Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Camilla R skrev 2009-11-11 08:32:07 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-11 08:21:11 följande: Jag kikar ofta på www.prisjakt.nu för prisjämförelser/diskussioner m.m sen kikar jag också på www.cyberphoto.se där de i sin tur har klassat produkterna
    Ska kika på dem hemma sen.
    Mimmi 71 skrev 2009-11-11 09:01:57 följande:
    Idag är jag tillbaka på jobbet efter att ha varit föräldraledig i två dagar. Sambon och jag har delat upp föräldradagar i två veckor då dagmamman är på semester (dagiset är för dåligt för lilleman att gå där i två veckor anser vi ). Det har varit sköna två dagar och jag önskade att jag kunde ha två dagar ledigt i veckan permanent. Vi har bakat, åkt till tippen och lastat av löv, sytt, myst, tagit promenader på byn och haft det helt underbart! Beträffande kamera så har jag en EOS 450 och är helnöjd. Jag är dock en riktigt glad amatör och använder inte ens hälften av alla finsesser . Nu letar jag dock julklappar till mig själv och har kommit på att jag önskar mig en blixt, ett stativ och en fjärrutlösare för att kuna fotografera bättre under den mörka delen på dagen/årstiden.
    Vad skönt med lite extra ledigt.

Vad kul att höra att du är nöjd med din kamera.

Åh nu vill jag verkligen ha en systemkamera, skulle vara kul att kunna fota fina bilder på familjen och att kunna göra fina bilder till bloggen.
  • Sagalin
    Amelié77 skrev 2009-11-11 10:13:38 följande:
    Jag har sett en bild nånstans där man hade toapappersrullar i en stor korg av luffarslöjd. Nu skulle jag vilja ha en sån korg, menjag vet inte hur stor den borde vara. Nån som har tips på var jag kan hitta nån som är tillräckligt stor för att rymma 3-4 rullar?
    http://www.etthusivitt.se/
  • Sagalin
    Amelié77 skrev 2009-11-11 10:13:38 följande:
    Jag har sett en bild nånstans där man hade toapappersrullar i en stor korg av luffarslöjd. Nu skulle jag vilja ha en sån korg, menjag vet inte hur stor den borde vara. Nån som har tips på var jag kan hitta nån som är tillräckligt stor för att rymma 3-4 rullar?
    http://www.juliasvitadrommar.se/
  • Sagalin
    Mimmi 71 skrev 2009-11-11 10:01:29 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-11 09:49:49 följande: Ja, det har faktiskt lyft fotandet på en helt ny nivå med en digital systemkamera Jag tycker ha märkt en trend åt att fler och fler upptäcker fotandet som hobby med dessa enkla och prisvärda systemkameror som finns idag. Även bloggandet anser jag har en del i att fler och fler upptäcker fotandet. Min åsikt är att en blogg med fina bilder är mer lockande.
    Jag tycker också bloggar med fina bilder är roligare att följa.
    Mina bilder känns väldigt B, och inte alls inspirerande.

Skulle vara kul att gå en fotokurs.
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-11-11 11:01:13 följande:
    Oj vad jag känner mig träffad... är urkass på att fota så min blogg ser lite ut som hej kom och hjälp... om jag bara kunde fixa nytt typsnitt... vill så gärna ha sån som ser ut som skrivmaskinsstil...Och lite piffigare bilder... Hur gör man för att få etiketter på båda sidorna om inläggen?
    Inte meningen att du ska ta åt dig.

Jag hittade denna sida igår, http://fixa-din.blogspot.com/ där finns massor av hjälp att "piffa" till sin blogg.
  • Sagalin
    Mimmi 71 skrev 2009-11-11 11:45:11 följande:
    Instämmer i att ingen skall känns prestationskrav över en blogg - absolut inte! Allt man gör skall man göra för att det är kul för sin egen skulle. Men jag tror att man utvecklar sig i både bloggande och fotograferande till det bättre (oftast). Man läser bloggar och blir mer och mer medveten om vad man själv gillar, hur man skall fota för att få en intressant vinkel och rätt uttryckssätt. Sedan måste jag själv erkänna att ibland tar bloggandet allt för mycket tid och då är det betydligt enklare att bara slänga in en bild som man är halvnöjd med än ingen alls Reflexskärm har jag också funderat på, men jag tänkte då experimentera med hemmagjorda varianter. Själv fotograferar jag ju mest produktbilder till bloggen och hade tänkt att anordna en bakgrundskärm med hjälp av tyg (sammet) och kanske kan man få till en reflexskärm av någon slagst skiva och tom en softbox av tyg.
    Jag har helt missat att du syr så fina barnkläder!
  • Sagalin
    Videli skrev 2009-11-11 11:46:14 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-11 11:43:25 följande: Är fortfande den första att skriva kontrakt med lokalen. Men hela huset är ju till försäljning och tyvärr har säljaren gått ut lite förhögt. Men hörde nu av mäklaren att dom hade gått ner i pris, så hoppas hoppas allt löser sig snart.
    Håller tummarna att det löser sig!
Svar på tråden Vita hem