Lantliv som jag blev tokkär i . Bara att leta vidare, för sådana gardiner SKALL jag ha Vi fick rejäl inspiration att göra om vårt vardagsrum som är i direkt anslutning till köket i helgen. Vid helgens shopping så följde en platt--TV med hem som möjliggör en del. Vit tapet med en fondvägg i grå/svarta nyanser där TVn sitter, ommålat furutak till vitt och brunbetsade fönster som skall bli vita höjer hela intrycket. Sedan hoppas jag att ekonoin tillåter nya Eketorpsoffor i grått och en ny TV-möbel som skall täcka hela väggen (endast 2,80 lång). "Bestå" från Ikea vore toppen, men är lite för dyrt. Jysk har en TV-bänk men 2 st (för att täcka hela väggen) blir för stort (väggen är 2,80 och en av Jysk TV-möbel är 1,50). Letar vidare! (Har ni några tips?) Det riktigt luriga är att få sambon att gå med på att måla soffbordet och matsalsbordet vitt. Han tycker att det blir så ömtåligt när man målar om själv. Vem var det i tråden som lämnade in till släkting och sprutlackade möbler? Är det bättre tålighet på detta? När man målar själv så är det så ömtåligt för repor och stötar tycker vi.
    Ja de gardinerna såg jag också, ser jättefina ut.

Låter som om det kommer bli fint hemma hos er.
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-11-09 19:55:25 följande:
    Nu har jag nyss varit och tränat. Sjukt roligt! Ikväll körde vi en variant som jag aldrig gjort förut, en sk. batteri (battery?) träning. Man tränar tre olika muskelgrupper efter varandra utan paus några varv, sedan byter man till tre nya muskelgrupper osv. Jag har varit seg i flera veckor men ikväll kändes det bra! Jag har en riktig envis torrhosta kvar, men den onda halsen börjar ge med sig. Kanske är det därför det gick lättare.Inredningen här hemma står still Har några projekt på hälft men har inte möjlighet att fixa dem färdiga just nu. Ser framemot advent och att få börja julpiffa! Tycker det är en tråkig period det här då det inte finns så mycket man kan göra än...
    Vad kul det låter.
    Jag gillar strykepass, alltid kul när man märker resultat.

Jag måste erkänna att jag har inte tränat på evigheter, jag som var så duktig.
  • Sagalin
    Camilla R skrev 2009-11-10 08:47:19 följande:
    Ni med systemkameror -vilken har ni och är ni nöjda??Jag suktar själv efter just en systemkamera, lånade hem en Canon EOS 450D i helgen och självklart var den helt annorlunda än vår vanliga kompaktkamera. Men hur är Nikon t ex, vad är bra och vad är dåligt?? Har försökt läsa mig till lite recensioner, men det är alltid roligare att höra vad det "vanliga folket/användarna" tycker och tänker.
    Jag tror jag ska önska mig en systemkamera i julklapp, så jag vill också gärna veta.

Googlade lite igår och det är en hel djungel av vad man ska tänka på.
Svar på tråden Vita hem