Mimmi 71 skrev 2009-11-09 15:30:27 följande:
Kanske inte så mycket för er "vita" men idag har jag varit till Ittala outlet (finns i samhället) och shoppat. Två kivilyktor, en marimekko-skål (lyktor och skål i blått = nedsänkt pris och matchar trista blå skinnsoffor )och ett tallriksunderlägg i cerice (skall användas som duk) fick följa med hem. Helnöjd med resultatet och hoppas på ytterligare renoveringar. Letade efter julgardiner på shoppingturen dessutom, som tyvärr inte fanns på den lokala tyg/inredningsbutiken. Svanefors hade de, men inte just denna gardin eftersom de tyckte att den var för tunn i kvalitén. Jag vill ha den ändå! Såg dessa underbara gardiner ifrån Svanefors, vita med röd text, i senaste Lantliv som jag blev tokkär i . Bara att leta vidare, för sådana gardiner SKALL jag ha Vi fick rejäl inspiration att göra om vårt vardagsrum som är i direkt anslutning till köket i helgen. Vid helgens shopping så följde en platt--TV med hem som möjliggör en del. Vit tapet med en fondvägg i grå/svarta nyanser där TVn sitter, ommålat furutak till vitt och brunbetsade fönster som skall bli vita höjer hela intrycket. Sedan hoppas jag att ekonoin tillåter nya Eketorpsoffor i grått och en ny TV-möbel som skall täcka hela väggen (endast 2,80 lång). "Bestå" från Ikea vore toppen, men är lite för dyrt. Jysk har en TV-bänk men 2 st (för att täcka hela väggen) blir för stort (väggen är 2,80 och en av Jysk TV-möbel är 1,50). Letar vidare! (Har ni några tips?) Det riktigt luriga är att få sambon att gå med på att måla soffbordet och matsalsbordet vitt. Han tycker att det blir så ömtåligt när man målar om själv. Vem var det i tråden som lämnade in till släkting och sprutlackade möbler? Är det bättre tålighet på detta? När man målar själv så är det så ömtåligt för repor och stötar tycker vi.
Ja de gardinerna såg jag också, ser jättefina ut.
Låter som om det kommer bli fint hemma hos er.